סקודה קארוק דיזל – מבחן דרכים

סקודה קארוק דיזל נכנסת לשוק רכבי הפנאי החסכוניים במיוחד, עם תג מחיר הגבוה רק בכ-4,000 שקל מגרסת הבנזין 1.0 ליטר. יצאנו לבדוק איך היא מתנהגת במציאות.

ששי כהן 18 בדצמ, 2018
סקודה קארוק דיזל

חצי שנה לאחר שהושקה בארץ סקודה קארוק, הנציגה בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים של מותג הרכב האירופאי המוביל בישראל, רושמת בינתיים הקארוק הצלחה מרשימה עם יותר מ-2,000 מסירות בשוק המקומי, ומקבלת תגבורת בדמות גרסת דיזל חסכונית במחיר תחרותי, שעתידה לצוד גם לקוחות שפנו עד כה לדגמים כמו פיג'ו 3008 דיזל וניסאן קשקאי דיזל שנהנים מפופולריות.


בכל הנוגע למראה, מדובר באותה קארוק מוכרת ונאה, הנהנית מעיצוב מודרני שאמנם לא יסובב ראשים ברחוב, אך בהחלט אלגנטי ומכובד. גרסת ה-"style" המאובזרת יותר שנבחנת כאן, כוללת גם תאורת חזית מלאה מסוג LED וחישוקי "17 קלים במקום "16 בדגם הבסיסי, המשפרים מעט את המראה. כניסה לתא הנוסעים חושפת תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, באופן שבמציאות נותן תחושה טובה יותר ממה שמספרים הנתונים על הנייר (4.38 מטר אורך, 1.84 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 264 ס"מ), וגם בסעיף השימושיות, אחד מיתרונותיהם המובהקים של דגמי סקודה, נרשמים אין ספור תאי אחסון חכמים בחלל הרכב, לצד תא מטען ענק בנפח 500 ליטר, הצומח עד 1,609 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
סקודה קארוק דיזל

כבר ברמת הגימור הבסיסית "Ambition" מציע הקארוק דיזל אבזור נדיב הכולל בין השאר: בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, קיפול מראות חשמלי, חלונות אחוריים מושחרים, בלם יד חשמלי, חיישני חניה אחוריים מקוריים, חיישני אורות וגשם ועוד, כאשר האבזור הבטיחותי מרשים עם 7 כריות אוויר, התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, החלפת אורות אוטומטית, התרעת עירנות הנהג ובקרת שיוט אדפטיבית. רכב המבחן ברמת הגימור הגבוהה יותר, כלל גם תאורת אווירה פנימית מסוג LED עם 10 צבעים לבחירה, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 ועוד.

סקודה קארוק דיזל

שילוב צבעים מוצלח תורם לתא נוסעים נעים מאוד לשהייה

החדשה העיקרית בדגם נמצאת כמובן מתחת למכסה המנוע, שם מצויד הרכב במנוע טורבו-דיזל TDI בנפח 1.6 ליטר, המפיק 115 כ"ס (הספק זהה לגרסת ה-1.0 ליטר בנזין), אך עם מומנט בריא יותר של 25.4 קג"מ, המתקבל כבר ב-1,500 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת-מצמדים עם 7 הילוכים. על הכביש, מדובר ביחידת כח חזקה ויעילה להפליא: התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.9 שניות (10.7 שניות בבנזין), והמנוע הגמיש מתגלה כחזק למדי, עם יכולות האצה ועקיפות מהירות (גם כשהרכב עמוס ובאיזור הררי), לצד שיתוף פעולה משובח עם תיבת ההילוכים המהירה וחלקה, ללא רעידות כלל, ולרוב גם בנסיעה שקטה מאוד (גם אם מעט פחות מדגם הבנזין).

סקודה קארוק דיזל

מרווח נאה גם ליושבים מאחור

את היתרון העיקרי של מנוע הדיזל מגלים בסעיף הדלק, כאשר בשיוט בכביש המהיר מציג הרכב צריכת דלק של 19 ק"מ ויותר לליטר ושיוט עירוני נע לרוב סביב ה-12 ק"מ לליטר. את ימי המבחן סיימנו עם 15 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים מעט מאומצים, אך היצמדות מן הסתם לכללי החיסכון בדלק תניב תוצאה מרשימה אף יותר. מעבר לכך, מדובר ברכב נעים מאוד ונח לנהיגה. תנוחת הנהיגה גבוהה, הנדסת האנוש מצוינת, הראות לצדדים מעולה ומתלי הרכב לא מתקשים לספק נוחות גבוהה על האספלט הישראלי. תלונות? מערכת תיקון הסטייה האקטיבית מנתיב הנסיעה, התקשתה לעתים לזהות את סימוני הנתיב גם באור יום, וגם שדרוג ה-connected המקומי של מערכת המולטימדיה ( המשדרג את המערכת המקורית ב-waze ושלל אפליקציות) לא תמיד הגיב ונטה להיתקע פה ושם.

סקודה קארוק דיזל

15 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה מעט מאומצת

פסק דין

סקודה קארוק דיזל מצטרף לקטגוריית הג'יפונים המשפחתיים החסכוניים בדלק, ופונה בעיקר ללקוחות המבצעים ק"מ גבוה, אך לא רק. במחיר תחרותי החל מ-139,990 שקל, המהווה תוספת קלה של כ-4,000 שקל מול גרסת הבנזין 1.0 ליטר הבסיסית, מדובר בתמחור אגרסיבי מול המתחרים הישירים (פיג'ו 3008 דיזל החל מ-155,990 שקל וניסאן קשקאי דיזל החל מ-153,990 שקל), וגם אם תשדרגו לחבילת ה-"Style" הנבחנת כאן שעולה 10,000 שקל נוספים, עדיין תשארו עם עודף. מעבר למחיר, מדובר ללא ספק באחת העסקאות הטובות ביותר כיום בשוק רכבי הפנאי המשפחתיים, עם חבילה מוצלחת של הופעה, מרווח, ביצועים, נוחות ובטיחות במחיר אטרקטיבי. חבל רק שעדיין האחריות הינה לשנתיים ותוספת שנה שלישית דורשת 1,000 שקלים נוספים ואינה מוצעת לכל הלקוחות.



עוד ממבחני דרכים