רחובות-אילת ב-70 שקל: ניסאן קשקאי דיזל – מבחן דרכים

ניסאן קשקאי דיזל מבטיח לפי נתוני היצרן את נתוני צריכת הדלק הטובים מבין רכבי הפנאי המשפחתיים שאינם היברידים. עד כמה נתוני היצרן מתממשים במציאות ומה יש לו להציע מעבר? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 05 באוג, 2020
ניסאן קשקאי דיזל

ניסאן קשקאי אינו חדש בארץ והגרסה הנוכחית שלו משווקת בארץ כבר יותר משנה וחצי. הסיבה שגרסת הדיזל שלו מתייצבת אצלנו עכשיו למבחן, נוגעת לאחד היתרונות הבולטים של הדגם, הנהנה מהתואר "ג'יפון הדיזל המשפחתי עם צריכת הדלק הטובה בארץ", עם הצהרת יצרן שעומדת על 25 ק"מ לליטר בממוצע, נתונים שדומים מאוד לנתוני דגמים היברידים. בעידן בו נדמה שכולם רוצים לחתוך בהוצאות ולהיצמד לדגמים חסכוניים בדלק, הקשקאי יכול בהחלט להיות אחת הבחירות ההגיוניות, אך כידוע נתוני הצהרת יצרן ומציאות הם דברים שונים (ולצערנו רחוקים לפעמים גם מאוד אחד מהשני). אז כמה צורך הקשקאי דיזל במציאות? את זה יצאנו לבדוק.

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, הגרסה הנוכחית של הקשקאי הינה מתיחת פנים שניה לדור השני שהוצג עוד ב-2014, אך יחד עם זאת עדיין נראית מודרנית ונאה למראה, עם עיצוב טיפוסי של קרוסאובר ומרכב משפחתי מרווח למדי לחמישה נוסעים, יחד עם תא מטען בנפח 430 ליטר (ועדיין ללא וויתור על גלגל רזרבי), מדובר ברכב יעיל לשינוע המשפחה. גרסת האסנטה-טק המאובזרת יותר שנבחנת כאן, כללה גם אבזור חיצוני משודרג שמעניק לה מראה ספורטיבי ונחשק יותר, עם גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, חישוקי גלגלים "18 קלים ושמשות אחוריות מושחרות.


תא נוסעים

כשנכנסים לתא הנוסעים, תנוחת הישיבה גבוהה (2 המושבים הקדמיים מתכווננים גם לגובה), שדה הראייה טוב לכל הכיוונים ולמרות שמדובר בדגם שכבר נחשב לוותיק בשוק, עיצוב הדשבורד והאווירה הכללית עדיין נעימים למדי. האבזור עשיר כסטנדרט(רמת גימור בסיסית אסנטה) וכולל בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, חישוקי גלגלים קלים "17, מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני תאורה וגשם ועוד. אבזור הבטיחות כולל התרעה על סכנת התנגשות עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והחלפת אורות אוטומטית, אך התרעת הסטייה מנתיב אינה עם תיקון אקטיבי ולא היינו מתנגדים גם לבקרת שיוט אדפטיבית. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי משנת 2014. תלונות? המולטימדיה עם מסך "7 גם בדגמים המאובזרים (קצת נראה קטן בימינו) ואין פתחי מיזוג אחוריים שמתחילים להיות סטנדרט אצל המתחרים.
ניסאן קשקאי דיזל

