חסכונית בדלק: קיה סורנטו 2021 היברידית במבחן דרכים

קיה סורנטו, ספינת הדגל של דגמי ה-SUV של היצרן, מתחדשת בדור רביעי אשר משווק לראשונה גם בגרסה היברידית מסקרנת. מה יש לה להציע מעבר לצריכת דלק מרשימה? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 11 באפר, 2021
קיה סורנטו 2021 היברידית

שוק דגמי ה-SUV המצוידים ב-7 מושבים, התעורר בתקופה האחרונה ובחודשים האחרונים נחתו כאן לא מעט דגמים חדשים, ביניהם דורות חדשים לפורד אקספלורר ויונדאי סנטה פה, ולראשונה גם טויוטה היילנדר וסובארו איבולטיס, המצטרפים להיצע הדגמים הקיים. בחודש החולף, הצטרף גם קיה סורנטו החדש להיצע, דור רביעי לספינת הדגל של דגמי ה-SUV של היצרן, אשר בשונה מכל המתחרים בסגמנט, הוא היחיד שיוצע כאן בשלל גרסאות הנעה. אז לקחנו תחילה את הגרסה ההיברידית שמעניינת אותנו במיוחד.

ספינת הדגל של דגמי ה-SUV של קיה

הדור הרביעי של הסורנטו, פותח על פלטפורמה חדשה התומכת בשלל גרסאות הנעה (בנזין, דיזל, היברידי ופלאג-אין הייבריד), כאשר באופן די מפתיע כולם התייצבו לשיווק בישראל כבר עם התחלת השיווק, מה שאומר שהוא פונה גם לקהל רחב מבעבר שעשוי להגדיל משמעותית את מכירות הדגם בארץ. מפגש במציאות עם הדגם חושף רכב פנאי מרשים למראה, עם עיצוב שמצד אחד שומר על מסורת הדגמים היוצאים, אך מצד שני מחדש ומיישר עם שפת העיצוב החדשה של קיה, והתוצאה בהחלט משביעת רצון, עם עיצוב מוצלח, יחידות תאורה חדשות עם חתימת אור ייחודית, חישוקי "19 קלים ועוד. מעבר לכך, הדגם צמח גם קלות במידות עם אורך של 4.81 מטר, רוחב של 1.9 מטר ובסיס גלגלים של 281 ס"מ, המבטיחים תא נוסעים מרווח יחסית גם ל-7 נוסעים. בסעיף הגובה הכל-כך חשוב ללקוחות הקטגוריה הזו, עם 1.69 מטר הוא ללא ספק בולט על הכביש ונראה רכב פנאי אמיתי ולא בכאילו. נפח תא המטען בניצול כל 7 המושבים עומד על 179 ליטר, אך צומח עד 821 ליטר עם קיפול שורת המושבים השלישית.


תא נוסעים

גם בתוך תא הנוסעים עבר הסורנטו מיני מהפכה, עם אימוץ שפת העיצוב החדשה של קיה, שדרוג איכות החומרים וההרכבה ואבזור עתיר טכנולוגיה ביחס לדגם היוצא. גרסת ההייבריד הנבחנת כאן, משווקת ברמת גימור אחת בארץ הכוללת: לוח שעונים דיגיטלי "12.3 הניתן להתאמה אישית, מסך מולטימדיה מרכזי "10.25, עם תפעול מגע, תמיכה מלאה בעברית וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. אל אלו מצטרפים ידית הילוכים בסגנון חוגה, משטח טעינה אלחוטי לטלפון, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, קיפול מראות חשמלי, תאורת אווירה מיוחדת, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג לכל שלושת שורות המושבים, ושלל יציאות USB הפרוסות בחלל הנוסעים (לכל השורות). המושבים הינם מושבי בד רגיל, אין אופציה לגג זכוכית ודלת תא מטען חשמלית בדגם הזה, אבל האווירה מאוד נעימה, שורת המושבים האמצעית נעה על מסילה המאפשרת הגדלת המרווח לנוסעים בשורה השלישית, אך למרות הבטחה של קיה למרווח הטוב ביותר בצמד המושבים בשורה השלישית, הם בעיקר מתאימים לילדים או למבוגרים רזים יחסית בעלי גמישות סבירה.

קיה סורנטו 2021 היברידית

בטיחות מושלמת

הסורנטו החדש משווק בארץ עם חבילת בטיחות מקורית מקיפה ומרשימה, הכוללת התרעת שמירת מרחק (כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי) עם בלימה אוטונומית, המזהה גם תנועה מתקרבת בעת פנייה בצומת, בקרת שיוט חכמה עם תפקוד עצור וסע, התרעת שטח מת במראות הצד, מצלמת רוורס עם סיוע למניעת התנגשות בעת חניה בנסיעה לאחור, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי, 7 כריות אוויר (כולל אחת האמורה למנוע התנגשות של 2 הראשים של היושבים מקדימה במקרה של תאונה ועוד, ולדגם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי של Euro Ncap.

קיה סורנטו 2021 היברידית

קיה סורנטו 2021 היברידית

 

על הכביש

הגרסה הנבחנת כאן כאמור, היא הגרסה ההיברידית החסכונית וידידותית לסביבה (יש גם גרסת פלאג-אין חסכונית עוד יותר), המצוידת במנוע טורבו 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ, ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים והנעה קדמית. כשיוצאים לדרך, למרות החשש ממנוע צנוע יחסית שיתקשה אולי לסחוב מרכב 7 מושבים גדול וכבד יחסית, הסורנטו מפגין ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות ומהירות מרבית של 193 קמ"ש. את יתרונות יחידת הכח ההיברידית תמצאו כמובן בנסיעה השקטה המתאפשרת הודות לשילוב של המנוע החשמלי גם בשיוט במהירויות גבוהות ובידוד מוצלח של תא הנוסעים מרעשי חוץ, וכמובן בסעיף צריכת הדלק, שם עמדה צריכת הדלק של המכונית בימי המבחן סביב ה-13 ק"מ לליטר בממוצע, אך בתנאים לא מאומצים, נתון מרשים מאוד לרכב מהקטגוריה הנ"ל. בסעיף נוחות הנסיעה, לרוב מדובר ברכב נח למדי, אולם בנהיגה עירונית הורגשו מעט המתלים הקשיחים יחסית של הרכב.

קיה סורנטו 2021 היברידית

שווה את הכסף?

מחיר קיה סורנטו היברידית החדשה נקבע על 259,900 שקל, מחיר הזול בלא פחות מ-30,000 שקל מטויוטה היילנדר הייבריד החדש, שעשוי להיות המתחרה העיקרי של הדגם הזה בארץ. בעבור המחיר הנ"ל, מציע הסורנטו ההיברידי רכב פנאי 7 מושבים מעוצב, מאובזר ובטיחותי, כאשר יחידת הכח ההיברידית מספקת שילוב מוצלח של ביצועים טובים וצריכת דלק נמוכה מאוד לסגמנט הנ"ל. בעידן הנוכחי בו כולם מדברים על התחלת המעבר לדגמים חשמליים, הסורנטו ההיברידי מציעה נוסחה מוצלחת לתקופת הביניים, עם נהיגה נעימה מאוד וחבילה כוללת טובה במחיר אטרקטיבי לסגמנט, העשויים להפוך אותו לדעתנו לאחד ממובילי הקטגוריה המתפתחת והצומחת בארץ.


עוד ממבחני דרכים