מרצדס GLB במבחן דרכים: 7 מושבים יוקרתי במחיר מציאה?

מרצדס GLB החדש פותח נישה חדשה של ג'יפונים 7 מושבים יוקרתיים קומפקטיים, ומבטיח לצד עיצוב קשוח ואבזור נדיב, גם מנועי טורבו נמרצים ובטיחות מושלמת. עד כמה הוא קומפקטי במידותיו והאם זה שווה חיסכון של 259,000 שקל מול גרסת ה-7 מושבים הבאה של מרצדס, יצאנו לבדוק.

ששי כהן 29 בספט, 2020
מרצדס GLB

יבואנית מרצדס משלימה את מבחר משפחת ה-A קלאס החדשה, ולאחר שפגשנו כאן את דגמי ההאצ'בק, סדאן, CLA ו-GLA, הצטרפה בקיץ החולף גם גרסת ה-GLB החדשה, המציעה רכב פנאי 7 מושבים קומפקטי המצויד בתג מחיר התחלתי של 350,000 שקל, המהווה כניסה חדשה של היבואן לפלח 7 מושבים בתמחור נמוך משמעותית (עבור גרסת ה-7 מושבים הבאה תצטרכו להיפרד מלפחות 609,000 שקל לדגם ה-GLE350d החדש), מה שעשוי להביא לו קהל חדש שמעוניין ברכב 7 מושבים יוקרתי בלי להיפרד מיותר מחצי מיליון שקל.

קומפקטי אבל גדול יחסית

חיצונית, נהנה ה-GLB החדש מעיצוב קשוח יחסית המזכיר משהו דווקא את ה-GLS הגדול והיקר של מרצדס, עם קווים רבועים יותר ופחות מעוגלים המסייעים לשיפור מרחב הפנים. למרות שמדובר בדגם קומפקטי, הוא נהנה ממידות מכובדות יחסית עם 4.64 מטר לאורך, 1.83 מטר רוחב, גובה של 1.7 מטר ובסיס גלגלים של 283 ס"מ. לכל מי שחושש מג'יפון קטן מדי וצפוף, אז קחו בחשבון שבמציאות הוא רחב, גבוה ובעל בסיס גלגלים גדול יותר משל מיצובישי אאוטלנדר שמוביל את קטגוריית ה-7 מושבים בארץ, ורק נופל ממנו בכמעט 5 ס"מ באורך. נפח תא המטען שלו עומד על 130 ליטר בלבד בניצול כל 7 המושבים (128 ליטר באאוטלנדר), אך קיפול של שורת המושבים השלישית חושף 500-640 ליטר מכובדים (בהתאם למיקום שורת המושבים השניה הנעה על מסילה). בסעיף מרווח הפנים, 5 מבוגרים יסתדרו מצוין, אך שורת המושבים השלישית מתאימה בעיקר לצמד ילדים לא גבוהים.


חסכו עליכם באבזור?

בהתאם לדגמים האחרונים שהשיקה מרצדס בישראל, גם ה-GLB כבר לא מגיע עם רמת גימור מביכה. הדגם משווק בארץ ב-3 רמות גימור לבחירה,  כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית "Exclusive" תמצאו במבט מבחוץ חישוקי גלגלים "18 קלים, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, חלונות אחוריים מושחרים, מסילות גג, דלת תא מטען חשמלית, תאורת LED היקפית מלאה, חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור וקיפול מראות חשמלי. בתוך תא הנוסעים תמצאו מושבים עם ריפוד עור משולב, מנופי העברת הילוכים מההגה, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, התנעה בכפתור, חיישנ יאורות וגשם, בלם יד חשמלי ועוד, כאשר אל אלו מצטרפים לוח שעונים מעוצב למשעי כמיטב שפת העיצוב החדשה של מרצדס, עם לוח שעונים דיגיטלי "7, מולטימדיה MBUX עם מסך "10.25 ואווירה מאוד מאוד יוקרתית, אליה מצטרפים איכות חומרים והרכבה מצוינים. אז איפה חסכו עליכם? כניסה והנעה ללא מפתח (keyless), תמיכה של המולטימדיה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי וריפודי עור מלא (למרות שמדובר בעור סינטטי) תמצאו רק ברמות הגימור הגבוהות יותר, וגם קצת מרגיז שהמושב ליד הנהג לא מתכוונן חשמלית גם ברמת הגימור הגבוהה ביותר (AMG Line) שהגיעה אלינו למבחן.

