דאצ'יה ספרינג אלקטריק: החשמלית הזולה באירופה

חשמלית לכל פועל: תשכחו מחשמליות עתירות כ"ס וביצועים. המכונית החשמלית הראשונה של דאצ'יה, מציעה רק 44 כ"ס, מיועדת בעיקר לשימוש עירוני ומבטיחה טווח נסיעה של 295 ק"מ בין טעינות, בתמורה להבטחת המחיר הנמוך ביותר באירופה.

ששי כהן 16 באוק, 2020
דאצ'יה ספרינג אלקטריק

חצי שנה לאחר שחשפה דאצ'יה את רכב הקונספט החשמלי הראשון שלה, חושפת יצרנית הרכב את גרסת הייצור של הדגם החשמלי הראשון של היצרן העונה לשם "דאצ'יה ספרינג אלקטריק", עם הבטחה להיות המכונית החשמלית הזולה באירופה.


אז בשעה שמרבית הדגמים החשמליים שנחשפים בקצב גבוה בזה אחר זה, מציעים מנועים עתירי מומנט וכ"ס, המספקים ביצועים חמים, הגישה של דאצ'יה כמותג לואו-קוסט היא שונה, עם מיני קרוסאובר המיועד בעיקר לתנועה עירונית, וכולל מנוע חשמלי צנוע המפיק 44 כ"ס ומומנט מרבי של 12.7 קג"מ, ומציע מהירות מרבית של 125 קמ"ש לצד טווח נסיעה משולב של 225 ק"מ בין טעינות, או 295 ק"מ בשימוש עירוני בלבד. במידה ותרצו יותר טווח, תוכלו לנהוג במצב "ECO" המפחית את הספק המנוע ל-33 כ"ס בלבד ומקזז את המהירות המרבית ל-100 קמ"ש.

דאצ'יה ספרינג אלקטריק

נתוני התאוצה ל-100 קמ"ש לא נחשפים, ובדאצ'יה מבטיחים לצד הדגם הרגיל, גם צמד גרסאות נוספות, כאשר הראשונה היא מכונית המיועדת לשמש כרכב שיתופי עירוני והשניה היא גרסת מיני וואן מסחרי לחלוקה עירונית או שימוש כרכב טכנאים וכו'.

טעינת סוללת הליתיום-יון מתאפשרת גם דרך עמדות טעינה מהירות, בהם תוכלו להטעין 80% מהסוללה בפחות משעה. במקרה של טעינה דרך עמדת טעינה ביתית 7.4kW תעלו לקצת פחות מ-5 שעות ובמקרה של חיבור לשקע חשמל ביתי תזדקקו ל-14 שעות טעינה.

דאצ'יה ספרינג אלקטריק

הספרינג שפותחה על שלדת הרנו קוויד (הפופולרית במיוחד במזרח), מציעה עיצוב נאה של גי'פון ומרכב צנוע מידות עם 3.73 מטר בלבד לאורך ו-1.62 מטר לרוחב, ולמרות השימוש בסוללות, עדיין מציעה תא מטען נדיב ביחס לגודל המכונית, העומד על כ-300 ליטרים. בתוך תא הנוסעים זאת דאצ'יה לכל דבר. העיצוב מעט מיושן, איכות החומרים לא גבוהה ועיצוב תא הנוסעים מכוון לפרקטיות ופחות לאווירה מודרנית, אך יחד עם זאת, תמצאו לוח שעונים משולב מסך דיגיטלי "3.5, מערכת מולטימדיה תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי וידית הילוכים בתצורה של חוגה. האבזור כולל: 4 חלונות חשמל, נעילה ומראות מתכווננות חשמלית, הגה כח ומזגן מכאני. יחד עם זאת, הרכב יוצע עם אפליקצייה ייעודית לטלפון הנייד, המאפשרת בדיקת מצב הסוללה מרחוק, תכנון הנסיעה, חיפוש אחר עמדות טעינה ציבוריות ועוד. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר ומערכת בלימה אוטונומית.

דאצ'יה ספרינג אלקטריק תגיע לשווקים כבר בתחילת 2021. המחיר טרם פורסם, אך לטענת היצרן הוא יהיה מהפכני בסגמנט המכוניות החשמליות באירופה, עם הבטחה למחיר הנמוך ביותר. אם נסתמך על האחות החצי תאומה רנו קוויד ZE המשווקת בסין בקצת פחות מ-$9,000, נראה שיש כאן רכב בהחלט מעניין.



עוד מחדשות רכב