רכב חדש או רכב יד שנייה? מדריך שיעזור לכם להחליט

שוקלים להחליף את הרכב הישן? מתלבטים בין רכישת רכב חדש מהניילונים לבין רכב יד שנייה? יצאנו לבדוק מה הם השיקולים הנלווים להחלטה בין מכונית חדשה או משומשת. ( מדור שיווקי)

ששי כהן 22 ביונ, 2015
כלמוביל טרייד אין

שוקלים להחליף את הרכב הישן? מתלבטים בין רכישת רכב חדש מהניילונים לבין רכב יד שנייה? יצאנו לבדוק מה הם השיקולים הנלווים להחלטה בין מכונית חדשה או משומשת, וחזרנו עם המדריך השלם שיעזור גם לכם לקבל החלטה.



השקעה ראשונית
רכישת רכב חדש מהניילונים היא בראש ובראשונה הוצאה כספית הגבוהה עד פי 2 מההשקעה הכספית הנדרשת עבור רכישת רכב יד שנייה מאותו סוג ולעיתים מאותו דגם. ככלל, מחירי הרכבים בארץ ובעולם נקבעים בהתאם לשנתון הייצור. רכב משפחתי חדש לצורך העניין יעלה לכם כ-130,000 שקלים בעוד רכב יד שנייה משפחתי (מאותו סוג) יעלה לכם בין 60,000 ל-70,000 שקלים, כאשר הרכב הינו בן שלוש עד ארבע שנים.
ירידת ערך
הסעיף הראשון אותו בדקנו בנוגע להתלבטות בין רכב חדש לרכב יד שנייה הוא נושא ירידת הערך. כידוע, רכבים חדשים מאבדים בממוצע בין 15,000 ל-20,000 שקלים מדי שנה, וזאת בהתאם לסוג הרכב ועלות רכישתו. מנגד, ברכבי יד שנייה, ירידת הערך השנתית הינה מתונה יותר ובממוצע היא נעמדת על סכומים של 5,000 עד 10,000 שקלים בשנה.
טיפולים שוטפים לרכב
בסעיף הטיפולים לרכב, אחזקת רכב חדש מהווה יתרון משמעותי, וזאת לאור העובדה שמכוניות חדשות כמעט ואינן נזקקות לטיפולי בלאי המייקרים באופן משמעותי את אחזקת הרכב. בעלי רכבים חדשים מוציאים בממוצע בין 1,500 ל-3,000 שקלים בשנה, בעוד בעלי רכבי יד שנייה (התייחסות לרכבים בני 4 שנים) מוציאים בממוצע בין 5,000 ל-6,000 שקלים בשנה על טיפולים שוטפים ותיקוני בלאי הנלווים אליהם. באופן עקרוני, ככל שרכבי היד שנייה הינם ישנים יותר (למעלה מ-4 שנים על הכביש), כך תצטרכו לשלם יותר עבור טיפולים תחזוקתיים לרכב.
ביטוחים
בסעיף הביטוחים ישנו יתרון יחסי לרכבי היד שנייה. ביטוח לרכב חדש עלול להגיע לסכומים החוצים את רף ה-4,000 שקלים (ואף יותר, תלוי בסוג הרכב), בעוד מחירי הביטוח לרכבי יד שנייה נעים בממוצע בין 2,000 ל-3000 שקלים.
תוספות ואבזורים
בעלי רכבים חדשים מקפידים לאבזר את רכבם במגוון שכלולים ותוספות המוצעות להם על ידי משווקי הרכב. עלות התוספות והשכלולים יכולה להגיע גם לסכומים של 20,000 ואף 30,000 שקלים כתוספת למחיר הרכב, וזאת עקב החידושים הטכנולוגיים הקשורים לסביבת הנהג. מנגד, ברכבי היד שנייה מרבית התוספות והאבזורים אשר הותקנו על ידי בעלי הרכב מוצעים כחלק בלתי נפרד ממחיר המכונית, דבר המאפשר לכם ליהנות מתוספות ואבזורים מבלי להידרש לתשלום נוסף מעבר לעלות הרכב.
לסיכום, השיקול הכלכלי מהווה שיקול מרכזי בכל הנוגע לרכישת רכב חדש או יד שנייה. שיקול זה אמור להיות משוקלל לא רק בנוגע לעלות הרכישה הראשונית אלא גם לעלות תחזוקת הרכב לאורך מספר שנים, וכפועל יוצא מכך, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מכם לעשות את החשבון ולהחליט!
* הכתבה הינה תוכן שיווקי ממומן


עוד מחדשות רכב