קיה סורנטו דיזל 4X4 מבחן דרכים

האם סורנטו 4X4 הוא עוד מיניוואן בתחפושת של שטח או עוד שריד לימים שרכב שטח יכל לנוע גם בשטח . יצאנו לבדוק .   3 חודשים לאחר שהושק בארץ קיה סורנטו אורבן המחודש , הצטרפו בתחילת החודש גם גרסאות ה- 4X4 והדיזל המחודשות שלו להיצע , עם מראה מעודכן ומספר שינויים נוספים בתא הנוסעים . בימים בהם רכבי…

ששי כהן 24 בפבר, 2013
קיה סורנטו דיזל 2013

האם סורנטו 4X4 הוא עוד מיניוואן בתחפושת של שטח או עוד שריד לימים שרכב שטח יכל לנוע גם בשטח . יצאנו לבדוק .
 
3 חודשים לאחר שהושק בארץ קיה סורנטו אורבן המחודש , הצטרפו בתחילת החודש גם גרסאות ה- 4X4 והדיזל המחודשות שלו להיצע , עם מראה מעודכן ומספר שינויים נוספים בתא הנוסעים . בימים בהם רכבי פנאי הופכים להיות מבוקשים יותר ויותר מדי שנה , אך גם מצמצמים מימדים בעקביות, עם שלל מתחרים חדשים שיגיעו השנה במידות של ניסאן ג'וק , מנסה הסורנטו המחודש לרכוש מעריצים בעיקר בקרב משפחות גדולות , או חובבי טיולים המבקשים רכב עם יכולות שטח.

קיה סורנטו דיזל 2013

קיה סורנטו דיזל 2013

בכל הקשור  להופעה החיצונית , זוכה הדגם המחודש לעידון המראה עם חזית מחודשת הכוללת גם יחידות תאורה חדשות משובצות פנסי LED . בצידי הרכב הוחלפו חישוקי הגלגלים באחרים בעיצוב חדש ובחלקו האחורי של הרכב , נרשם עדכון שעיקרו יחידות תאורה מסוג LED  רחבות  ונאות  .

בתוך תא הנוסעים , זוכה הסורנטו 2013 לעדכונים קלים יותר עם שמירה כוללת על קווי העיצוב המוכרים המציעים בסה"כ סביבת נהג ונוסעים נעימה למדי . גרסת הפרימיום המאובזרת הנבחנת כאן , כוללת גם לוח שעונים המורכב בחלקו ממסך LCD  מתקדם והייטקי בגודל "7 המכיל את מד המהירות ונתונים של מחשב הדרך .  יחד עם זאת, קשה שלא להתלונן שבמתיחת הפנים דלגו על עדכון חומרי הפנים והדה שבורד שאמנם בנוי בד"כ בסדר , סובל מפלסטיק קשיח שאינו נעים למגע , ומקנה תחושה מעט זולה .  יחד עם זאת , השימוש בפלטפורמה חדשה המשרתת גם את הסנטה פה החדשה , סייעה ליצירת רצפה שטוחה יותר בתא הנוסעים , והגדילה את המרווח ליושבים במושבים האחוריים בצורה משמעותית . עם 4.69 מטר באורך , 1.89 מטר ברוחב , 1.75 בגובה ובסיס גלגלים של 270 ס"מ , מספק הרכב תא נוסעים מרווח למדי  ל- 7 נוסעים  הנהנים גם מפתחי מיזוג אישיים לאורך שלושת שורות המושבים כולל אפשרות לשליטה עצמאית על עצמת המזגן בשורה השלישית . נפח תא המטען לעומת זאת , סובל בשימוש 7 המושבים מקיבולת של 258 ליטר בלבד המקביל למכונית מיני , אך קיפול צמד המושבים האחוריים לתוך רצפה שטוחה , מגדיל אותו ל- 1,047 ליטר מכובדים ביותר .

