שווה 119,900 ₪? מאזדה CX-3 בגרסת 1.5 ליטר החדשה במבחן

מאזדה מעלה הילוך בשוק הקרוסואברים הקטנים (B-SUV), ומתחילה בשיווק ה-CX-3 עם מנוע 1.5 ליטר, המבטיח ביצועים קצת פחות נמרצים, לצד יותר חיסכון בדלק וצניחה של 30,000 שקל מול גרסת ה-2.0 ליטר הבסיסית שלה כיום. שווה את הכסף?

ששי כהן 05 ביונ, 2021
מאזדה CX-3 החדשה 1.5

האם מאזדה חוזרת למרכז הבמה?

מותג מאזדה פתח את שנת 2021 ברגל ימין עם זינוק מרשים של 82.5% במסירות בישראל, מה שממקם אותו לעת עתה במקום החמישי והמכובד בטבלת מסירות רכב חדש בארץ. בין הסיבות לצמיחה במכירות ניתן למנות כמובן את ההתאוששות מווירוס הקורונה, הביקוש הגבוה לרכב חדש בישראל שמעיד על כלכלה חזקה יחסית ביחס למה שמתארים לנו בתקשורת, וכמובן גם היצע דגמים רלוונטי למרבית הקטגוריות הפופולריות בישראל. יחד עם זאת, דווקא בשוק הג'יפונים הקומפקטיים (B-SUV) הפורח בארץ, ה-CX-3 התקשה עד כה להימכר במספרים משמעותיים ולהתברג גבוה בקטגוריה הכי צומחת בארץ, בין השאר בשל מנוע 2.0 ליטר שמרתיע לקוחות רבים המחפשים אחר ג'יפון קומפקטי חסכוני, ותג מחיר שהתברג בין הדגמים היקרים בקטגוריה. אז עכשיו יש להם דגם חדש עם מנוע 1.5 ליטר צנוע יותר ותג מחיר נמוך משמעותית. מה יש לדגם הזה להציע? יצאנו לבדוק.


עדיין יפה

מאזדה CX-3 הושק בעולם לפני 6 שנים ואף עבר מתיחת פנים קלה לפני שנתיים וחצי. יחד עם זאת, הג'יפון הקומפקטי המבוסס על מאזדה 2, ממשיך להציע עיצוב מודרני ונאה, וללא ספק נראה טוב גם לצידם של המתחרים הכי מודרנים בקטגוריה. למעט בגרסת הבסיס ZOOM, תמצאו בכל הדגמים גם תאורת LED היקפית, חישוקי גלגלים קלים "18, שמשות אחוריות מושחרות ועוד, המשדרגים את המראה הסטייליסטי שלו. יחד עם זאת, מדובר ברכב קומפקטי למדי במידות שלו, ועם 4.27 מטר לאורך ו-1.76 מטר לרוחב, הוא מציעה מידות חיצוניות המקבילות למכונית סופר-מיני, אך עם גובה של 1.53 מטר, הוא גם נראה במידה מסוימת ג'יפון ונהנה מתנוחת ישיבה גבוהה יותר ממשפחתיות סטנדרטיות. בצד השלילה, בסעיף השימושיות הוא מסתפק בתא מטען צנוע למדי בנפח 240 ליטר. בקיצור, רחוק מלהיות ג'יפון משפחתי, אך למשפחות צעירות, רווקים או זוגות מבוגרים שצריכים להסיע מדי פעם מישהו במושב האחורי ואינם נזקקים לבאגאז' גדול, הוא בהחלט רכב אידיאלי.
מאזדה CX-3 החדשה 1.5

תא נוסעים איכותי 

למרות הוותק של הדגם, במאזדה דאגו מספר פעמים לעדכן את מראה תא הנוסעים לאורך השנים והתוצאה בהחלט משביעת רצון, עם קבינה בניחוח יוקרתי נעימה מאוד לעין, ואיכות חומרים והרכבה גבוהים מהמקובל בסגמנט, כחלק מהתקרבותו של היצרן לעולם הפרימיום בשנים האחרונות. גם במקרה של ה-CX-3 תוכלו לקבל את הרכב עם ריפודי מושבים כהים בסגנון ליסינג בגרסת הבסיס, או להשתדרג לריפודים יוקרתיים יותר ועד ריפודי עור מלא, שיחד עם העיצוב הנאה ושילוב הצבעים המוצלח, מתקבל כאן אחד מתאי הנוסעים היפים בחבורה.

