200 הזמנות בחודש: מרצדס EQE מסתמנת כלהיט התורן בקטגוריית הסאלון היוקרתית

"תשכחו מחרדת טווח נסיעה" הצהירה מרצדס בהשקת ה-EQE, מכונית הסאלון החשמלית של היצרן, הכוללת גם אחריות נדיבה לסוללה ל-10 שנים. מה יש לה להציע מעבר? יצאנו למבחן עם המכונית שמגדירה מחדש את קטגוריית הסאלון היוקרתית.

ששי כהן 07 ביול, 2022
מרצדס EQE

באירוע השקת מרצדס EQE החשמלית בסוף חודש מאי, סיכם את מסיבת העיתונאים מנכ"ל החברה גילי פריאנטה, בהצהרה השאפתנית משהו שהם מצפים למכור מאות יחידות מהדגם החדש בארץ עד סוף השנה. עבור מי שמכיר קצת את שוק הרכב, נראה היה כי מדובר בשאיפה אולי מעט אופטימית בעידן הנוכחי, כי הרי ה-EQE משתייכת לקטגוריית מכוניות הסאלון ואיננה סוג של ג'יפון שהפך להיות חביבם של הלקוחות, ובתמורה למחיר בסיסי המתחיל בחצי מיליון שקל יוכלו הלקוחות הפוטנציאלים לרכוש באותו אולם התצוגה גם את ה-EQC החשמלית ולהגשים את חלום רכב הפנאי היוקרתי בחניה. אבל פריאנטה צדק: במהלך החודש הראשון לשיווק הוזמנו כ-200 מכוניות של ה-EQE, מהן כ-105 כבר עלו לכביש! מסתבר שהעיצוב המרהיב בסגנון ה- EQS, מכונית הדגל החשמלית של היצרן, טווח הנסיעה המרשים בין טעינות (630 ק"מ לפי נתוני היצרן), יחידת הכח המרשימה ומלאי נדיב שעמד לרשותו של היבואן בימי משבר בתעשיית הרכב עשו את שלהם. ה-EQE מסתמנת כלהיט התורן של קטגוריית מכוניות הסאלון.

בייבי EQS

מפגש במציאות עם ה-EQE, חושף את שפת העיצוב המוכרת של דגמי החשמליות של היצרן, והמכונית נראית כמו גרסה מוקטנת של מכונית הדגל החשמלית ה-EQS. יחד עם זאת, מדובר עדיין במכונית גדולה ומרווחת ועם 4.94 מטר לאורך, רוחב של 1.96 מטר, גובה של 1.51 מטר ובסיס גלגלים מרשים של 312 ס"מ, מספקת המכונית מרווח מצוין לחמישה נוסעים, לצד נפח תא מטען בנפח 430 ליטר. לצד מרכב אווירודינמי ויעיל בתצורת קופה 4 דלתות עם מקדם גרר של 0.22cd, האבזור החיצוני כולל כסטנדרט חישוקי "19 קלים בעיצוב אווירודינמי, ידיות דלתות הנשלפות ברגע שתתקרבו אל הרכב, תאורת LED היקפית, גג זכוכית פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית ועוד.


תא נוסעים

העיצוב החיצוני היפהפה זורם גם אל תוך תא הנוסעים, עם שפת העיצוב שמאפיינת את דגמי היצרן החדשים, איכות חומרים והרכבה מעולים ושילוב צבעים מאוד מוצלח בתא הנוסעים שתורם לאווירה הנעימה והתחושה היוקרתית. לצידו של לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, תפגשו כסטנדרט גם מולטימדיה מרכזית עם מסך מגע OLED איכותי בגודל של "12.8 השולט על מגוון מערכות הרכב ומציע תמיכה מלאה בעברית, מערכת ניווט מקורית ומוצלחת הדוברת גם עברית, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ועוד. רשימת האבזור ארוכה, וכבר מרמת הגימור הבסיסית תקבלו ריפודי עור מלאכותי למושבים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, לוח שעונים דיגיטלי "12.3, תאורת אווירה בשלל צבעים, מערכת שמע משודרגת עם 11 רמקולים, חימום הגה, משטחי טעינה אלחוטי, ווילון חשמלי לגג, בקרת אקלים כפולת אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. אבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק, לרבות 8 כריות אוויר. רמת הגימור הגבוהה יותר שנבחנת כאן, כללה גם בקרת אקלים עם 4 אזורים, תצוגה עילית של נתונים על השמשה הקדמית, מערכת שמע של Burmester ועוד. התלונה העיקרית בתא הנוסעים נגעה לאיכות המזגן, שכל ניסיון לכוון את מהירות המאוורר מתחת ל-5 לא מוציא כמעט אוויר, וכל בחירה במהירות מאוורר גבוהה יותר מספקת אמנם עצמה מספקת אך גם הרבה רעש שדי הטריד בנסיעה.

