BYD סיל במבחן: מכונית מנהלים חשמלית שעושה חשק

יבואנית BYD משיקה את התשובה שלה לטסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6, עם מכונית מנהלים ספורטיבית וחשמלית. יצאנו למבחן עם גרסת ההנעה האחורית שמבטיחה ביצועים ספורטיביים מהנים המשולבים באבזור עשיר, אך האם ההבטחה ל-570 ק"מ טווח נסיעה מתקיימת במציאות?

ששי כהן 07 בפבר, 2024
BYD סיל

לאחר שהפכה לחשמלית הפופולרית ביותר על כבישי ישראל ואף פתחה את שנת 2024 במקום השלישי במכירות כלל מותגי הרכב, מרחיבה שלמה מוטורס היבואנית את היצע דגמיה לחמישה ומשיקה את BYD סיל, התשובה של יצרנית הרכבים החשמליים הגדולה כיום בעולם לטסלה מודל 3 חלוצת קטגוריית מכוניות המנהלים החשמליות, וגם מתחרה ליונדאי איוניק 6, אקספנג P7, פולסטאר 2 ואחרות.


הסיל הינה המכונית השניה בארץ בסדרת האוקיינוס של היצרן המכוונת לאירופה, אשר עוצבה בהשראת עולם הים וכוללת עיצוב ספורטיבי-אלגנטי מפתה, עם פרופורציות נהדרות, מרכב אווירודינמי במיוחד עם מקדם גרר של 0.219cd והופעה מתוחכמת מבלי ליפול להצטעצעות מיותרת, במטרה לקלוע ככל היותר לטעמו של הלקוח האירופאי. המידות מקובלות לקטגוריה עם 4.8 מטרים לאורך, 1.87 מטר רוחב ו-1.46 מטר גובה, ויחד עם בסיס גלגלים של 292 ס"מ, מציעה המכונית מרווח מצוין לחמישה נוסעים, אך מנגד תא מטען קטן יחסית ביחס למתחרות בנפח 400 ליטר, לצד תא מטען נוסף מקדימה בנפח 53 ליטר בו תוכלו לאחסן למשל את כבלי הטעינה (מוד 2 ו-3 שמסופקים עם הרכב). על גלגל רזרבי תצטרכו לוותר אך למכונית יש ערכה לתיקון פנצ'רים.

הדגם משווק בשתי גרסאות הנעה וברמת גימור אחת בארץ הכוללת אבזור חיצוני נדיב עם תאורה היקפית מסוג LED, מצלמות 360 מעלות, ידיות פופ-אפ נשלפות, חיישני חניה היקפיים, גג זכוכית פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "19 קלים בעיצוב ספורטיבי ושמשות אחוריות מושחרות.

מאובזרת היטב 

בתא הנוסעים תפגשו עיצוב נקי עם מיעוט מתגים פיסיים, לוח שעונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה מרכזי "15.6 השולט על מרבית מערכות הרכב. יחד עם זאת, מסביב לידית ההילוכים הקריסטלית הזעירה מוקמו כמה מתגים לתפעול מהיר תוך כדי נהיגה של המזגן, מפשיר האדים, בורר מצבי הנהיגה ועוד, המסייעים לנהיגה בטוחה יותר. המושבים הקדמיים ספורטיביים ונוחים והאבזור עשיר וכולל מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד אוטו (גם אלחוטית) ואפל קארפליי, ריפודי עור למושבים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, גג זכוכית פנורמי קבוע עם סט וילונות מקורי הניתן להרכבה בימי הקיץ לטובת סינון החום של השמש, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה במגוון צבעים ומערכת שמע איכותית מתוצרת Dynaudio, אם כי איכות השמע היתה מעט מתחת למקובל בקרב מערכות קול מתוצרת מותגים איכותיים. גרסת ההנעה הכפולה מצוידת גם בתצוגה עלית של נתונים על השמשה הקדמית.

BYD סיל

ה-BYD הכי ספורטיבית בארץ

הסיל משווקת בארץ בצמד גרסאות הנעה לבחירה: "אקסלנס" הספורטיבית המיועדת לחובבי הנהיגה הספורטיבית וכוללת צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 530 כ"ס, הנעה כפולה וביצועים נמרצים במיוחד עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ואחיזת כביש משודרגת, כאשר המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש והטווח המוצהר ע"י היצרן בתקן ה-WLTP עומד על 520 ק"מ.

