רנו ארקנה בישראל: היברידית ראשונה לרנו שמגיעה בכלל מקוריאה

רנו ארקנה מצטרף לשוק רכבי הפנאי המשפחתיים, וישווק בשלב הראשון רק בגרסה ההיברידית החסכונית והידידותית לסביבה, המציעה צריכת דלק של 20.8 ק"מ לליטר. הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה ובמחיר תחרותי שיחל מ-149,990 שקלים. חבל רק שאבזור הבטיחות בגרסת הכניסה נמוך מהמקובל.

ששי כהן 17 באוג, 2022
רנו ארקנה בישראל

חברת קרסו מוטורס השיקה הבוקר בישראל את רנו ארקנה, רכב פנאי עם עיצוב דמוי קופה, אשר יוצע כאן גם בגרסה היברידית ומהווה למעשה את הרנו ההיברידית האמיתית הראשונה בישראל (אם נתעלם רגע מגרסאות ה-"Mild Hybrid" המציעות תמיכה היברידית קלה). הדגם יתחרה בארץ בקטגוריית ה-C-SUV, קטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים, שנחשבת כיום לקטגוריה החזקה בשוק הרכב בישראל, ונתח השוק שלה בשוק הרכב החדש עומד על לא פחות מ-27%. עבור רנו, מדובר בתוספת משמעותית וחשובה באולם התצוגה, ונותר לקוות עבורם שהם לא יסבלו מבעיות מלאי שמאפיינות כיום את שוק הרכב.

עיצוב של דגמי יוקרה

רנו ארקנה כבר לא דגם חדש בעולם. הוא הוצג בתערוכת מוסקבה בדיוק לפני 4 שנים ואף יוצר שם עד לאחרונה (עד שהחלו הסנקציות של המערב עקב המלחמה באוקראינה שהובילה לסגירת המפעל), אך לארץ מיובאת גרסה מתקדמת יותר שפותחה עבור שווקי המערב, ומיוצרת דווקא בקוריאה, במפעל המשותף לרנו וסמסונ, וממנו מגיע לארץ כיום גם רנו קוליאוס ובעבר גם רנו לטיטיוד.


הגרסה האירופאית של הדגם המגיעה גם אלינו, פותחה על פלטפורמת ה- CMF-B המתקדמת יותר, המשרתת גם את רנו קפצ'ור, ולצד עיצוב נאה בסגנון דמוי קופה ספורטיבי, מציעה המכונית מידות משפחתיות גדולות יותר עם אורך של 4.57 מטרים, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.57 מטר ובסיס גלגלים של 272 ס"מ, המספק מרווח נאה לחמישה נוסעים. נפח תא המטען עומד על 480 ליטר ונחשב למכובד בקרב דגמי ג'יפונים היברידים. מעבר לכך, מדובר ברכב הפנאי העממי הראשון בארץ בתצורת דמוי קופה, קטגוריה שהומצאה ע"י BMW בשנת 2008 עם דגם ה-X6, ומאז זכתה לשלל מתחרים בעיקר בשוק היוקרה. בחודשים הקרובים צפויה לנחות כאן גם המתחרה שלה, סיטרואן C4X, אך זו לא צפויה להגיע בגרסה היברידית.

רנו ארקנה בישראל

תא נוסעים

תא הנוסעים מציע עיצוב שמזכיר מאוד את האח הקטן, וכבר מרמת הגימור הבסיסית "Iconic" תקבלו מולטימדיה עם מסך מגע "7 וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי ותמיכה מלאה בעברית, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, תאורה ראשית מסוג Full-Led, חישוקי "17 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, חיישני חניה היקפיים, בקרת שיוט ועוד. בסעיף הבטיחות, מאכזבת מעט גרסת הכניסה עם התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ו- 6 כריות אוויר בלבד. רמת הגימור השניה כוללת בנוסף גם: תאורת אווירה במגוון צבעים, ריפודי מושבים משולבים בד ועור, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה עם מסך מגע ורטיקאלי "9.3 ושדרוג של חבילת הבטיחות עם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, הצגת תמרורי מהירות בלוח המחוונים, החלפת אורות אוטומטית ועוד. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. בתמורה ל-5,000 שקלים נוספים, תוכלו לקבל את גרסת ה-SR הכוללת גם גג זכוכית חשמלי.

רנו ארקנה בישראל

היברידית אמיתית ראשונה לרנו בישראל

הארקנה ישווק בארץ בדגמי הייבריד בלבד בתחילת הדרך, בגרסת ה-E-TECH שנחשבת לרכב ההיברידי הראשון של רנו בארץ. הדגם עושה שימוש במנוע בנזין 1.6 ליטר וצמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 143 כ"ס. עם יחידת כח זו מבטיחים ברנו תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות, מהירות מרבית של 172 קמ"ש וצריכת דלק של 20.8 ק"מ לליטר בממוצע. תיבת ההילוכים היא מסוג חדשני וכוללת 4 הילוכים בלבד, לצד צמד יחסי העברה נוספים שמספקים המנועים החשמליים, אך מבחינת הנהג, מדובר במשהו שקוף שאינו משנה לו את אופי הנהיגה ואינו אמור להטריד אותו. בהמשך הדרך, צפויים להגיע לארץ גם מנועי טורבו בנזין רגילים עבור מי שזה כנראה חסר לו.

רנו ארקנה בישראל

מחירון

מחירי רנו ארקנה תחרותיים ויחלו מ-149,990 שקלים לגרסת הכניסה, מחיר הזהה אגב לרנו גרנד קופה המשפחתית. מחיר הגרסה המאובזרת נקבע על 159,990 שקלים ותוספת לגג נפתח, ידרוש ממכם כאמור 5,000 שקלים נוספים. לשם השוואה, מחיר ג'יפונים היברידיים כיום בישראל מתחיל מ- 149,990 שקלים ליונדאי קונה ההיברידית, או החל מ-155,000 שקלים לטויוטה C-HR, אך אלו משתייכים לקטגוריית ה-B-SUV ובעלי ממדים קטנים משמעותית. לרנו ארקנה מוצמדת אחריות ל-3 שנים או 100,000 ק"מ, ו-8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה, והיבואן מעריך שיוכל למכור מאות מכוניות עד סוף השנה הנוכחית, בהנחה שלא יהיו לו הפתעות ובעיות אספקה.

עוד מחדשות רכב