רטרו מהממת: אופל מנטה החדשה (והחשמלית)

51 שנה לאחר שהוצגה לראשונה אופל מנטה, מכונית הקופה הספורטיבית ואחת מאגדות הרכב של אופל, חשפה אופל גרסת קונספט של המנטה החדשה, הפעם עם מנוע חשמלי וגיר ידני ! אז למה אנחנו מעריכים שהיא תישאר רק קונספט ולא תגיע לייצור?

ששי כהן 20 במאי, 2021
אופל מנטה החדשה 2021

51 שנה לאחר שהגיעה לעולם אופל מנטה, מכונית הספורט המרהיבה בעלת מרכב הקופה שהפכה עם השנים לאחד האייקונים הנחשבים של המותג, ו-31 שנה לאחר שפסק שיווק הדור השלישי של הדגם, חשפה אמש במפתיע אופל את המנטה GSe, גרסת קונספט חשמלית לדור החדש שעושה המון המון חשק.

בניגוד לכל מיני דגמי רטרו שרק משלבים נגיעות עיצוב המזכירות את הדגם המקורי, המנטה החדשה זוכה לעיצוב בדומה מאוד לדור הראשון של הרכב ששווק בשנים 1970-1975 עם עיצוב רטרו מדהים המשולב עם נגיעות קוסמטיות עדכניות כמו גריל אטום המזוהה עם רכבים חשמליים, פנסי LED וחישוקי גלגלים "17 קלים ומרשימים למראה. התוצאה לפחות לפי התמונות, לא פחות ממהממת.

אופל מנטה החדשה 2021

גם בתוך תא הנוסעים שומרת אופל על קווי העיצוב המזכירים את דגמי שנות ה-70 (הגה ספורטיבי בעיצוב של פעם, דיפוני דלתות וידיות פתיחה בסגנון רטרו, חלונות לא חשמליים (!) עיצוב הדשבורד ועוד), אך לוח השעונים הפך לדיגיטלי "12 ואת הרדיו-טייפ המסורתי מחליפה כמובן מולטימדיה עם מסך מגע "10. כחלק מההתאמה לעידן החדש, מצוידת המכונית ביחידת הנעה חשמלית, אך מקורית למדי, הכוללת באופן מפתיע גם תיבת הילוכים ידנית 4 הילוכים המעבירה את הכח ישירות לגלגלים האחוריים. בניגוד להספקים המוגזמים הנהוגים כיום במכוניות חשמליות, המנטה החדשה מפיקה רק 147 כ"ס, שזה אמנם 42 כ"ס יותר מהדגם החזק מהעבר, אך נמוך יחסית למקובל כיום.

אופל מנטה החדשה 2021

בין הסיבות שלעת עתה אנחנו לא רואים את הדגם הזה מתקדם לשלבי הייצור, תמצאו בהיעדר מערכות בטיחות מתקדמות והסוללה הקטנה (31 קוט"ש) המספקת טווח נסיעה זניח של 100 ק"מ, המרמזים על היותו דגם תצוגה בלבד, לפחות לעת עתה וחבל, כי מאוד היינו שמחים לפגוש את המנטה שוב בדור חדש וכמובן עם העיצוב של דגם הקונספט, שלהערכתנו עם מחיר נורמלי, יכול בהחלט להיות להיט חדש של היצרן ומקדם תדמית חשוב ביותר למותג שדי מתקשה להתבלט בתוך שלל המותגים של קונצרן PSA.

אופל מנטה החדשה 2021

עוד מחדשות רכב