ריינג' רובר איווק 1.5 ליטר: יוקרתי וייחודי אך במחיר יותר נגיש

ריינג' רובר איווק התחדש לאחרונה בגרסת 1.5 ליטר טורבו המוותרת גם על ההנעה כפולה, בתמורה ליחידת כח חסכונית יותר ומחיר שכבר אינו גבוה משמעותית מהמתחרות הגרמניות. האם מדובר בהזדמנות להגשים חלום?

ששי כהן 09 בפבר, 2023
ריינג' רובר איווק 2023

ריינג' רובר איווק הוצג בעולם ב-2011 והיה ניסיון ראשון של יצרנית רכבי השטח האגדית לייצר רכב פנאי עירוני מובהק, שבהתאם למגמה עולמית שהתפתחה הציע את המראה הקשוח של רכבי פנאי-שטח, אך עם יכולות כביש גבוהות המשולבות ביכולות שטח קלות ופנייה בעיקר ללקוחות מבוססים, כאלו שהמרחב האורבני הוא סביבת המחייה הטבעית שלהם ומרכב קומפקטי חשוב להם במיוחד לתנועה הצפופה. "רק 60 מכוניות יגיעו לארץ בשלב הראשון" דיווחה בזמנו חברת "המזרח לשיווק מכוניות" יבואנית לנד רובר עם השקת הדגם בארץ, כמות שלטענתה הוגבלה בתחילת הדרך בשל הביקוש הגבוה של הרכב בעולם, אך ייתכן גם שבחברה התקשו להעריך כיצד יתקבל בארץ ריינג' רובר קומפקטי במידות וללא יכולות שטח של ממש, בקרב חובבי המותג שנחשבים ברובם לשועלי שטח. במבט לאחור, ההימור של היצרן היה מוצלח, הריינג' הקטן הפך לדגם הנמכר ביותר של לנד רובר בישראל ובעולם, התעדכן בדור חדש ומתקדם יותר וזכה לאמונם של אנשים רבים, לרבות שחקנים, אנשי עסקים, דוגמניות, סטייליסטים ועוד. לאחרונה החל גם שיווקה של גרסת 1.5 ליטר צנועת ביצועים וללא הנעה כפולה, המפצה בצריכת דלק נמוכה יותר ותג מחיר שכבר אינו גבוה משמעותית מהמתחרות הגרמניות. האם מדובר בהזדמנות להגשים חלום?

עדיין ייחודי

הדור השני של האיווק אמנם שומר על קווי העיצוב המוכרים והמוצלחים של הדור הראשון, אך מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן המקנה לרכב הופעה ייחודית שמסייעת לו לבלוט על הכביש בעידן בו מרבית המכוניות מאבדים זהות ודומות מדי אחת לשניה. הממדים משפחתיים קומפקטיים עם 4.37 מטרים לאורך ורוחב של 1.99 מטר, אך עם גובה של 1.65 מטר, הוא מציע את תנוחת הישיבה הגבוהה בקרב המתחרות הישירות מגרמניה, המשפרת גם את שדה הראיה. הודות לתכנון חכם הוא מתהדר גם בתא מטען נדיב בנפח 591 ליטר (וללא וויתור על גלגל חלופי) והאבזור החיצוני כולל כסטנדרט גג זכוכית פנורמי, תאורה ראשית ואחורית מסוג LED, חישוקי גלגלים קלים "18, חיישני חניה היקפיים, קיפול מראות חשמלי וידיות פתיחת דלתות נשלפות.


תא נוסעים

כמו עיצובה החיצוני, גם הפנימי מצליח להיראות מעניין ומתאפיין בארכיטקטורת העיצוב הנקי ומיעוט יחסי של מתגים. שילוב הצבעים מוצלח ותורם לתחושת האווריריות בקבינה, איכות החומרים וההרכבה גבוהים כמקובל בריינג' רובר ובכלל סביבת הנהג והנוסעים משדרת מוצקות ואיכות. האבזור כולל מולטימדיה עם מסך מגע "10 איכותי, מצלמת רוורס וקישוריות לסמארטפונים, ומצטרפים גם מושבי עור נוחים ואוחזים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים ועוד. רכב המבחן הגיע ברמת הגימור 'SE' שכוללת גם דלת תא מטען חשמלית, חישוקי "20, מסך מולטימדיה הניתן להטיה (גימיק חביב למדי), תאורה היקפית מלאה מסוג LED עם חתימת אור מיוחדת ושדרוגים שונים לחבילת הבטיחות. בסעיף התורפה, עם בסיס גלגלים של 268 ס"מ, המרווח לנוסעים מאחור אמנם דומה למתחרים אולם לא מהמצטיינים בקטגוריה.