מרצדס GLB

בטיחות

מפרט הבטיחות מרשים כבר מרמת הגימור הבסיסית וכולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי), תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד (כולל התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב), מצלמת רוורס, 6 כריות אוויר ועוד, כאשר מרמת הגימור השניה תקבלו גם בלימה אוטונומית גם בזיהוי תנועה חוצה, מערכת סיוע לתמרון חירום, מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד ועוד. במבחן הריסוק של EuroNcap היא זכתה גם לציון של 5 כוכבים.

מרצדס GLB

למשפחה הממהרת

מרצדס GLB משווקת בדגמי GLB200 הכוללים את מנוע הטורבו 1.33 ליטר 163 כ"ס ו-GLB250 אותו לקחנו למבחן המצויד  במנוע הטורבו 2.0 ליטר 224 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 8 הילוכים והנעה כפולה. על הכביש מדובר במכונית זריזה מאוד. התאוצה מהמקום ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות ובכל רגע נתון עומד מספיק כח זמין המאפשר עקיפות נמרצות ותיבת הילוכים זריזה הפועלת בצורה חלקה ואינה מסרסת את ביצועי המנוע. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה ואפילו יכולות שטח קלות הודות להנעה הכפולה המאפשרת טיולי שטח ברמה אחת מעל לטיולי שבילים. בסעיף הנוחות מציעים מתלי ה-GLB פשרה טובה בין הרצון לספק נוחות נסיעה טובה לאחיזת כביש גבוהה וכל עוד לא תלחצו על הגז ותסחטו את הביצועים המרשימים, מדובר גם בדגם שקט למדי, אם כי רחוק מרמת השקט המספקים דגמים היברידים (נהיינו מפונקים עם השנים…). בסעיף צריכת הדלק, נרשמה בסוף ימי המבחן צריכת דלק של 9 ק"מ לליטר בממוצע. נתון נאה בהתחשב בביצועים החמים, גודל הרכב וההנעה הכפולה.

מרצדס GLB

שווה את הכסף?

בימים בהם מוצעים כיום דגמי 7 מושבים של מותגים עממיים בגרסותיהם המאובזרות במחירים המגרדים את רף ה-300 אלף שקל (כמו סקודה קודיאק ויונדאי סנטה-פה), עם מחיר התחלתי של 350,000 שקל ל-GLB200, מדובר במחיר שבמידה מסוימת מפתיע לטובה ואינו יקר מהם דרמטית. אז נכון שבמחיר הנ"ל תקבלו את גרסת המנוע הצנועה יותר ורמת הגימור הבסיסית במשפחה, אולם עדיין מדובר ברכב יוקרה של מרצדס שמספק ביצועים נאים בהחלט ואף מאובזר למדי, וכמובן כולל לוגו יוקרתי בחזית המשדר סטטוס בליגה אחרת לחלוטין. גם מחיר הדגם הבכיר שנבחן כאן, ה-GLB250 שמטפס ל-436,000 שקל, עדיין חסר תחרות בשוק היוקרה ומאפשר רכב פנאי 7 מושבים חזק ומאובזר במחיר הנמוך משמעותית מהמתחרים, בתמורה להתפשרות במימדים קומפקטיים יותר. אנחנו באופן אישי היינו מעדיפים דווקא את גרסת הבסיס שמציעה תמורה הולמת יותר לכסף בעידן החדש בו נזקקים להדק קצת את החגורה, למרות שכנראה כמו בתקופות כלכליות בעייתיות אחרות, קהל היעד לרוב פחות נפגע מהמצב.



עוד ממבחני דרכים