שברולט טראקס החדש במבחן: מה מסתתר מתחת לעיצוב השרירי?

לאחר 3 שנות היעדרות חוזר שברולט טראקס בדור חדש. העיצוב כוחני ושרירי, הממדים צמחו משמעותית ומנוע הטורבו 1.2 ליטר מספק ביצועים זריזים. מנגד, צריכת הדלק פחות מרשימה והמחיר זינק. שווה 155 אלף שקל?

ששי כהן 14 במאי, 2023
שברולט טראקס 2023

כשהוצג ב-2013 שברולט טראקס הוא היה אחד מחלוצי קטגוריית ה-B-SUV (ג׳יפונים קומפקטיים), ואף כלל אח תאום לא זהה שענה לשם אופל מוקה. בשנים שחלפו מאז, התפתח משמעותית הסגמנט והפך לאחד החזקים בשוק, דרכיהם של אופל וג׳נרל מוטורס נפרדו, וצמד הדורות הבאים של המכוניות הפכו להיות שונים לחלוטין. בחודש החולף נחת בארץ הטראקס החדש, ובשונה מהפעם הקודמת, הוא כבר לא ישווק גם באירופה. ב-UMI היבואנית, תולים בדגם החדש תקוות רבות ומעריכים שיוביל את מכירות המותג בארץ לאחר ששיווקה של הספארק הקטנה פסק לאחרונה.


מבחוץ

הטראקס החדש מגיע לארץ רק ברמות הגימור RS הספורטיביות, העיצוב הפך לשרירי וכוחני וללא ספק מדובר באחד הדגמים הנאים בקטגוריה. היבואן מדגיש שמדובר בג׳יפון קומפקטי, למרות שהממדים צמחו משמעותית ועם 4.53 מטרים לאורך ורוחב של 1.82 מטר, הוא ארוך ורחב ב-12 ו-1.5 ס״מ (בהתאמה) מהטרייל בלייזר שממוצב גבוה יותר, ועם בסיס גלגלים של 270 ס״מ הוא ללא ספק מציג כבר מרווח פנים המאפיין דווקא את קטגוריית ה-C-SUV של רכבי הפנאי המשפחתיים. בשל האפיון הספורטיבי, הוא מעט נמוך מהמקובל עם גובה של 1.56 מטר. נפח תא המטען עומד על 725 ליטר לפי התקן האמריקאי הסופר את הנפח עד גובה הגג ולא המדף האחורי, ובכל מקרה מדובר בתא מטען גדול ושימושי, הכולל גם גלגל רזרבי.

תא נוסעים

עיצוב תא הנוסעים נעים ומודרני יחסית וכולל אווירה טכנולוגית בגרסה המאובזרת יותר, אך איכות החומרים נמוכה יחסית ואינה כוללת למשל שימוש בפלסטיק רך למגע. הטראקס משווק ב-2 רמות גימור לבחירה: RS1 המיועדת בעיקר לציי רכב וכוללת אבזור דליל למדי עם פנסי LED ראשיים בחזית, חישוקי גלגלים ״18, שמשות אחוריות מושחרות וחיישני רוורס בהתקנה מקומית מבחוץ, וכן מולטימדיה עם מסך מגע ״8 וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, , מצלמת רוורס, חימום מושבים קדמיים ובלם יד חשמלי בתא הנוסעים. רמת הגימור השניה – RS2 מכוונת ללקוחות פרטיים וכוללת חבילת עיצוב ספורטיבית יותר מבחוץ (גריל וסמלים מושחרים, חישוקי גלגלים בגימור מוברש ועוד), לצד תאורת LED ליום, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי עור סינטטי, בקרת אקלים דיגיטלית, לוח מחוונים דיגיטלי ״8 ושדרוג מולטימדיה ל-״11. בסעיף השלילה, קיפול מראות חשמלי ופתחי מיזוג אחוריים אינם מוצעים כלל וגג שמש ומשטח טעינה אלחוטי מוצעים רק בתוספת תשלום ורק ברמת הגימור הגבוהה.

שברולט טראקס RS 2023

בטיחות

המפרט הבטיחותי נדיב כסטנדרט וכולל התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב (אך ללא שמירה על מרכז נתיב הנסיעה), בקרת שיוט אדפטיבית , התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, החלפת אורות אוט׳ ועוד, אך למכונית אין מבחן ריסוק אירופאי וגם לא יהיה משום שהדגם לא צפוי להיות משווק שם.

שברולט טראקס 2023

על הכביש

לטראקס מנוע הטורבו הקטן בהיצע דגמי שברולט בישראל, והוא בעל 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים והנעה קדמית. עם הספק של 139 כ״ס ומומנט מרבי של 22.4 קג״מ, מציע הרכב ביצועים זריזים עם 8.6 שניות ל-96 קמ״ש (תקן אמריקאי) ומדובר בביצועים הטובים מהמקובל בסגמנט. מצד שני, לא מדובר כאן ברכב עם אופי ספורטיבי, התנהגות הכביש שלו לא מעודדת נהיגה מהירה, המתלים שלו מכוילים על הצד הרך יחסית וכל ניסיון לסחוט ביצועים נתקל בעיקר ברעש מנוע שחודר לתא הנוסעים. מנוע ה-3 צילינדרים מאוזן למדי ואינו מספק רעידות, ובנהיגה שגרתית ונינוחה גם שקט יחסית. נקודת התורפה העיקרית נוגעת לצריכת הדלק הפחות מרשימה, שעמדה במבחן על 10.5 ק״מ לליטר בממוצע.

שברולט טראקס 2023

לסיכום

שברולט טראקס מציג התקדמות גדולה מאוד מול קודמו. הוא יפה, מרווח ובטיחותי יותר, והודות לממדים שצמחו משמעותית הוא יכול לשמש גם כג׳יפון משפחתי באופן מלא. בצד השלילה, צריכת הדלק שלו סבירה בלבד ואם תקבלו אותו ממקום העבודה, תצפו לרמת אבזור נמוכה למדי. במחיר של 151,000 שקלים לגרסת הכניסה ו-155,000 שקלים לגרסה המאובזרת יותר, הוא מתמקם בצמרת המחירים של הסגמנט בו הוא פועל, אך בהתחשב בממדים הגדולים המספקים תא נוסעים מרווח מהמקובל, כזה המאפיין יותר ג'יפונים משפחתיים גדולים ויקרים יותר, מדובר בסה"כ בתמורה נאה לכסף.

עוד ממבחני דרכים