47 ק"מ לליטר בטויוטה קורולה היברידית?

100 בעלי ובעלות טויוטה קורולה סדאן היברידית שהשתתפו במירוץ ההיברידי-חשמלי הראשון מסוגו בארץ, רשמו צריכת דלק ממוצעת של 37 ק"מ לליטר, אבל מנצח המירוץ שקבע שיא מדהים של 47 ק"מ לליטר, זכה בחופשה זוגית ביפן.

ששי כהן 20 ביונ, 2021
טויוטה קורולה היברידית

תמונה ראשית: ברנרדו קוסמן , אורי קוסמן והקורולה המנצחת. צילום רונן טופלברג

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מסכמת את המירוץ ההיברידי-חשמלי הראשון שנעשה בישראל, בו התבקשו כ-100 לקוחות של דגמי טויוטה קורולה סדאן ההיברידית לצאת למסלול של 130 ק"מ, בו לא יצטרכו לנסוע הכי מהר, אלא לסייים את המסלול עם צריכת דלק הנמוכה ביותר. המטרה העיקרית של המירוץ: להוכיח ללקוחות שלא חייבים כבר עתה לעבור לרכב 100% חשמלי, ובנהיגה חסכונית ומחושבת ניתן להגיע גם ברכב היברידי לנתוני צריכת דלק מרשימים, וניצול מקסימלי של ההנעה החשמלית הקומפקטית שיש ברכב. אם התרגלנו לכך שנתוני צריכת הדלק כפי שמספקים לנו היצרנים תמיד אופטימית ביחס למציאות, במקרה של המירוץ הנ"ל, צריכת הדלק הרשמית של היצרן (22.2 ק"מ לליטר בממוצע) נראית פתאום גרועה לעומת התוצאות המרשימות במציאות…

100 משתתפים שהניבו ממוצע של 37 ק"מ לליטר

גמר ה"מרוץ ההיברידי-חשמלי" הראשון בישראל וככל הידוע גם בעולם (לפחות לדברי היבואן), התקיים בשישי האחרון. בכירי יוניון מוטורס שיזמה את המירוץ, מנהלים ועובדים וכמובן העולים לגמר, הגיעו לאיצטדיון נתניה כדי לקחת חלק במירוץ הייחודי במסגרתו המתמודדים צריכים לבצע את הנסיעה החשמלית והנקייה ביותר ברכב היברידי. בגמר המרוץ השתתפו נהגי ונהגות קורולה סדאן היברידית נרגשים, שעלו משלב המוקדמות שהתקיים מוקדם יותר החודש ובו השתתפו כ-100 בעלי ובעלות קורולה סדאן, שהשיגו בממוצע נתון של 75% מזמן הנהיגה הכולל במצב mode EV כלומר, על חשמל בלבד, עם צריכת דלק ממוצעת של 37 ק"מ לליטר!

טויוטה קורולה היברידית

גמר המירוץ החשמלי ההיברידי. צילום רונן טופלברג

שיא מקומי של 83% נסיעה על חשמל בקורולה היברידית !

המנצח בגמר, ברנרדו קוסמן, שנסע עם בנו אורי, קבע נתון מדהים של נהיגה חשמלית ב- 83% מהזמן הכולל עם צריכת דלק פנומנלית של קרוב ל- 47 ק"מ לליטר וזכה בפרס הנחשק שהעניקו טויוטה למקום הראשון- חופשה זוגית לטוקיו, יפן. טל גולדברג, שהגיע במקום הראשון בשלב המוקדמות, סיים גם הוא עם נתון של 83% נהיגה חשמלית, ובגמר הגיע למקום השני על בסיס קריטריון צריכת הדלק שעמד על 38.2 ק"מ לליטר.

כל משתתפי הגמר היו ברמה גבוהה מאוד והשיגו ממוצע כללי של 77% מזמן הנהיגה על חשמל בלבד עם צריכת דלק ממוצעת של 38 ק"מ לליטר.

טויוטה, ששואפת לעולם נקי עם אפס פליטת מזהמים בייצור ובנסיעת רכביה, ואפילו מעבר לכך, פועלת לעידוד נהיגה חסכונית ונקיה. המירוץ נועד להעלות את המודעות ליכולת הנסיעה החשמלית המשמעותית של רכבים היברידיים חשמליים, אשר כידוע מבוססים על טכנולוגיה המאפשרת את ייצור החשמל באופן עצמאי ללא כל צורך בטעינה חשמלית חיצונית, וכחלק משאיפתה של טויוטה אל מעבר לאפס מזהמים. LET'S GO BEYOND ZERO.

עוד מחדשות רכב