יונדאי איוניק 5 החשמלית תציע טעינה של 100 ק"מ ב-5 דקות !

יונדאי תחשוף בחודש הבא את האיוניק 5, קרוסאובר חשמלי ראשון של היצרן, המבטיח יכולות טעינה סופר מהירות של הסוללה, עם טווח נסיעה מעל 500 ק"מ ואפשרות טעינה של 100 ק"מ ב-5 דקות !

ששי כהן 13 בינו, 2021
יונדאי איוניק 5 החשמלית

חצי שנה לאחר שחשפה יונדאי את תכניותיה להפוך את האיוניק החשמלית למשפחת דגמים חשמליים שלמה, חושפת החברה טיזר ופרטים ראשונים על האיוניק 5, קרוסאובר משפחתי חשמלי שאמור להגיע לשוק בשנה הקרובה ולהציע מיני מהפכה בשוק החשמליות בזכות טעינה אולטרה מהירה.


האיוניק 5, הוא רכב פנאי משפחתי חשמלי אשר צפוי להגיע לשוק כבר במהלך השנה ומהווה את גרסת היצור של דגם הקונספט "45" שהוצג בתערוכת פרנקפורט ב-2019. כמו שאר האחיות החדשות למשפחת האיוניק החשמלית, שמותיהם יאופיינו במספרים (מספר זוגי לדגמי הסדאן ומספר אי-זוגי לדגמי הקרוסאוברים) וכולם יפותחו על פלטפורמת ה-E-GMP החדשה של היצרן המיועדת לדגמים חשמליים.

יונדאי איוניק 5 החשמלית

לפי התמונות שמשחררת היצרנית, בהנחה שגרסת הייצור לא תשנה משמעותית, צפויה האיוניק 5 להציע עיצוב מודרני ונאה במיוחד, עם חתימת אור מרשימה מלפנים ומאחור, חישוקי גלגלים גדולים, ככל הנראה מצלמות צד במקום מראות הצד המסורתיות והופעה כללית קרבית למדי. בתוך תא הנוסעים יונדאי עדיין לא חושפת את עיצוב הרכב, אך מבטיחה פיזור של כמה שקעי חשמל 110/220V שיאפשרו שימוש בכמה מוצרי חשמל (אפילו ביתיים)… מה דעתכם לבשל עוף בשטח באמצעות תנור שמתחבר לרכב?


ביונדאי לא חושפים לעת עתה נתונים טכניים אודות המכונית, אבל יוצרים בהצהרה די מהפכנית על טעינה אולטרה מהירה של סוללות הרכב, עם האפשרות לטעון בעמדת טעינה מהירה טווח של 100 ק"מ נסיעה ב-5 דקות בלבד ! וגם טווח נסיעה לפי תקן ה-WLTP שצפוי לחצות את רף ה-500 ק"מ בין טעינות.

יונדאי איוניק 5 תיחשף רשמית כבר בחודש הבא (פברואר 2021)



עוד מחדשות רכב