רק 150 מכוניות יגיעו: סובארו BRZ החדשה בישראל

"רק מעטים יזכו לנהוג בפעם האחרונה ברכב הספורט הטהור", כך מצהירה יבואנית סובארו עם התחלת שיווקה של ה-BRZ החדשה בישראל, מכונית הקופה הספורטיבית שמגיעה לכאן בכמות מוגבלת של מכוניות וזוכה לתמחור נמוך מהצפוי.

ששי כהן 28 במרץ, 2023
סובארו BRZ החדשה 2023

11 שנה לאחר שהגיעה לכאן לראשונה סובארו BRZ, מחדשת סמלת היבואנית את השיווק של מכונית הקופה הספורטיבית שמגיעה לארץ בדור חדש שככל הנראה לא יוחלף בעתיד בדור נוסף. לדברי היבואן: "רק מעטים יזכו לנהוג בפעם האחרונה ברכב הספורט הטהור, ורק 150 מכוניות יגיעו לישראל".


הדור השני של ה-BRZ אמנם חדש בארץ, אך הוצג בעולם כבר בקיץ 2021 ויחידות בודדות שלו עשו את דרכן לפני כשנה לארץ במסגרת היבוא המקביל, עם תג מחיר מופרך של 295,000 שקל (מחירים המאפיינים רבים מהדגמים המיובאים ביבוא מקביל לצערנו), ולכן שמחנו לשמוע שמחיר הדגם החדש דרך היבואנית הרשמית יחל מ-229,900 שקל, אם תרצו, רק 10,000 שקל יותר ממחירה הבסיסי של הדור הראשון שהגיע לארץ ב-2012 !

ה-BRZ החדשה שומרת על העיצוב הספורטיבי המפתה ומרכב הקופה מעורר החשק, אך לוקחת את הדגם צעד אחד קדימה עם הופעה מודרנית יותר ומעוררת תיאבון. בחברה מבטיחים על  שמירה על ה-D.N.A של מכונית הספורט האייקונית עם מנוע קדמי והנעה אחורית, משקל עצמי נמוך וחלוקת משקל 53:47 היוצרים מכונית ספורטיבית שהיא מכונת נהיגה אמיתית. כמו כן, מנוע הבוקסר מאפשר גם מיקום נמוך וקרוב יותר למרכז הרכב, ובכך תורם לשיפור האיזון ולמרכז כובד נמוך.

סובארו BRZ החדשה 2023

תא נוסעים

העיצוב הפנימי שומר גם הוא על קו ספורטיבי עם מושבים ספורטיביים מחוממים עם תפירה באדום, גלגל הגה בעל 3 חישורים מצופה עור עם תפרים אדומים וכנ"ל גם ידית הילוכים ובלם היד. האבזור כולל גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7  כשבמרכזו תמצאו מד סל"ד ומד כוח G. לוח המחוונים מציע מצב ספורט (בדגם עם תיבת ההילוכים האוטומטית) ומצב מסלול. בנוסף מציעה המכונית כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים כפולת אזורים, מולטימדיה עם מסך מדע "8 וקישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto.

2 גרסאות לבחירה

הדגם ישווק ב-2 גרסאות לבחירה, ידנית או אוטומטית 6 הילוכים, עם מנוע בוקסר בנפח 2.4 ליטר המפיק 228 כ"ס ו-25.5 קג"מ, המספק תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות (6.8 שניות באוט'), מהירות מרבית של 226 קמ"ש (216 באוט') וצריכת דלק זהה של 11.36 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן, לצד דרגת זיהום אוויר 15 (אם חיפשתם במקרה מדוע זה כנראה הדור האחרון של הרכב…).

ה-BRZ מתוכננת להתנהג כמו שמכונית ספורטיבית צריכה להתנהג, בזכות מתלים עצמאיים מסוג מקפרסון מלפנים ומתלים עצמאים מסוג עצמות עצה כפולות מאחור בעלי כיול ספורטיבי. בנוסף, היא מספקת אחיזה גבוהה ואיזון חוזר המספקים לנהג תחושה מקסימלית בנוגע למגבלות האחיזה, בין היתר גם בזכות הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה של חברת Torsen, בקרת יציבות עם מצב ייעודי למסלול בה ניתן לנתק את בקרת דינמיות הרכב (VDC).

סובארו BRZ החדשה 2023

בטיחות

אבזור הבטיחות מאכזב בגרסה הידנית וכולל רק 7 כריות אוויר, מצלמת רוורס, מערכת לניטור שטחים מתים והתראה על תנועה חוצה מאחור. בגרסה האוטומטית לעומת זאת, המפרט מכובד וכולל גם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב (לא אקטיבית), בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוט' גם ברוורס, התראת ערנות הנהג, החלפת אורות אוטומטית ועוד. 

עוד מחדשות רכב