קיה סורנטו דיזל 2013

קיה סורנטו דיזל 2013


כצפוי מרכב שטח העונד תג מחיר התחלתי של רבע מיליון שקל , אבזור הרכב עמוס כל טוב וכולל כסטנדרט : גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלית , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות ל-USB ולנגן חיצוני , מחשב דרך , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים עם פתחים גם ליושבים מאחור , 6 כריות אוויר , חישוקי 17" קלים , הגה וידית הילוכים בציפוי עור , בקרת שיוט , חלונות אחוריים כהים , מראות צד מתקפלות חשמלית ,חיישני אורות ורוורס , מתג לנעילת ההנעה הכפולה ועוד. כאופציה , מוצעת חבילת פרימיום הכוללת בנוסף : ריפודי עור, חישוקי "18 עם צמיגים רחבים יותר, כניסה לרכב והתנעה ללא מפתח , פנסי קסנון , לוח שעונים עם מסך LCD 7" , ועוד .
קיה סורנטו דיזל 2013

קיה סורנטו דיזל 2013


מתחת למכסה המנוע מצויד הרכב במנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר המפיק 197 כ"ס ב- 3,800 סל"ד ומומנט בריא של 44.5 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,800 סל"ד . לחיצה על מתג ההתנעה ומנוע הדיזל מתעורר לחיים עם גרגור שבהחלט נשמע לאוזן . לאחר מכן כשהמנוע מתחמם , העסק הופך להיות הרבה יותר שקט ורק בתנועה עירונית איטית או בעמידה ברמזור לדוגמא , נזכרים שמדובר במנוע לוגם סולר .  למרות משקל בסיסי של 2 טון , מזנק הסורנטו מהמקום בנחישות ובקלילות ומספק ביצועים משביעי רצון עם שפע של מומנט זמין המאפשר גם עקיפות מהירות ובטוחות . גם תיבת ההילוכים האוטומטית עם 6 ההילוכים , מתפקדת למופת עם החלפות הילוכים חלקות שכמעט ואינן מורגשות .
קיה סורנטו דיזל 2013

קיה סורנטו דיזל 2013

ירידה מהאספלט לשטח ,  משהו שרוב רוכשי רכבי הפנאי כיום לא יעזו לעשות , מספקת יכולת נאה לקצת שעשועים בסוף השבוע . אמנם עם מרווח גחון של 18.5 ס"מ ,היעדר הילוך כח , שלדת סולם ומיגונים , אין לכם מה באמת לצפות ליכולות שטח אמיתיות , אך בכל זאת , עם הנעה כפולה הנכנסת לפעולה בשעת הצורך , או ע"י לחיצה על כפתור נעילת 4X4  בלוח השעונים + מנוע חזק ועדיין עם מרווח גחון סביר , בהחלט ניתן להפיק ממנו הנאה גם מחוץ לכביש .אמנם  שועלי שטח קשוחים חובבי טחינת סלעים על הבוקר , לא ימצאו בו את מבוקשם , אבל את כל השאר הוא בהחלט יספק , ומעל לכל , יעשה זאת בנוחות די גבוהה ואפילו עם בידוד רעשים מוצלח .

ואם כבר בחרתם לאמץ את גרסת הדיזל , בוודאי חשבתם על צריכת הדלק , וכאן הוא בהחלט לא אכזב . במהלך ימי המבחן , סיפק הסורנטו דיזל תצרוכת דלק מצוינת של 11.9 ק"מ לליטר בממוצע , בנסיעה שכללה אמנם הרבה תנועה בכביש המהיר , אך גם לא מעט תנועה עירונית פקוקה , ונסיעת שטח קלילה .

 

קיה סורנטו דיזל 2013

קיה סורנטו דיזל 2013


בסופו של מבחן , עבור המחפשים רכב פנאי עם מידות SUV  אמיתיות , מציע קיה סורנטו רכב פנאי מרווח למדי עבור 7 נוסעים , אשר ידאג להנעים את נסיעתם בנוחות גבוהה לצד פינוקים רבים . גרסת ה- 4X4 מציעה בנוסף גם את יכולת השטח עבור אלו הרוכשים רכב פנאי גם לצורך השימוש בשעות הפנאי ולא רק עבור הרושם והסטטוס אותו הם מקווים להשיג . בנוסף , תספק גם גרסת הדיזל חיסכון ניכר בדלק , אשר מציע בסופו של דבר תצרוכת דלק לא גבוהה משמעותית ממשפחתית אוטומטית פופולרית . מחיר קיה סורנטו דיזל 4X4 מתחיל ב- 245,750 ש"ח , הדומה  למתחרות , אך גבוה ביותר מ- 50 אלף ש"ח מגרסת ה- URBANהמצוידת בהנעה קדמית ומנוע בנזין , מה שמבטיח כנראה שלהיט מכירות הוא לא ממש יהיה , אבל עבור המחפשים רכב פנאי 4X4 מרווח ,בעל יכולות שטח וחסכוני יחסית , יש כאן בהחלט אופציה מעניינת.
 
 
 

עוד ממבחני דרכים