מאזדה CX-3 החדשה 1.5

ה-CX-3 בגרסת ה-1.5 ליטר החדשה משווק ב-3 רמות גימור לבחירה: Zoom הבסיסית הכוללת: חישוקי גלגלים קלים "16, שמשות אחוריות כהות, מולטימדיה מקורית דוברת עברית עם מסך מגע "7 וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, הגה וידית הילוכים מצופים עור, בלם יד חשמלי, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, כפתור התנעה ועוד. רמת הגימור האמצעית Urabn (תוספת של 6,000 שקל) כוללת בנוסף גם חישוקי "18, תאורת LED חיצונית היקפית, Keyless מלא, ריפודי מושבים ודיפוני פנים מעור מלאכותי ועוד, כאשר רמת הגימור הבכירה Modern (תוספת נוספת של 2,000 שקל) כוללת גם ריפודי דמוי עור בצבע לבן משולב חום למושבים ונגיעות קוסמטיות חיצוניות למראה מהודר יותר.

בטיחות

חבל רק שבסעיף הבטיחות זוכים דגמי ה-1.5 ליטר לאבזור מצומצם יותר מול גרסאות ה-2.0 ליטר, ורשימת האבזור הבטיחותי כוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי), החלפת אורות אוטומטית ותוספת של מערכת בטיחות בתקנה מקומית. אבזור בטיחותי כמו בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד ובלימה אוטונומית מורחבת גם לכבישים בין עירוניים תקבלו רק בדגמי ה-2.0 ליטר.

פחות כח, יותר חיסכון בדלק וידידותיות לסביבה

החדשה העיקרית כמובן בדגם החדש נמצאת מתחת למכסה המנוע, שם תמצאו לראשונה בדגם מנוע בנזין 1.5 ליטר צנוע יותר, המפיק 116 כ"ס ומומנט מרבי של 15.2 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. ביחס לדגמי ה-2.0 ליטר שימשיכו להיות משווקים לצידו, מדובר אמנם ברכב פחות ספורטיבי המפיק תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות (לעומת 9.1 שניות) ומהירות מרבית של 170 קמ"ש שפחות רלוונטית לארץ. מה זה אומר על הכביש? דבר ראשון, שהביצועים קצת פחות נמרצים וכל ניסיון למשוך את הסל"ד כלפי מעלה מייצר בעיקר רעשי מנוע בתא הנוסעים וזה קצת פחות נעים, אם כי הדגם החדש בפירוש רחוק מלהיות "עגלה" ואפילו מציע ביצועים שבהחלט יספקו את מרבית הלקוחות הפוטנציאלים. מי שחי מתאוצות מרמזור לרמזור וחובב ביצועים, עדיף שיתמקד בגרסת ה-2.0 ליטרים 156 כ"ס (9.1 שניות ל-100 קמ"ש) או שיעבור לרכב אחר. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי עם פעולת מתלים רהוטה, שיושבת היטב על הכביש ונהנית מאחיזת כביש גבוהה. בתמורה לביצועים הפושרים יותר, צריכת הדלק שלה טובה יותר ועמדה במבחן על 13.5 ק"מ לליטר בממוצע. חובבי איכות הסביבה ישמחו לשמוע גם שדרגת הזיהום של הרכב צנחה מ-9 ל-5.

מאזדה CX-3 החדשה 1.5

שווה את הכסף?

לצערנו הרב, שוק הרכב הישראלי עובר תהליך של התייקרות בחלק גדול מהדגמים, וכך אנחנו פוגשים היום הרבה יותר ג'יפונים קומפקטיים (B-SUV) שמחירם חוצה בקלות את רף ה-130,000 שקלים. מאזדה CX-3 בגרסת ה-1.5 ליטר החדשה מצויד בתג מחיר הנמוך בלא פחות מ-30,000 שקל מול גרסת ה-2.0 ליטרים הבסיסית כיום, מחיר שממקם אותו לראשונה בסמיכות לג'יפונים קומפקטיים "עממיים" יותר. בצד היתרונות של הרכב, תמצאו עיצוב חיצוני ופנימי שעדיין נראים מצוין, תא נוסעים איכותי ומאובזר ויחידת כח שאמנם לא עברה עדיין לעידן הטורבו או תיבות ההילוכים כפולות המצמדים, אך מנגד חלקה בפעולתה, נטולת מחלות ילדות ונחשבת לאמינה מאוד ועמידה לאורך שנים. בצד השלילה, המנוע מעט רועש ביחס למקובל וחבילת האבזור הבטיחותית שלה קצת מצומצמת ביחס למה שאנחנו מצפים היום. בשורה התחתונה, במחיר החל מ-119,900 שקל לגרסת הבסיס ועד 127,900 שקל לגרסת ה-Modern הבכירה שנבחנת כאן, ה-CX-3 היא עסקה הרבה יותר אטרקטיבית כיום, ולדעתנו תמורה הולמת לכסף.

 

עוד ממבחני דרכים