רנו אוסטרל במבחן: טובה אך זקוקה לליטוש במחיר כדי להצליח

רנו אוסטרל מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים התחרותית כשבתפריט שלו עיצוב חיצוני נאה, תא נוסעים מרשים, בטיחות מושלמת ומנוע טורבו קטן המגובה ביחידה היברידית קלה. אבל האם במחירים של 175-200 אלף שקל יש לו סיכוי לכבוש נתח שוק משמעותי הפעם?

ששי כהן 27 ביונ, 2023
רנו אוסטרל

קטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים (C-SUV) הינה אחת הקטגוריות החזקות ביותר בשוק הרכב החדש כיום, ומשחקים בה שחקנים רבים כולל כמה להיטים כמו יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', פיג'ו 3008 ואחרים, ועדיין מבלי לגלוש לדגמים החשמליים שזוכים לפופולריות עולה. בדיוק לכאן הצטרף לאחרונה רנו אוסטרל, מחליפו של רנו קאדג'ר ששווק בארץ בשנים האחרונות ובמידה מסוימת גם אח חורג לניסאן קשקאי החדש. חמוש בעיצוב מודרני, והבטחה כוללת לשדרוג משמעותי מול הדור היוצא, מקווים בפריסבי היבואנית לנגוס הפעם נתח משמעותי יותר מהקטגוריה הלוהטת. מה הסיכוי שלו להצליח הפעם יותר? יצאנו לבדוק.

רנו אוסטרל פותח על הדור השלישי של פלטפורמת ה-CMF-CD (המשרתת גם את הקשקאי החדש), המבטיחה שדרוג הנוחות והבטיחות ותמיכה אופטימלית בהנעות היברידיות. לארץ הוא מגיע בגרסאות טורבו בנזין 1.33 ליטר ותמיכה היברידית קלה וכן בגרסה היברידית "אמיתית" אך זו עולה כרבע מיליון שקל (ועדיין ללא פלאג-אין), מה שיהפוך אותה לנדירה למדי על הכביש המקומי. מי שבכל זאת רלוונטית יותר לארץ, היא גרסת ה-1.33 ליטר שמוצעת במחיר התחלתי של 175,000 שקלים, המקובל לקטגוריה בה היא פועלת.




מבחוץ

מפגש במציאות עם האוסטרל חושף עיצוב חיצוני מודרני ונאה המהווה התקדמות גדולה מול הדגם היוצא, כאשר הגרסה הנבחנת שהגיעה ברמת הגימור הבכירה "TECHNO" ובצבע כחול מרהיב, מספקת מכונית מרשימה למדי על הכביש. הממדים מקובלים לקטגוריה עם אורך של 4.5 מטרים, רוחב של 1.83 מטר וגובה של 1.62 מטר, כאשר נפח תא המטען מכובד ועומד על 500 ליטר וצומח עד 575 ליטר אם תזיזו את הספסל האחורי שנע על מסילה קדימה בזמן שאתם זקוקים ליותר מקום בבאגאז' על-חשבון המרווח לנוסעים בספסל האחורי. האבזור הסטנדרטי כולל מבחוץ תאורת LED, חישוקי גלגלים "17 קלים, קיפול מראות חשמלי וחיישני חניה היקפיים, כאשר רכב המבחן כלל גם חישוקי "19, שמשות מושחרות, ומצלמות 360 מעלות.

רנו אוסטרל

תא נוסעים 

העיצוב החיצוני הנאה זורם גם לתא הנוסעים שמציג קפיצה מרשימה באיכות ובנראות, עם סביבת נהג ונוסעים נעימה לשהייה. למרות השימוש הנרחב במסכים (לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 דובר עברית וניתן להתאמה אישית ומסך מולטימדיה אנכי "12), הנדסת האנוש טובה למדי ולצידם של מתגי המגע חשבו מהנדסי היצרן גם על נוחות התפעול תוך כדי נהיגה וישנם שלל מתגים פיזיים לתפעול ישיר של המזגן ומערכות חשובות נוספות לנהיגה, מבלי לבזבז זמן בהתעסקות בתפריטים במסכים הדיגיטליים. אל אלו מצטרפים כסטנדרט גם כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, שלל יציאות USB ועוד. רכב המבחן כלל גם דיפוני בד איכותיים יותר המשולבים גם בדשבורד, מושב נהג חשמלי עם פונקציה של מסאז', חימום מושבים והגה ועוד.

רנו אוסטרל

בטיחות

אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק הכוללת זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי עם בלימה אוטונומית, 7 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התראת עייפות הנהג ועוד, רק חבל שהתראת שטח מת במראות הצד ובקרת שיוט אדפטיבית מגיעים רק בגרסאות הבכירות. מעבר לכך, לרכב ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

על הכביש

האוסטרל משווק עם מנוע טורבו 1.33 ליטר, 4 צילינדרים, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית, ומתוגבר במערכת מיקרו היברידית התורמת קלות לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר, לצד התנעה שקטה יותר. גרסת הכניסה מפיקה 140 כ"ס ו-26.5 קג"מ, אך רכב המבחן שלנו הגיע בגרסה החזקה יותר המפיקה 158 כ"ס ו-27.5 קג"מ. כשיוצאים לדרך, מתגלה מכונית זריזה ונעימה לנהיגה. הביצועים אמנם אינם חדים כמו שלל הג'יפונים החשמליים, אך עם 9.7 שניות ל-100 קמ"ש מדובר במכונית זריזה שאינה מתקשה לנוע בקצב טוב ולרוב גם לצאת לעקיפות זריזות ובטוחות. בנוסף, מדובר גם במכונית נוחה מהמקובל בקטגוריה, עם מערכת מתלים שמספקת נוחות גבוהה גם כאשר הכביש אינו סלול היטב, ולמרות שלא מדובר ברכב היברידי "מלא", מדובר לרוב גם במכונית שקטה למדי עם בידוד מוצלח של רעשי מנוע וחוץ. נקודת התורפה אולי של הרכב מגיעה בסעיף צריכת הדלק שעמדה בימי המבחן על 12.5 ק"מ לליטר בממוצע. לא נתון חריג לקטגוריה, אך בימינו בהחלט ניתן לצפות לתוצאה טובה יותר.

רנו אוסטרל

שווה את הכסף?

רנו אוסטרל מציעה ללא ספק התקדמות גדולה מול הקדג'ר היוצא, וללא ספק מדובר במכונית שיכולה להתמודד בקלות מול המתחרות הטובות שבסגמנט. הבעיה העיקרית שלה מגיעה מסעיף המחיר: החל מ-175,000 שקל לגרסת הכניסה הבסיסית של מנוע ה-140 כ"ס או החל מ-195,000 שקל לגרסת ה-158 כ"ס המאובזרת יותר ועד 200,000 שקל לגרסה הבכירה שנבחנת כאן. נכון שמדובר לצערנו במחירים שהפכו להיות מקובלים כיום בסגמנט, אך בהיעדר מוניטין מוצלח כפי שהצליחו לצבור עד כה הטוסון, הספורטאז' וה-3008, נדמה שבפריסבי היבואנית יצטרכו לעבוד קשה יותר כדי להחדיר אותה לשוק ולמכור כמויות משמעותיות בשוק המקומי.

עוד ממבחני דרכים