מרצדס EQE

על הכביש

ה-EQE350 שנבחנת כאן, צפויה להוביל כאן את מכירות משפחת הדגם ויחידת הכח שלה לא פותחה על-מנת לתת פייט למלחמת התאוצות ברמזורים שהנחילה כאן טסלה ורצות אחריה יצרניות אחרות, אלא לספק שילוב הגיוני יותר של ביצועים טובים המשולבים בטווח נסיעה כמה שיותר גדול, העשוי לדעת היצרן לגרום לכם לשכוח מחרדת טווח הנסיעה (המחסום הראשי במעבר לרכב חשמלי כיום). כך, מצוידת המכונית במנוע חשמלי אחד היושב מאחור ומספק על הדרך הנעה אחורית, הספק של 292 כ"ס ומומנט מרבי ומכובד של 56.5 קג"מ. עם יחידת הכח הנ"ל, מאיצה המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 210 קמ"ש. יחד עם סוללה בקיבולת של 90.9 קוט"ש, מבטיחה ה-EQE טווח נסיעה של 630 ק"מ בין טעינות. על הכביש הנתונים הללו מתורגמים לביצועים מצוינים, המכונית מאיצה היטב, יוצאת לעקיפות בקלילות ומזכירה לנו בסה"כ שעד לפני קצת יותר משנה היינו מכנים את הביצועים הנ"ל כמצוינים. גם לאן כולם כ"כ ממהרים שמצפים כיום לתאוצות של מכוניות על? הרי בסופו של דבר לצערנו אנחנו תקועים רוב הזמן בפקקים. אל אלו הצטרפו ברכב המבחן (רמת גימור Electric Art) גם מתלי אוויר שסיפקו חווית נסיעה בסגנון ריחוף על מהמורות הכביש, והיגוי אחורי שתרם למכונית הגדולה על חמשת המטרים אורך שלה, לבצע פרסה בקלילות כאילו היה מדובר במכונית סופרמיני. תוסיפו לכל החבילה גם חווית נהיגה חשמלית שקטה לחלוטין ונטולת ויברציות, וקיבלתם חווית נהיגה מושלמת. את הצהרת היצרן ל-630 ק"מ טווח נסיעה לא זכינו לפגוש במציאות, אך טווח נסיעה של 570 ק"מ שהשגנו במבחן, בהחלט ראוי להערכה. "חרדת טווח הנסיעה" הוא מושג שלקוחות ה-EQE לא יחוו ככל הנראה.

מרצדס EQE

מכונית הסאלון הנבחרת

בסיכומו של מבחן, מרצדס EQE מגדירה מחדש את קטגוריית מכוניות הסאלון, ומציגה רף חדש של נוחות וחווית נהיגה, המלווים בפינוקים רבים והוצאות אחזקה נמוכות המלוות דגמים חשמליים. כאמור במבחן, עם טווח נסיעה במציאות של יותר מ-550 ק"מ (למי שנוהג בצורה חכמה), חרדת טווח כנראה לא תהיה ללקוחות, ועם אחריות לסוללה עד 10 שנים או 250,000 ק"מ גם החשש מ- "מה יקרה בעתיד עם הסוללה" כבר לא יעניין את הלקוחות, ובונוסים שונים הכוללים גם אגרת רישוי שנתית בעלות של 530 שקל, וחבילת הטבות של היבואן הכוללת גם טיפולים ל-3 שנים ועמדת טעינה במתנה, המגובים במחיר שאינו שונה משמעותית ממחירי דגמי מכוניות סאלון מונעות בנזין או פלאג-אין, לא פלא ש-200 לקוחות כבר הסתערו על ה-EQE בחודש הראשון לשיווק.

מחיר: 500,000 שקל

מחיר גרסת המבחן (Electric Art): כ-600,000 שקל

עוד ממבחני דרכים