תחרות מבית: פולקסווגן טיגואן אולספייס 7 מושבים במבחן

פולקסווגן טיגואן אולספייס מצטרף באיחור ניכר לסגמנט רכבי הפנאי 7 מושבים הצמא לדגמים חדשים, ומציע במידה מסוימת אח חורג לסקודה קודיאק, עם אבזור עשיר יותר ותג מחיר מפתיע. האם מסתתרת כאן אחת העסקאות היותר טובות כיום בקטגוריה?

ששי כהן 20 בינו, 2022
פולקסווגן טיגואן אולספייס

באיחור של 4 שנים מאז שהוצג לראשונה בעולם, נחת לאחרונה פולקסווגן טיגואן אולספייס (Allspace) בישראל והצטרף לסגמנט רכבי הפנאי 7 מושבים שזוכה לביקוש גבוה בארץ, אך סובל כמו סגמנטים נוספים מהמשבר בתעשיית השבבים והיעדר מלאי אצל מרבית הדגמים הפועלים בקטגוריה. בארץ הוא אמור בעיקר להתחרות בדגמים מצליחים כמו מיצובישי אאוטלנדר וניסאן אקסטרייל, אך גם באחות החורגת מבית – סקודה קודיאק, שנהנית בארץ מביקוש אדיר הן כחדשה והן כמשומשת. זו גם כנראה הסיבה שלקח לטיגואן 7 מושבים הרבה זמן להגיע לכאן, אולי כדי לא ליצור תחרות מבית. אבל מכיוון שזמני האספקה של הקודיאק ארוכים כעת, אז נוצר כנראה חלון שאפשר להביא אותו לארץ מבלי לפגוע במכירות של האחות המוצלחת. יחד עם זאת, נרשם כאן גם סוג של נס מקומי: הרי כלל ידוע הוא שדגמי פולקסווגן תמיד מתומחרים גבוה יותר מהאחים החורגים שלהם בסקודה. לא כך המקרה הפעם, הטיגואן אולספייס זול ב-11,000-25,000 שקל מול גרסאות הקודיאק המקבילות. אז האם מצאנו כאן הזדמנות לרכוש קודיאק בזול?

הופעה

מפגש במציאות עם הטיגואן החדש חושף רכב פנאי גדול ונאה למראה, אשר למרות הוותק שלו בעולם, הספיק לעבור כבר מתיחת פנים ומגיע לארץ בדגם המעודכן. כבר מרמת הגימור הבסיסית שלו תקבלו אבזור חיצוני נדיב עם חישוקי גלגלים "18, תאורת LED היקפית, שמשות אחוריות מושחרות, מסילות גג, קיפול מראות חשמלי, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות ודלת תא מטען חשמלית. גרסת ה-2.0 ליטר מגיעה גם עם וו גרירה (הנפתח חשמלית) כסטנדרט הכולל גם מערכת "Travel Assist" לתמרון חכם בזמן נסיעה לאחור עם נגרר, המציע גם יכולת גרירה עד 2.5 טון. מרשים מאוד.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

 

עם 4.73 מטר לאורך, רוחב של 1.84 מטר וגובה של 1.67 מטר, הוא ארוך ב-5 ס"מ, צר ב-4 ס"מ ונמוך בס"מ בודד מהקודיאק ובסיס הגלגלים שלו נמתח ל-279 ס"מ התורמים לתא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים מבוגרים+ 2 ילדים קטנים בשורת המושבים השלישית. נפח תא המטען בניצול כל 7 המושבים עומד על 200 ליטר בלבד, אך קיפול של שורת המושבים השלישית חושף משטח הטענה מכובד מאוד בנפח 700 ליטר.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