על הכביש

מתחת למכסה המנוע, מצויד הקשקאי דיזל במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר, המפיק 115 כ"ס ומומנט מירבי של 26.5 קג"מ המתקבל כבר מסל"ד נמוך, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. אז עבור כל אלו שעדיין תקועים עם דעות קדומות על מנועי דיזל (ואנחנו פוגשים עדיין רבים מהם במסגרת הייעוץ הטלפוני שלנו), אז נבהיר שבשנת 2020 רכישת רכב עם מנוע טורבו-דיזל, כוללת רכב שקט למדי לנסיעה, לא רועד ולא פולט עשן שחור וכו', ולמרות שהוא אינו ידידותי לסביבה כמו דגמים היברידים, דרגת זיהום האוויר שלו נמוכה ביחס לדגם הבנזין (בהתאם לתקן הישראלי -השנוי במחלוקת אגב). על הכביש מדובר ברכב שמרגיש חזק מכפי שמספרים הנתונים היבשים על הנייר. עם מומנט של 26.5 ק"מ שנמוך רק ב-1 קג"מ מגרסת הבנזין 160 כ"ס, מדובר ברכב שמזנק בהחלטיות מהמקום ומספק קצב נסיעה זריז מכפי שמצהירי הנתון הרשמי של 13 שניות ל-100 קמ"ש. גם בנסיעה בין-עירונית מהירה, הרכב לא התנגד ליציאה לעקיפות זריזות, ולרגע לא חשנו בחוסר של כח. תיבת ההילוכים בעלת אופי חלק והעברת ההילוכים כמעט ואינה מורגשת. בסעיף הנוחות, מדובר ברכב נח למדי עם מתלים שאינם מתקשים להציע נוחות נסיעה טובה על האספלט הישראלי.

ניסאן קשקאי דיזל

רחובות אילת ב-71 שקל !

במבחן הדלק המסורתי שאנו עורכים על המסלול מרחובות לאילת (317 ק"מ), השיג הקשקאי דיזל את נתון הצריכה הנמוך ביותר עד כה, עם צריכת דלק של 22.4 ק"מ לליטר בממוצע, שתורגמו בתחנת הדלק ל-70 שקל ו-90 אגורות. ועוד לחשוב על זה שהמחיר לליטר בתחנת הדלק בה תדלקנו (פזומט) היה גבוה ב-30 אגורות מתחנה שהיתה ליד…

אם כבר דיברנו על דלק והוצאות, גם כאן חשוב להזכיר שאגרת הרישוי היום לרכב דיזל שווה לרכב בנזין ולא יקרה משמעותית כפי שהיה בעבר, ומחיר הסולר בתחנת הדלק אמנם הזוי ברמת המחירון שלו, אבל בפועל נמכר ברוב התחנות בארץ במחיר כמעט זהה לבנזין 95 ולעיתים אך נמוך יותר. בסיכומם של 3 ימי המבחן התייצבה צריכת הדלק של 18.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון פנטסטי לגי'פון שאינו היברידי, שיחסוך לרוכשים שלו כסף רב בתחנות הדלק. יחד עם זאת, נהגים שמרבית הנסיעות שלהם עירוניות, יסתפקו בנתון פחות טוב מן הסתם, אך עדיין יהיה טוב משמעותית מגרסת הבנזין.

ניסאן קשקאי דיזל

שווה את הכסף?

מחיר ניסאן קשקאי דיזל בגרסת הבסיס שלו נמוך ב-1,000 שקלים מגרסת הבנזין ועומד על 152,000 שקל. גרסת האסנטה טק המאובזרת יותר הנבחנת כאן, דורשת 7,000 שקל נוספים, ובסה"כ מדובר במחירים מקובלים לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים. בתמורה למחיר הנ"ל, מציע הקשקאי דיזל קרוסאובר נעים למראה, מרווח ושימושי למדי למשפחה ממוצעת, מאובזר היטב כבר מרמת הגימור הבסיסית שלו ועם יחידת כח שמספקת ביצועים נאים לצד תצרוכת דלק מעולה. בימים אלו של עידן הקורונה, אנחנו שומעים גם לא מעט על הנחות נאות שמוצעות לדגם באולמות התצוגה וגם בשוק ה-0 ק"מ מליסינג תוכלו לפגוש אותו בהצעות מרשימות.




עוד ממבחני דרכים