קיה סול מבחן דרכים

עם עודף של 3,000 ש"ח בממוצע ממשפחתית ממוצעת , תוכלו לקבל את הסול : משפחתית בעלת עיצוב חריג , אך מלא קסם וייחוד. האומץ להיות שונה בעידן הנוכחי , הוכיח שוק הרכב הישראלי שנוסחת המשפחתית 1.6 ליטר במבנה סדאן וגיר אוט' היא כבר לא פרה קדושה והשוק היום מוכן לאמץ חידושים ביתר קלות מבעבר ….

ששי כהן 16 במרץ, 2011

עם עודף של 3,000 ש"ח בממוצע ממשפחתית ממוצעת , תוכלו לקבל את הסול : משפחתית בעלת עיצוב חריג , אך מלא קסם וייחוד.

האומץ להיות שונה
בעידן הנוכחי , הוכיח שוק הרכב הישראלי שנוסחת המשפחתית 1.6 ליטר במבנה סדאן וגיר אוט' היא כבר לא פרה קדושה והשוק היום מוכן לאמץ חידושים ביתר קלות מבעבר . כזאת היא גם קיה סול החדשה שנחתה בתחילת השנה בארץ , עם עיצוב חריג מהמקובל אשר הוקדש לטובת השימושיות והיעוד המשפחתי.
הסול הוצגה בתערוכת פאריס 2008 וכמו שאר דגמי קיה החדשים , גם היא מעוצבת ע"י פיטר שרייר הידוע ביכולותיו לפתח עיצובים מקוריים. במקרה הנ"ל , לצד העיצוב המוזר המשייך את המכונית לקטגוריית המכוניות : או שאנחנו אוהבים או שלא , אין ספק שמדובר כאן בהברקה תכנונית המנצלת כל ס"מ של הרכב הזה לטובת שימושיות ומשפחתיות .
עם אורך של 4.1 מטר , היא קצרה בערך ב 40 ס"מ ממשפחתית ממוצעת . למרות זאת , עם מימד אורך של 1.66 גובה ורוחב של 1.78 מטר , היא נראית ענקית . גם כשהעמדנו אותה בחניה במרכז קניות , היא בלטה מכל צד שבחנו אותה ולא רק בגלל העיצוב , אלא בעיקר בגלל המימדים החריגים למקובל. אם תרצו , היא אפילו גבוהה מניסאן קשקאי .

קיה סול מבחן דרכים

קיה סול מבחן דרכים

בתוך תא הנוסעים היא כבר הרבה יותר מקובלת . כאן לא תמצאו אף אחד כנראה שיהיה לו משהו רע להגיד על העיצוב . סביבת הנהג עשירה למדי , מודרנית ונאה לעין , איכות החומרים גבוהה כמקובל בדגמי קיה מהשנים האחרונות וכך גם הנדסת האנוש .
הסול מגיעה לארץ ברמת גימור אחת גבוהה למדי הכוללת כסטנדרט : בקרת אקלים דיגיטלית , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבורים לנגן חיצוני ו USB , מחשב דרך וחידוש בסגמנט המשפחתיות בדמות מפתח חכם הכולל כניסה לרכב ללא שימוש בשלט והתנעה בלחיצת כפתור , אביזר שבהחלט שייך לקטגורית היוקרה ונכנס לראשונה לרכב עממי . האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
תנוחת הישיבה גבוהה למדי , וההרגשה שמתקבלת דומה לג'יפון . המושבים עצמם מעט נוקשים , אך קל לקבל תנוחת ישיבה אופטימלית למרות שההגה מתכוונן רק לגובה . עם בסיס גלגלים של 255 ס"מ , תא הנוסעים מרווח מאוד וגם ליושבים מאחור לא תהיה בעיית מרווח לא משנה באיזה גובה הם. בקיה ידעו לנצל יפה מאוד את המבנה הקופסתי של המכונית על-מנת להעניק לחמשת הנוסעים מרווח מקסימלי אשר יכול לבייש חלק ממכוניות גדולות בהרבה . ההתפשרות היחידה שנעשתה היא בנפח תא המטען שנפל קורבן למיקסום של מרווח תא הנוסעים וזכה לנפח של 222 ליטר בלבד אשר יכולים לצמוח ל 700 ליטר נאים עם קיפול המושבים האחוריים .

