62 ק"מ לליטר? וולוו V60 פלאג-אין במבחן דרכים

וולוו V60 חוזרת לישראל בדור חדש עם מרכב סטיישן ייחודי בשוק היוקרה, יחידת כח היברידית המפיקה 390 כ"ס ומציעה ביצועים לוהטים לצד צריכת דלק נמוכה מקטנוע. לקינוח: המחיר נמוך ב-35,000 שקל מגרסת הסדאן. מציאה?

ששי כהן 21 בספט, 2020
וולוו V60 פלאג-אין

פה זה לא אירופה

הניסיון הקודם לשווק כאן את וולוו V60, גרסת הסטיישן של ה-S60 הפופולרית, לא ממש נחל הצלחה. מותג  יוקרה עם מרכב סטיישן + תג מחיר גבוה משמעותית מגרסת הסדאן, הרחיקו גם את מעט הרוכשים הפוטנציאלים שהעריכו את שימושיות הדגם והעיצוב הנפלא, והמכונית בעיקר שירתה כקישוט באולמות התצוגה. מאז חלפו 9 שנים, שוק מכוניות הסטיישנים שחזר לאופנה באותם ימים (פורד פוקוס, יונדאי i30  ואחרות) נזנח לטובת הג'יפונים ודגמי הסטיישן שוב הפכו למכוניות למביני עניין. יחד עם זאת, יבואני וולוו, בצעד נועז ונדיר בשוק היוקרה, החליטו שכנראה שיש שוק למכוניות סטיישן יוקרתיות בארץ (או דגמי "אסטייט" כפי שהם מכנים אותם), ובחודש החולף השיקו בארץ צמד סטיישנים חדשים, עם גישה שונה והצעות כלכליות מאוד מפתות. בניגוד לאחותה ה-S60 המגיעה אלינו ממפעל החברה בארה"ב, גרסת הסטיישן שמיועדת בעיקר לאירופה, מגיעה אלינו גם משוודיה.


גדולה ושימושית מבעבר

אז צמד דגמי הסטיישן החדשים שנחתו כאן הם וולוו V60 קרוס-קאונטרי המצוידת במנוע בנזין, הנעה כפולה ויכולות שטח מסוימות, וגרסת הפלאג-אין הייבריד החדשה שלה, שמציעה ביצועי כביש מסעירים אותה לקחנו למבחן. מפגש במציאות עם הדגם החדש חושפת מרכב סטיישן יפהפה, עם חזית ברוח שפת העיצוב החדשה של היצרן, מרכב נמוך יחסית ושרירי והופעה כללית מאוד מפתה (בעיקר לכל חובב רכב שלרוב יעריך גם את המרכב השימושי). עם 4.76 מטר לאורך, 1.85 רוחב ובסיס גלגלים של 287 ס"מ, מדובר גם במכונית מנהלים גדולה ומרווחת מאוד. בסעיף הגובה, עם 1.43 מטר גובה, היא לא המכונית האידיאלית לחובבי הישיבה הגבוהה של הג'יפונים. בסעיף השימושיות, למרות שמדובר בדגם היברידי המאכלס סוללות הגוזלות מנפח תא המטען, הדגם החדש מתהדר באופן מפתיע בתא מטען הגדול יותר משמעותית מהדור היוצא שלא היה היברידי, עם נפח של 529 ליטר לעומת 430 ליטר בעבר.


תא נוסעים עשיר ומאובזר היטב כסטנדרט

כניסה לקבינה של הרכב חושפת את אותו עיצוב מוכר של תאי הנוסעים של דגמי וולוו מהשנים האחרונות, וקשה כל פעם שלא לחוש התלהבות מחדש מהביצוע המושלם. למרות שמדובר בשפת עיצוב שכבר די וותיקה בוולוו, העיצוב נותר עדיין מודרני ומפתה, איכות החומרים וההרכבה מצוינים, ושילוב הצבעים הבהיר של רכב המבחן הקנה לרכב הופעה מאוד יוקרתית ומזמינה. המרווח ליושבים מקדימה מצוין, אך מאחור 3 מבוגרים אמנם יצליחו להתרווח על הספסל בנוחות, אולם רגליו של הנוסע האמצעי יתרגלו לפיסוק בשל תעלת ההנעה הכפולה הגבוהה החוצה את מרכז הרכב. הדגם משווק ברמת גימור אחת וגבוהה "Inscription" הכוללת את כל הצעצועים החשמליים הצפויים, בתוספת גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלי, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים עם זכרונות, מערכת שמע יוקרתית של Kardon Harman עם 13 רמקולים, מולטימדיה עם מסך מגע "9, לוח שעונים דיגיטלי "12.3, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס ועוד, כאשר בסעיף תחושת היוקרה, תמצאו ידית הילוכים אלקטרונית מקריסטל, דיפוני עץ סחף בגימור מט (Driftwood), ריפודי עור מפנקים המצפים גם משטחים של הדשבורד ותאורת אווירה יוקרתית המעטרת את הרכב.
 וולוו V60 פלאג-אין