הגרסה הנבחנת כאן היא גרסת ה-"Design" המצוידת בהנעה אחורית ומנוע חשמלי בודד המפיק 312 כ"ס, הנחשב לחזק ביותר כיום בקרב מותגי הפרמיום-טק החדשים בארץ. הדגם פותח על שלדת ה-"E-Platform 3.0" העדכנית של היצרן, ומדובר במכונית ההנעה האחורית הראשונה של היצרן בארץ, הכוללת גם את הטכנולוגיה העדכנית ביותר של היצרן, המבטיחה לא רק עוד מכונית מהירה בקו ישר, אלא גם הבטחה למכונית עם התנהגות ספורטיבית ומהנה, כזו שיכולה להתמודד מול הבכירות שבקטגוריית המנהלים ולא רק החשמליות. עם 5.9 שניות ל-100 קמ"ש, מדובר אכן במכונית מהירה למדי, אך כדי להגיע לנתון התאוצה הזה תצטרכו להשתמש ב-"בקרת השיגור" אשר מחממת את הסוללה למשך כמה שניות ומאפשרת את מלוא ההספק הנדרש. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה ומכונית שאפילו מרגישה מתקשרת עם הנהג ובנויה למטרת הנאה, כאשר גם סוללת הלהבים של היצרן הוטמעה בשלדת הרכב במבנה בתצורת "סנדוויץ'" התורם לקשיחות המבנית ולהתנהגות הכביש. מנגד, נוחות הנסיעה במהירויות נמוכות בתוך העיר מעט קשיחה בשל כיול המתלים הספורטיבי, אולם עדיין מדובר במכונית נוחה למדי, שקטה ומבודדת לחלוטין מרעשי חוץ. מעבר לכך, מצוידת המכונית בכל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

BYD סיל

טווח נסיעה במציאות

הסיל מצוידת בסוללת 82.5 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 570 ק"מ, לצד טעינת DC מהירה עד 150 קילוואט ותמיכה ב-V2L המאפשרת חיבור מכשירי חשמל ביתיים לרכב שתצאו ליער לפיקניק למשל. את ההבטחה לטווח הנדיב תרגמנו בשלושת ימי המבחן לטווח מציאותי של 480 ק"מ, שהיה רחוק למדי מהצהרת היצרן, אולם עדיין נדיב, ואת הפער ניתן להסביר בצריכת חשמל גבוהה יחסית הנובעת מהביצועים הספורטיביים שמציע הרכב, אשר גוררים אתכם ללחוץ על דוושת הגז (החשמל). פחות אהבנו גם את היעילות הנמוכה של מערכת הרגנרציה אשר איננה מאפשרת נהיגה "על דוושה אחת" ודורשת שימוש נרחב בדוושת הבלמים. כאשר נהגנו כ-50 ק"מ במצב "ECO" ובליטוף עדין של דוושת התאוצה ושמירה על כל כללי החיסכון, הראה מחשב הדרך נתונים תיאורטיים של חציית רף ה-500 ק"מ, אך לכו תנהגו בצורה כזאת לאורך זמן.

BYD סיל

החל מ-216,990 שקל

מחיר BYD סיל נקבע על 216,990 שקל (ומעודכן לפי המס החדש של 2024) ולעת עתה רק אקספנג P7 זולה יותר בקטגורית הספורט-סדאן החשמליות, כאשר מחיר גרסת הביצועים כפולת ההנעה נקבע על 233,990 שקל – המחיר הטוב ביותר בקטגוריה. אל אלו מצטרפים אחריות נדיבה ל-6 שנים או עד 150,000 ק"מ לרכב ואחריות לסוללה ל-8 שנים או עד 200,000 ק"מ. בתמורה למחיר הנ"ל, מציעה הסיל עיצוב חיצוני מודרני ומפתה, תא נוסעים איכותי ומאובזר והתנהגות כביש ספורטיבית המשולבת בהנאה מנהיגה ובטיחות מושלמת. מנגד, צריכת החשמל מעט מאכזבת וטווח הנסיעה במציאות די רחוק מהצהרת היצרן. ל-BYD יש מתחרה ראויה בהחלט באחת הקטגוריות הפורחות בשוק החשמלי ומדובר במנוע צמיחה נוסף למותג בישראל ובשורה התחתונה, אם אתם לא "חזירי גז וביצועים", ניתן בהחלט להסתפק בגרסת ההנעה האחורית שלמעט היעדר של תצוגה עילית של נתונים על השמשה הקדמית, כוללת את אותה חבילת אבזור בתוספת טווח נסיעה גבוה יותר, שחשוב יותר בחיי היום יום.

עוד ממבחני דרכים