קיה סול מבחן דרכים

קיה סול מבחן דרכים

מתחת למכסה המנוע מצויידת הסול במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר בעל הספק של 126 כ"ס המוכר ממספר דגמים של קיה ותיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים בלבד. למרות ההספק הגבוה , מתקשה הסול להפגין ביצועים טובים ומסתפקת בנתונים המקובלים בקרב הממוצע . המיאוץ ל 100 קמ"ש נמשך 12.5 שניות והמהירות המרבית המוצהרת עומדת על 160 קמ"ש .
בהתאם לאופיה המשפחתי של הסול , כך גם התנהגות הכביש שלה . אם אתם חובבי נהיגה וקצת אופי ספורטיבי , אין לכם מה לחפש כאן . הסול מיועדת לנסיעה נינוחה ,חלקה ובטוחה אשר  מיועדת לעשות את העבודה בפשטות וביעילות . ההגה החשמלי מכוייל על הצד הרך יותר ומנותק כמעט לחלוטין ממה שקורה על הכביש , השקט בנסיעה נשמר כל עוד ולא תבצעו קיק דאון עצבני שייצר יותר רעש מאשר כח והזינוקים מהרמזור יגרמו לכם תחרות מלהיבה עם מאזדה 3 לכל היותר.  וכשהבנו את ייעודה וזה קרה מהר מאוד , פשוט נהגנו בה כמו שמצפים ממנה. ככזאת היא התגלתה כנוחה ושקטה למדי ושימושית לשימוש משפחתי.
ומכיוון שהחלטנו שזהו רכב משפחתי , העמסתי את הילדים שמאוד התלהבו מהמראה של האוטו ( אבא , נכון זה ג'יפ ? ) ונסענו נסיעה משפחתית שכללה הרבה פקקים , נסיעה בין עירונית וגם כביש מהיר אשר סיפקו צרכית דלק ממוצעת של 12.8 ק"מ לליטר . בהחלט נאה ומזכיר שוב כמה שאופי נסיעה רגוע משפיע בצורה דרמטית על חיסכון בדלק . בכלל , הסול היא מכונית יחסית ידידותית לסביבה עם ציון ירוק 6 . פליטת  ה CO2 סבירה בלבד ועומדת על 167 גרם לק"מ.

קיה סול מבחן דרכים

קיה סול מבחן דרכים

לחשוב מחוץ לקופסא
בסופו של יום אהבתי את הסול . באופן אישי אני כמעט תמיד מעדיף מכוניות שקצת שונות מהעדר שמתנועע על הכביש . היבואן מגדיר אותה כקרוסאובר אשר מתחרה בדגמים כמו ניסאן ג'וק לדוגמא . לדעתי , קרוסאובר היא לא והיא משתייכת יותר לקטגורית המיקרו -וואנים המתפתחת ומזכירה באופיה יותר את הרומסטר של סקודה והנוט של ניסאן , רק עם הרבה יותר קסם ואופי.
אם חשקה נפשכם במשפחתית קצת שונה , הסול יכולה להיות בחירה מעניינת . לזכותה תא נוסעים מרווח למדי , אבזור עשיר , שימושיות רבה ובטיחות מלאה והחולשה שלה יכולה להיות רק העיצוב אם לא התחברתם אליו או הביצועים הלא מרשימים אשר בסה"כ מיישרים קו עם הנורמה בסגמנט המשפחתיות , אך מתקשים לעלות דרגה למרות המנוע החזק. הוכחה לתא הנוסעים האטרקטיבי שלה , ניתן לראות גם בכמות נהגי המוניות שרוכשים אותה ( יש גם דיזל אוט' ) . מחירה של הסול עומד על 117,000 ש"ח אשר ישאירו אצלכם בארנק עודף של 3,000 ש"ח בממוצע , אם תוותרו על משפחתית אחרת ותבחרו בה ולזכותה גם 7 שנות אחריות , מה שמחזק אותה כעסקה משפחתית לא רעה.

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים