שוחה נגד הזרם: ג'נסיס GV80 במבחן

חודש ינואר היה קריר בשוק היוקרה אך דילג מעל מותג ג'נסיס שדווקא הציג שיא במסירות מאז שהחל השיווק בפברואר 2021. מה מוביל את הלקוחות לבחור בג'נסיס בשוק שהולך ומצטופף בשלל מותגי יוקרה ראויים לצד הצפה של דגמי פרימיום-טק חדשים? יצאנו לסיבוב עם ה-GV80 – ה-SUV הראשון והגדול של היצרן.

בשיתוף כלמוביל 25 בפבר, 2024
ג'נסיס GV80

זה לא סוד ששוק הרכב החדש נמצא בחודשים האחרונים בהאטה בשל המלחמה, מצב הרוח הירוד, ההאטה הכלכלית והריבית הגבוהה שמקשה על המימון. את חודש ינואר 2024 סיכם שוק הרכב המקומי עם ירידה של 21% במסירות, כאשר ההאטה בשוק היוקרה היתה גבוהה אף יותר עם ירידות של 15-67% במסירות דגמי אאודי, BMW, מרצדס, וולוו וקדילאק לדוגמה. מנגד, היו גם כמה בודדים שהצליחו להציג עליה במכירות, אחד מהם הוא מותג היוקרה ג'נסיס שרשם חודש שיא במסירות מאז החל לפעול בארץ בפברואר 2021, עם 171 מסירות בינואר 2024 וזינוק של 12% לעומת ינואר אשתקד. מה גורם למותג לצמוח למרות התחרות העזה בענף, שלל המתחרים האיכותיים והצטרפותם של מותגי הפרמיום-טק לענף? יצאנו לסיבוב עם ה-GV80, ה-SUV הראשון והגדול של היצרן.


"אלגנטיות אתלטית"

אם בעבר התלהבנו מעיצוב החזית של ה-GV80 שהזכיר לנו את דגמי הפאר של בנטלי הבריטית, לאחר 3 שנות פעילות בישראל, מסתבר ששפת העיצוב של היצרן תחת הקונספט ״אלגנטיות אתלטית״ היא הרבה מעבר לגימיק, ולדגמי החברה יש זהות עיצובית על הכביש עם דגש על הרבה אופי ונוכחות, אבל כזאת שלא מצועצעת, או מתיישנת מהר, ונראה שגם היום הדגם עדיין נהנה ממראה נחשק שבולט על הכביש ומזוהה עם היצרן, וזה לא פשוט בעידן בו מרבית המכוניות הולכות ונהיות דומות מדי אחת לשניה ושקופות על הכביש.

ה-GV80 הוא הנציג של היצרן בקטגוריית ה-SUV הגדולים והיוקרתיים בעלי 7 מושבים, המציע מממדים גדולים עם 4.94 מטרים לאורך, 1.97 מטר לרוחב, 1.71 מטר לגובה ובסיס גלגלים של 295 ס"מ המספקים תא נוסעים מרווח ל-7 נוסעים, כאשר גם שורת המושבים השלישית יכולה לאכלס צמד מבוגרים בשעת הצורך, בשל שורת המושבים השנייה הנעה על מסילה ומאפשרת להגדיל/לצמצם את המרווח לנוסעים לפי הצורך. במידה ושורת המושבים השלישית לא בשימוש, תוכלו לקפל אותה חשמלית לרצפה שטוחה וליצור תא מטען ענק בנפח 727 ליטר.
ג'נסיס GV80

הדגם מיובא לארץ ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה "Elegant" האבזור החיצוני נדיב וכולל תאורה היקפית מלאה מסוג LED, חישוקי" 20" קלים, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, גג זכוכית פנורמי חשמלי עם ווילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, סגירת וואקום לדלתות ועוד. רמת הגימור "Luxury" הגבוהה יותר שנבחנת כאן, כללה גם תאורת "מטריקס LED" מתוחכמת יותר המספקת תאורה רחבה ובהירה עוד יותר ומאפשרת לנהוג עם אורות גבוהים בחשיכה ומבלי לסנוור את הרכבים שמגיעים ממול.

תא נוסעים

בניגוד לשלל דגמי ה-"פרימיום-טק" החדשים שהגיעו לארץ בניחוח פרמיום המשתלבים מעל למותגים העממיים ומתחת לדגמי היוקרה, אז בג'נסיס מזכירים לנו מהי יוקרה אמיתית ולא בכאילו… היכן שתפגשו בתא הנוסעים עור, מדובר בעור אמיתי, וכנ"ל גם בדיפוני העץ והאלומיניום שמדפנים את תא הנוסעים (בהתאם לרמות הגימור). שימוש באיכות חומרים הגבוהה ביותר ואיכות הרכבה ללא דופי מלווים את תא הנוסעים והתמקמות במושב הנהג מספקת תחושה יוקרתית, מוקפדת ומאוד נעימה. אל אלו מצטרפים מושבי עור איכותיים, נוחים ומחוממים, המתכווננים חשמלית וכוללים פונקציה של מאסאז' וזכרונות לנהג, הגה מתכוונן חשמלית ותנוחת ישיבה גבוהה המספקים תנוחת ישיבה מושלמת.

ג'נסיס GV80

גם הנדסת האנוש מרשימה לטובה. בניגוד לשלל דגמים המציעים תא נוסעים בעיצוב "נקי" ומסך מגע המחליף כמעט את כל המתגים, בג'נסיס הדרישה למסכים טכנולוגיים מסופקת עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מגע מרכזי "14.5 השולט על מרבית מערכות הרכב, אך לשמחתנו מתחתיו קיים גם מערך תפעול עצמאי לבקרת האקלים (3 אזורים) וגישה מהירה לרדיו, למדיה, ולמערכות חיוניות לתפעול הרכב באופן מהיר תוך כדי נהיגה התורמים לנהיגה בטוחה יותר. למולטימדיה קישוריות של אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אך היינו מצפים לפגוש כאן גם קישוריות אלחוטית. את רשימת האבזור משלימים תאורת אווירה ב-64 גוונים, בורר הילוכים אלקטרוני עם חוגת זכוכית יוקרתית, תאורת פנים עשירה ומערכת שמע איכותית. גרסת המבחן כללה גם אוורור למושבים הקדמיים, מושבי עור נאפה, חימום מושבים אחורי, מערכת שמע איכותית של LEXICON עם 18 רמקולים, תצוגת נתונים על השמשה הקדמית ועוד.

ג'נסיס GV80

ברמת הגימור "Luxury" גם ווילונת צד חשמליים וחימום מושבים אחוריים

בטיחות

מפרט הבטיחות כולל לצד כל מערכות הבטיחות הפופולריות גם מניעת התנגשות ובלימה אוטונומית, סיוע אקטיבי בהתחמקות מסכנות המסייע לנהג לחמוק באמצעות התערבות בהיגוי והחזרת הרכב לנתיב הנסיעה, 10 כריות אוויר, הקרנת "השטח המת" בלוח השעונים, התרעת עייפות הנהג מבוססת מצלמה, בלימה אוטונומית גם ברוורס, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב ועוד, ולמכונית יש ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

על הכביש

את ה-GV80 בחרה היבואנית לייבא לארץ עם יחידת כח חסכונית הכוללת מנוע טורבו-דיזל, 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים המפיק 272 כ"ס ומומנט אדיר של 60 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים והנעה כפולה כסטנדרט. על הכביש מדובר במכונית חזקה מאוד הכוללת המון מומנט שזמין בכל רגע לרגל ימין, המאפשר לא רק תאוצות מרשימות מהמקום (6.8 שניות ל-100 קמ"ש), אלא גם יכולות נאות לצאת לעקיפות מהירות ובטוחות בשעת הצורך מסייעות גם לבטיחות האקטיבית. אחיזת הכביש גבוהה למדי, אך אל תצפו להתנהגות ספורטיבית בכבישים מפותלים משום שמערכת המתלים האדפטיבית מכויילת על הצד הרך יותר במטרה לספק נוחות נסיעה גבוהה במיוחד שמעניינת כאן יותר את הלקוחות הפוטנציאליים, אליה מצטרפים כאן גם מערכת לסריקת הכביש המאתרת שיבושים ומתאימה את תגובת הבולמים לאיכות האספלט. מעבר לכך, מדובר גם במכונית שקטה לחלוטין, נטולת ויברציות ועם בידוד מרשים מרעשי חוץ ומנוע. למרות ההנעה הכפולה, אל תצפו כאן ליכולות שטח אמיתיות מעבר ליכולות שבילים משודרגות. את היתרון של מנוע הדיזל למעט המומנט הנדיב, תפגשו בסעיף צריכת הדלק שעמד במבחן סביב ה-10 ק"מ לליטר בממוצע, מרשים מאוד בהתחשב בגודל של המכונית, הביצועים ומשקל של 2.2 טון לפני נוסעים. יחד עם זאת, הייתי שמח גם לתמיכה מיקרו-היברידית שתסייע לצמצום פליטת המזהמים.

ג'נסיס GV80

שווה את הכסף? 

מותג ג'נסיס כיכב בשנים האחרונות בסקרי האמינות של מכון המחקר האמריקני J.D. Power ובשנת 2022 הוא אף הוכתר כמותג הרכב היוקרתי האמין בעולם. גם בארץ נרשמת שביעות רצון גבוהה מאמינות המכונית (יש כבר רכבים שחצו את ה-100 אלף ק"מ), וכשמדובר ברכבי יוקרה שעמוסים טכנולוגיה ואבזור, מדובר בהישג לא מבוטל. רוכשי ג'נסיס בארץ נהנים גם מרמת שירות מהגבוהות ביותר שמוצעת כיום בשוק היוקרה, כולל נציג אישי שזמין 24/7 ואפילו חבילת טיפולים ל-3 שנים (עד 6 טיפולים) במתנה הכוללת שינוע של הרכב מבית הלקוח. כשמגיעים לשורת המחיר: החל מ-529 אלף שקל, דרך 599,000 שקל לגרסת המבחן ועד ל-619 אלף שקל לגרסת ה-"Black Edition" הבכירה, מדובר גם בתמחור תחרותי בקטגוריה ואף חיסכון שעשוי להגיע ל-200 אלף שקל ואף יותר מול המתחרות, או אם תרצו, במחיר שאצל המתחרות הגרמניות תקבלו את גרסת הכניסה, כאן תקבלו כבר את רמת הגימור הגבוהה ולעתים תישארו אפילו עם עודף…

(נתוני זיהום ובטיחות – רמת אבזור בטיחותי 7, דרגת זיהום אוויר – 15)

עוד ממבחני דרכים