קיה סול 2012 מבחן דרכים

הקרוסאובר העירוני של קיה , עבר מתיחת פנים קלה וקיבל על הדרך מנוע חזק יותר וגיר אוט' עם 6 הילוכים . יצאנו לסיבוב . פחות משנה לאחר שהחל שיווק קיה סול בישראל , נחת בשבוע שעבר דגם 2012 שכבר זכה למתיחת פנים . קיה סול אמנם משווקת זמן קצר בארץ , אולם בחו"ל היא קיימת…

ששי כהן 24 בדצמ, 2011

הקרוסאובר העירוני של קיה , עבר מתיחת פנים קלה וקיבל על הדרך מנוע חזק יותר וגיר אוט' עם 6 הילוכים . יצאנו לסיבוב .

פחות משנה לאחר שהחל שיווק קיה סול בישראל , נחת בשבוע שעבר דגם 2012 שכבר זכה למתיחת פנים . קיה סול אמנם משווקת זמן קצר בארץ , אולם בחו"ל היא קיימת כבר יותר מ 3 שנים והגיע הזמן לעדכן  .
הסול 2012 , קרוס אובר עירוני כהגדרת קיה , נותר אותו רכב חביב בעל עיצוב קשוח ושונה המשתייך לז'אנר של " או שאוהבים או שלא " , אך בהחלט בעל נוכחות בשטח שאי אפשר להתעלם ממנו. בדגם 2012 , זוכה הסול  לחזית מחודשת הכוללת יחידות תאורה חדשות משולבות לד , פגוש קדמי וגריל מעט מסוגנן יותר . בצידי הרכב עברו מנורות האיתות למראות הצד ובמקומם צוידה המכונית בכונסי אוויר . עוד הוחלפו חישוקי הגלגלים בחדשים  ומאחור זכתה המכונית לעדכונים קוסמטים בפגוש וביחידות התאורה שזכו לתוספת פנסי לד אופנתיים .
למרות המראה המגודל שבולט בכביש , צריך לזכור שהסול בעל ממדים קומפקטיים למדי ועם אורך של 4.1 מטר , הוא קצר ב 40 ס"מ בממוצע ממשפחתיות מקובלות . למרות זאת, הוא ממשיך להציע תא נוסעים מרווח מאוד , הודות לתכנון חכם ויעיל וסובל רק מתא מטען קטן יחסית לממוצע העומד על 222 ליטר .
קיה סול 2012

קיה סול 2012

סביבת הנהג ותא הנוסעים מציעים אמנם את אותו עיצוב מוכר מהדגם היוצא , אולם מבט בוחן שני מגלה שינויים לא מעטים עם עיצוב חדש להגה , קונסולה מרכזית משודרגת ושיפור קל באיכות החומרים וההרכבה . האמת , הרכב נראה די מרשים למראה וסביבת הנהג נראית עשירה ורק ריפוד המושבים משולב הקוביות נראה מעט מגוחך ולא ממש שייך .
האבזור עשיר למדי ביחס למשפחתית ממוצעת וכולל לצד האבזור החשמלי המקובל , מחשב דרך, בקרת אקלים דיגיטלית ,מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ונגן חיצוני , כניסה חכמה ללא מפתח לרכב והתנעה בלחיצת כפתור , 6 כריות אויר ושפע של תאים שימושיים .
תנוחת הישיבה גבוהה למדי , וההרגשה שמתקבלת דומה לג'יפון . המושבים עצמם מעט נוקשים , אך קל לקבל תנוחת ישיבה אופטימלית . עם בסיס גלגלים של 255 ס"מ , תא הנוסעים מרווח מאוד וגם ליושבים מאחור לא תהיה בעיית מרווח לא משנה באיזה גובה הם. בקיה ידעו לנצל יפה מאוד את המבנה הקופסתי של המכונית על-מנת להעניק לחמשת הנוסעים מרווח מקסימלי אשר יכול לבייש חלק ממכוניות גדולות בהרבה . ההתפשרות היחידה שנעשתה , היא כאמור בנפח תא המטען הצנוע .
קיה סול 2012

קיה סול 2012

אבל השינוי החשוב ביותר בקיה סול 2012  , מסתתר דווקא מתחת למכסה המנוע עם החלפת יחידת הכח בחדשה הכוללת מנוע 1.6 ליטר הזרקה ישירה מסדרת ה GDI , המפיק 140 כ"ס ( במקום 126 כ"ס ) ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם 6 הילוכים ( במקום ארבעה ) .
לחיצה קלה על מתג ה START ויוצאים לדרך . כבר במאות מטרים הראשונים , ניתן להבחין שהסול המחודשת אכן חזקה יותר ומרגישה קלילה יותר . המכונית מספקת ביצועים זריזים למדי הן בשטח העירוני בזינוק מרמזור לרמזור והן בכביש הבין עירוני . תיבת ההילוכים החדשה בעלת 6 ההילוכים , פועלת בשיתוף פעולה מלא עם המנוע ויחדיו הם מספקים נסיעה חלקה ונינוחה . עם זאת , ההגה , לא ממש מתקשר עם הכביש ולמרות המנוע החזק , אופי ספורטיבי לא תמצאו כאן. הנתונים הרשמיים של תאוצה , לא סופקו עדיין , אולם נראה שהיא תעמוד בקצב הממוצע למשפחתיות ואף טוב יותר מחלקן.
באופן מעט מוזר , למרות השימוש במנוע מודרני יותר ובתיבת הילוכים מתקדמת יותר , לא הצלחנו להשיג שיפור בצריכת הדלק לעומת הדגם היוצא ואף השגנו צריכת דלק מעט פחות טובה עם 12.2 ק"מ לליטר בנסיעה לא מאמצת . גם הציון הירוק שהוענק למכונית קצת פחות טוב עם דרגה 7 במקום 6 בעבר.
קיה סול 2012

קיה סול 2012

בסיכומו של מבחן , שומרת קיה סול 2012 על מעלותיו של הדגם הקודם עם עיצוב חריג ( לטוב או לרע ) אשר ללא ספק בעל נוכחות בשטח , תנוחת נהיגה גבוהה המזכירה רכבי פנאי , אבזור עשיר , ונוחות נסיעה די טובה במרבית סוגי הדרך . בדגם המחודש, הפך הרכב גם לזריז יותר ובעל נסיעה חלקה יותר הודות ליחידת הכח המשודרגת , אשר מוסיפה מעט גם לחדוות הנהיגה . רק חבל שתצרוכת הדלק לא שופרה בדגם החדש ולמרות שהוא עדיין נחשב לחסכוני יחסית , ציפינו לקצת יותר .
אם נוסיף למשוואה את המחיר : 118,000 ש"ח אשר ישאירו לכם 2,000-3,000 ש"ח עודף ביחס למחיר משפחתית ממוצעת ,יחד עם האחריות בת 7 השנים , מתגלה כאן עסקה שונה ומעניינת ששווה בדיקה מעמיקה .
קיה סול 2012

קיה סול 2012

 

 

 

עוד ממבחני דרכים