בטיחותית

גם בסעיף הזה מציגה ה-V60 את מפרט הבטיחות המתקדם המלא של וולוו, עם התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירת מרכז הנסיעה, התראת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעת עירנות הנהג, מערכת עזר אחורית לניטור תנועה חוצה בעת יציאה מחנייה, התראה והכנה לפגיעה מאחור ועוד.

390 כ"ס ו-4.9 שניות ל-100 קמ"ש אך מהירות מוגבלת ל-180 קמ"ש

ה-V60 T8 מצוידת כאמור ביחידת כח היברידית פלאג-אין, הכוללת מנוע טורבו בנזין עם מגדש על, בנפח 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 390 כ"ס ומומנט מירבי של 65.3 קג"מ, המשודכים להנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. על הכביש מדובר בסוג של מפלצת כוחנית במיוחד: התאוצה מעמידה זהה לתאוצה של גרסת הבסיס של פורשה קיימן ועומדת על 4.9 שניות, המומנט הזמין לרגל ימין אדיר ומאפשר זינוק דרמטי של הרכב מהמקום, עקיפות נעשות בקלילות וכמעט ללא לחיצה על הגז וההרגשה הכללית היא של מכונית חזקה מאוד. יחד עם זאת, בשל תקנות הבטיחות של וולוו, הוגבלה מהירות המכונית כמו שאר דגמי היצרן החדשים ל-180 קמ"ש. לנו אין בעיה עם זה, ואף אנחנו חושבים שמדובר בצעד חכם שמתאים גם כך לכבישי ישראל.

 וולוו V60 פלאג-אין

שקטה

לצד הביצועים המסעירים, צריך לזכור שמדובר גם במכונית פלאג-אין היברידית המסוגלת לנסוע על חשמל בלבד לטווח של 55 ק"מ לפי נתוני היצרן. אנחנו לא הצלחנו להגיע יותר מ-45 ק"מ על חשמל בלבד, ואלו שהק"מ היומי שלהם עומד על כמה עשרות ק"מ בודדים, פגישה עם תחנת דלק תהפוך לאירוע נדיר של פעם בכמה חודשים, עם צריכת דלק שכנראה תנוע סביב ה-50 ק"מ פלוס לליטר. אלו שנוסעים ק"מ יומי גבוה, יפגשו צריכת דלק כבר פחות דמיונית, שעתידה להתדרדר עד 11 ק"מ לליטר בנסיעות ארוכות במיוחד. מעבר לכך, מדובר במכונית מאוד שקטה לנהיגה, מהנה ובעלת אחיזת כביש טובה, וגם נוחות הנסיעה לרוב גבוהה במיוחד, וזאת ללא שימוש במתלי אוויר.

 וולוו V60 פלאג-אין

שווה את הכסף?

ללא ספק כן. בניגוד לעבר (מחיר גרסה מאובזרת של ה-V60 ב-2011 עמד על 360 אלף שקל), הדור החדש של וולוו V60, מצויד בתג מחיר של 289,900 שקל, מחיר הנמוך בהרבה לא רק מול הדור הקודם, אלא גם מול גרסת הסדאן המקבילה שעולה 35,000 שקל יותר. עם התמחור האגרסיבי הזה, מראים בוולוו שהם לא הביאו את הדגם רק לקשט את אולם התצוגה, אלא באמת לנסות למכור מכוניות. בתמורה למחיר הנ"ל תקבלו מכונית מנהלים יוקרתית מרווחת ושימושית, מעוצבת ובטיחותית, מאובזרת מאוד, ועם יחידת כח היברידית המציעה ביצועים רותחים לצד צריכת דלק נמוכה במיוחד. בסעיף התורפה, כן, היא מגיעה בגרסת סטיישן ייחודית שלרוב מתאימה לקהל אנין טעם, וכאן לצערנו זה לא אירופה…



עוד ממבחני דרכים