ליאריס החדשה , המצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית , יש את כל הכלים להפוך לאחד מלהיטי המכירות של שנת 2012.
בחשבונאות קיים ערך שנקרא ' מוניטין ' והוא בעל ערך כספי אשר הופך להיות ערך , רק ברגע מימושו . היינו : כאשר מישהו מוכן לשלם עבורו סכום של כסף . טויוטה יאריס החדשה שהושקה בחודש החולף בארץ , היא מקרה קלאסי של מוניטין שניתן לתרגם אותו לכסף . עובדה . המשלוח הראשון שכלל כמה מאות מכוניות , נחטף בין רגע , וזמן האספקה הנוכחי , עומד על אפריל – מאי . לא הרבה מכוניות זוכות לקבלת פנים חמה כזאת . ועוד לחשוב שמדובר במכונית צרפתייה … ( טוב , רק מיוצרת שם . אל תדאגו , הכל יפני בפנים …)
"להחזיר עטרה ליושנה"
הדור השלישי של היאריס , הגיע לארץ עם מטרה ברורה : " להחזיר עטרה ליושנה " . בדור הראשון שלה , ( 1999-2005 ) היתה היאריס לאחת ממכוניות הסופר מיני המבוקשות ביותר בישראל , ואף קנתה לעצמה תדמית של " צ'ק בנקאי " בשוק המשומשות , עם סחירות גבוהה , שמירת ערך פנטסטית ואפשרות למכור רכב שמור בזמן קצר ביותר ובמחיר גבוה לעיתים ממחיר המחירון . הדור השני שהגיע ב- 2006 , קילקל את החגיגה עם ציודו בגיר רובוטי במקום אוטומטי וסבל מפגיעה משמעותית במכירות עד לשפל של שנת 2011 , בה נמכרו 198 מכוניות בלבד . הדור השלישי שהושק בתחילת 2012 , זנח את הגיר הרובוטי לטובת תיבת הילוכים אוטומטית מהסוג האהוב ובתוך פחות מחודש , נמכרו יותר מכוניות מבכל שנת 2011 .
עם קווי עיצוב המזכירים את הדור היוצא , יחד עם חזית המיישרת קו עם דגמי טויוטה החדשים ובראשם ה" ספייס וורסו " , מציעה היאריס החדשה , עיצוב מודרני ונעים לעין , המתאים לטעמו של האירופאי הממוצע ומשתדל שלא להרגיז אף אחד . גם המידות צמחו בדגם החדש עם 3.88 מטר באורך , 1.69 מטר ברוחב ובסיס גלגלים של 251 ס"מ . הגובה , הצטמצמם ב 2 ס"מ ל 1.51 מטר לטובת החיסכון בדלק , ולטובת השימושיות , צמח נפח תא המטען ב 75 ליטר ל – 347 ליטר מכובדים לסגמנט.
לראשונה בארץ : מצלמת רוורס מקורית במכונית סופרמיני
נגעת התרגשת נסעת
יוצאים לדרך . הדגם החדש , מכוון יותר מתמיד לחיסכון בדלק ולשמירה על איכות הסביבה ומצויד ביחידת כח יעילה הכוללת מנוע בנזין 1.3 ליטר המפיק 99 כ"ס ב 6,000 סל"ד ותיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים או אוטומטית רציפה עם 7 הילוכים . אם בדגם הקודם " נהנו " הנוסעים מנסיעה המלווה בטלטולים שונים שנגרמו הודות לגיר המסורבל , מגיע הדגם החדש ומציע קפיצת דרך של ממש בנוחות עם נסיעה חלקה ושקטה למדי , ותנועה עירונית זריזה למדי , כל עוד ולא תנסו לסחוט ממנה ביצועים בכח. הנתונים הרשמיים מצביעים על תאוצה ל -100 קמ"ש תוך 12.3 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש , אולם יאמר לזכותה שהיא מרגישה זריזה למדי בכל מהירות חוקית בתוך העיר ומחוצה לה , ובשום מצב לא נתקלנו בבעייה של חוסר כח , כולל בעליות לירושלים עם ארבעה נוסעים ברכב .
צריכת הדלק של המכונית עמדה על 13.3 ק"מ לליטר בממוצע בתנאים מעט מאומצים . ללא ספק , בנסיעה רגילה , תציע המכונית נתונים טובים יותר שיתקרבו יותר לנתוני היצרן שעומדים על 18.9 ק"מ לליטר בממוצע . גם פליטת המזהמים שלה צומצמה משמעותית ל 121 גרם לק"מ בלבד , ולמכונית דרגת זיהום 2 מצויינת .
בסופו של יום , טויוטה יאריס החדשה היא מכונית סופרמיני מצויינת , אשר פונה ללקוחות המעוניינים בסופר מיני חסכונית , בטוחה ומרווחת , אשר עושה בד"כ הכל טוב , גם אם לא ממש באופן מרגש . אם נוסיף לכך את האמינות הטובה הצפויה , האבזור העשיר בדגם המאובזר , והעיצוב הנאה , מתקבלת חבילה שלמה ומגובשת ללא חסרונות משמעותיים . עם תג מחיר של 91,900 ₪ לדגם הידני , 99,900 ₪ לדגם האוטומטי הבסיסי ו – 102,900 ₪ לדגם המאובזר , מתגלית כאן עסקה טובה למדי , אשר מחזירה בימים אלה את אותו מוניטין שקצת אבד לדגם בשנים האחרונות . היבואן מעריך שימכור כ 2,200 מכוניות בשנת 2012 . אנחנו מאמינים , שאם יהיה לו מספיק מלאי זמין מהיצרן , הוא ימכור הרבה יותר . להיט בדרך .