מאובזר היטב

כניסה לקבינה חושפת עיצוב נאה, אך יחד עם זאת שפת העיצוב של הדגם הינה הקודמת של פולקסווגן וסימני הגיל כבר ניכרים עליה. יחד עם זאת, במסגרת מתיחת הפנים שעבר הדגם בחו"ל, אומצו שלל מערכות המלוות את דגמי פולקסווגן החדשים, לרבות בקרת האקלים 3 אזורים הכוללת פאנל מגע מעוצב, משטח לטעינה אלחוטית לטלפון עם צמד יציאות USB TYPE C, לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, הגה בעיצוב קטום ועוד. אל אלו מצטרפים מולטימדיה עם מסך מגע "8, יעילה וקלה מאוד לשימוש, תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, כניסה והנעה ללא מפתח, תצוגת Head-up על השמשה הקדמית מערכת לחניה אוטומטית במקביל ובניצב, תאורת אווירה פנימית במגוון צבעים ועוד. החל מרמת הגימור השניה, תקבלו גם מושבי עור, מושבים קדמיים מחוממים, מאווררים ומתכווננים חשמלית עם 3 זכרונות, חישוקי "19, בורר מצבי נהיגה ומערכת מתלים אדפטיבית. מעבר לכך, איכות החומרים וההרכבה גבוהים כמצופה מפולקסווגן, תנוחת הישיבה גבוהה, ובחלל הנוסעים תמצאו שלל תאי אחסון שימושיים. גג זכוכית פנוראמי תוכלו להזמין רק בגרסת ה-2.0 ליטר בעלות של 10,000 שקלים נוספים.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

על הכביש

הטיגואן אולספייס משווק בארץ עם 2 מנועים לבחירה: 1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס (9.6 שניות ל-100 קמ"ש, 200 קמ"ש מירביים) וגרסת 2.0 ליטר טורבו 190 כ"ס המשודכת להנעה כפולה, אותה קיבלנו למבחן. על הכביש, גרסת ה-2.0 ליטר חזקה, מרשימה ואף מהנה לנהיגה. הביצועים חמים עם 7.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, יכולות עקיפה נעשות בזריזות ובבטיחות ואחיזת כביש מושלמת הודות להנעה הכפולה. אגב במצב נהיגה רגיל, הרכב נוסע על הנעה קדמית כדי לחסוך בדלק והשילוב להנעה כפולה נעשה אוטומטית במידה והרכב מזהה חוסר באחיזה. לשטח הוא פחות מיועד (מרווח גחון נמוך יחסית, זוויות גישה ונטישה פחות טובות משל הקודיאק לדוגמה), אך הוא עדיין מספק יכולות מעט טובות יותר בשטח קל הודות להנעה הכפולה. מערכת המתלים האדפטיבית מספקת נוחות נסיעה גבוהה ורכה יחסית, או קשיחה יותר בנהיגה ספורטיבית (בהתאם לבורר מצבי הנהיגה). מעבר לכך, מדובר ברכב שקט למדי, המבודד היטב מרעשי חוץ ומנוע. צריכת הדלק שלו במבחן בתנאים שלא היו מאומצים עמדה סביב ה-9 ק"מ לליטר בממוצע. נתון לא רע בהתייחס לגודל הרכב, הביצועים וההנעה הכפולה. דרגת זיהום האוויר שלו הרבה פחות מרשימה עם ציון 14.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

החל מ- 185,000 שקל

פולקסווגן טיגואן אולספייס הוא בהחלט תוספת מבורכת לשוק רכבי הפנאי 7 מושבים בארץ. הוא נהנה מעיצוב נאה, תא נוסעים מרווח יחסית, רמת אבזור עשירה מאוד כבר מרמת הגימור הבסיסית וחבילת בטיחות מרשימה, ולמרות שלא יצא לנו לנהוג בגרסת ה-1.5 ליטר הבסיסית, אנחנו בטוחים שהיא מספקת שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק טובים, בתמורה לתג מחיר תחרותי יותר. למעשה גרסת ה-2.0 ליטר פונה יותר ללקוחות הרוצים להתפנק יותר בביצועים חמים יותר ושדרוג חווית הנהיגה הספורטיבית עם ההנעה הכפולה. במחיר החל מ-185,000 שקלים לגרסת ה-1.5 ליטר הבסיסית, דרך 210,000 שקל לגרסה המאובזרת ועד ל-230,000 שקל לגרסת ה-2.0 ליטר 4X4, היא זולה כאמור מהקודיאק ובאופן מפתיע גם מאובזרת יותר. בשורה התחתונה, בעידן בו מורגש מחסור משמעותי בדגמי 7 מושבים, מי שיצליח לשים את ידו על הטיגואן אולספייס, שזמני האספקה הנוכחיים שלו סבירים בהחלט, יעשה ככל הנראה עסקה טובה מאוד, עם תמורה גבוהה למחיר.

 

עוד ממבחני דרכים