ריינג' רובר איווק 2023

אבזור הבטיחות עשיר וכולל בלימה אוטונומית בחירום, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה אקטיבית על "שטח מת" במראות הצד, התראה על תנועה חוצה מאחור הכוללת בלימה אוט' ברוורס, התראת עייפות הנהג, חיישני חניה היקפיים ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

ריינג' רובר איווק 2023

ריינג' רובר עם מנוע 1.5 ליטר ?

גרסאות הכניסה המצוידות במנועים צנועי נפח הם הלחם והחמאה גם של קטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים והקומפקטיים (אאודי Q3 וב.מ.וו X1 עם מנועי 1.5 ליטר ומרצדס GLA עם מנוע 1.33 ליטר), וכך גם ציודו של הריינג' רובר איווק במנוע 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר הפך להיות צעד מתבקש. מדובר במנוע קומפקטי מסדרת ה-Ingenium של היצרן, המכוון לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים ומשרת כיום גם את גרסת הפלאג-אין של הדגם ואת יגואר E-Pace. אז נכון שעם 10.3 שניות ל-100 קמ״ש מהרמזור לא בטוח שתצאו תמיד ראשונים, אך עם הספק של 160 כ״ס ונתון מומנט של 26.5 קג״מ הטוב בסגמנט, הביצועים בהחלט מספיקים ומספקים בחיי היום יום, ויחד עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, הנסיעה חלקה, נעימה וכמעט נטולת ויברציות. כחלק מהוויתור על ההנעה הכפולה ויכולות השטח, המתלים מכוילים על הצד הרך יותר ומספקים איכות חיים נאותה על רוב סוגי הכביש. יחד עם זאת, עם מרווח גחון נדיב של 21.2 ס"מ וזוויות גישה ונטישה נאות, עדיין תוכלו להתקדם רחוק יותר בשטח קל ביחס למרבית המתחרות. את מפרט ההנעה חותמת גם יחידה היברידית מתונה שתורמת בעיקר לחיסכון קל בפליטת המזהמים, לצד התנעה שקטה יותר והבטחה לצריכת דלק משולבת של 12.3 ק"מ לליטר, שתורגמה לכמעט 11 ק״מ לליטר בממוצע במבחן.

ריינג' רובר איווק 2023

לסיכום

"אין פסגה גבוהה מדי״ כך אומר הסלוגן המפורסם של לנד רובר, המיובאת לארץ ביבוא רשמי ע"י חברת המזרח לשיווק מכוניות, מיבואניות הרכב הוותיקות והמוכרות בישראל, אך במבחן הזה בחרנו לוותר על פסגת דגמי הריינג' רובר איווק (גרסאות בנזין ופלאג-אין חזקות יותר) ולהסתפק דווקא בגרסת הכניסה למשפחה. בכל זאת, אנחנו בפתחה של שנה חדשה שכוללת התייקרות משמעותית בשוק הרכב, עליית ריבית נוספת המקשה על מימון וסימני מיתון שבדרך. במחיר של 342,300 ₪ לרמת הגימור הנבחנת כאן, מציעה האיווק 1.5 ליטר כרטיס כניסה ראוי למותג ריינג׳ רובר. למבחן אמנם ניגשתי עם ציפיות מאופקות משהו, בעיקר בסעיף הביצועים, אך ככל שהמבחן התקדם והק״מ הצטברו על השעון, האיווק סימן מטרות, לרוב גם פגע בהם היטב, והצליח לסמן V במרבית הסעיפים החשובים ללקוחות (הופעה, איכות, נוחות, בטיחות, פינוקים וצריכת דלק) והצליח לעורר בי אהדה למכונית, ולא רק מעצם יופיה והיותה סמל סטטוס, אלא בעיקר בשל חבילה כוללת מוצלחת שמוצעת במחיר סביר בהחלט, הכוללת כבונוס גם מועדון לקוחות וותיק שהוקם בשנת 1999 ושם דגש על יצירת פלטפורמה לטיולים, הדרכות נהיגה, טיולי כביש-שטח ומסעות ייחודיים בארץ ובעולם, במטרה לאפשר להם לפרוץ גבולות עם רכבם.

לפרטים נוספים וקבלת הצעת מחיר לריינג' רובר איווק לחצו כאן (מודעה)

עוד ממבחני דרכים