מבחן דרכים: סוזוקי סוויפט היברידית 2021

סוזוקי סוויפט מתעדכנת לשנת 2021 בגרסה חדשה הכוללת מערכת מיקרו היברידית המסייעת לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר, חבילת בטיחות מקורית שמצטרפת לראשונה בדגם ותג מחיר תחרותי לקטגוריה למרות התייקרות של אלפי שקלים. שווה את הכסף?

ששי כהן 20 בדצמ, 2020
סוזוקי סוויפט היברידית 2021

3 שנים לאחר שנחת כאן הדור השישי של סוזוקי סוויפט, מכונית הסופר-מיני הפופולרית של היצרן, ממנה נמכרו בארץ מאז שהחל השיווק בשנת 1986 כ-50,000 מכוניות, החלה מכשירי תנועה היבואנית בשיווק הדגם המחודש ל-2021, לאחר שעבר מתיחת פנים קלה שעיקרה תוספת של מערכת מיקרו היברידית שהופכת אותו לידידותי יותר לסביבה וחסכוני יותר בדלק, וסוף סוף גם עם חבילת בטיחות מקורית מתקדמת. בדרך, הוא גם התייקר בכמה אלפי שקלים.

את אחלה חמודה

חיצונית מדובר כמעט באותו עיצוב חביב של הסוויפט המוכרת מהשלוש שנים האחרונות, כאשר את עיקר השינויים תמצאו בחזית מחודשת קלות לרכב המקנה לדגם הופעה מודרנית יותר. גם הצביעה המיוחדת של רכב המבחן שהגיע בצביעה דו-גוונית למרכב (תוספת של 2,000 שקל), בה נצבעו גג הרכב ומראות הצד בצבע כסף, תורמת למראה צעיר ואופנתי. אל אלו מצטרפים תאורה היקפית מסוג LED, חישוקי גלגלים קלים "16 ומעוצבים, ידיות פתיחת דלתות אחוריות מוסתרות בסגנון "קופה" והופעה כללית מאוד חמודה. נפח תא המטען 242 ליטר מספיק לזוג ממוצע או משפחה קטנה, אך מעט קטן מהמקובל היום בקטגוריה.



מאובזרת

הסוויפט משווקת בארץ רק ברמת גימור אחת "GLX" עשירה למדי, כאשר הגרסה האוטומטית כוללת: בקרת אקלים דיגיטלית, מצלמת רוורס מקורית, מולטימדיה מקורית 7 אינץ' הכוללת תמיכה באפליקציות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, קיפול מראות חשמלי, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, הגה מצופה עור, שמשות כהות, פנסי ערפל קדמיים, גלגלי סגסוגת מושחרים בקוטר 16 אינץ', חיישני רוורס מקוריים וכניסה והתנעה ללא מפתח. המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, ואהבנו גם את ריפודי המושבים הנעימים ודיפוני הבד ששולבו בדיפון הדלתות, התורמים למראה קצת פחות פלסטיקי. מה חסר? חסכו עלינו במשענת יד מרכזית קדמית שהורגש חסרונה בנסיעות ארוכות. מעבר לכך, איכות ההרכבה גבוהה, אך תא הנוסעים עשיר במשטחי פלסטיק קשיח (אך מדובר בחומר המאפיין הרבה דגמים בקטגוריה). עם 245 ס"מ בסיס גלגלים, מדובר במכונית מרווחת יחסית לקטגוריה וארבעה מבוגרים כנראה לא יתקשו למצוא בה מרווח מספק.

סוזוקי סוויפט היברידית 2021

בטיחות

הגרסה ההיברידית של הסוויפט הינה האחרונה בארץ לקבל את חבילת הבטיחות המקורית של היצרן, הכוללת מפרט עשיר עם התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד, התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות הנהג ועוד. רק חבל שחבילת הבטיחות המרשימה לא מוצעת גם בדגם הסוויפט הרגיל שממשיך להסתפק במובילאיי (אלא אם יש כוונות ליבואן להפסיק את שיווקו בקרוב).

סוזוקי סוויפט היברידית 2021

היברידית?

למרות מסע פרסום נרחב על הגעתה של הסוויפט ההיברידית לישראל, הסוויפט אמנם היברידית בהגדרה שלה, אולם איננה כוללת מערכת היברידית מלאה (ומנוע חשמלי) כפי שמוצעים כיום בדגמים של טויוטה יאריס או הונדה ג'אז, אלא מערכת מיקרו היברידית קלה הכוללת סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 10 אמפר-שעה המסייעת להפחתת פליטת המזהמים, וצמצום של 7% בצריכת הדלק, לצד התנעה שקטה יותר ואפשרות כיבוי המנוע בעמידה והתנעה זריזה. מתחת למכסה המנוע תמצאו גם מנוע בנזין 1.2 ליטר מסדרת ה- Dual Jet K12D החדשה, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ומציע הספק צנוע יחסית של 83 כ"ס. יחד עם משקל של 956 ק"ג, הסוויפט ההיברידית מציעה תנועה עירונית קלילה וזריזה, שקטה ונעימה מאוד לנהיגה, אולם לא מדובר במכונית שתספק חובבי ביצועים ותאוצות ועם 12.2 שניות ל-100 קמ"ש היא זריזה למדי אולם רחוקה מלהצטיין בקטגוריה. גם כל ניסיון לסחוט ממנה ביצועים, יספק יותר רעש בתא הנוסעים ופחות התקדמות, אולם לא לשם מכוונת המכונית, אלא לחיסכון בדלק ואת זה היא עושה מצוין. במהלך ימי המבחן שכללו אמנם הרבה תנועה בין עירונית, הסתכמה צריכת הדלק של המכונית ב-17.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון נאה למדי למכונית שאיננה היברידית "אמיתית". גם מי שעיקר נסיעותיו מתבצע בתוך העיר, יכול לצפות לסדר גודל של 15 ק"מ לליטר בנהיגה מעודנת.

סוזוקי סוויפט היברידית 2021

שווה את הכסף?

בימים בהם שלל המתחרות החדשות בקטגוריית הסופר-מיני מתומחרות ברמות הגימור הגבוהות שלהן סביב ה-120,000 שקל גבוהים למדי, למרות התייקרות של 6,000 שקל ותג מחיר של 102,000 שקל, מציעה סוזוקי סוויפט ההיברידית תמורה טובה לכסף, הודות לשילוב של הופעה חיצונית מודרנית ונאה, תא נוסעים עם אבזור עשיר כסטנדרט, רמת בטיחות גבוהה וכמובן יחידת כח שאמנם מסתפקת ביחידה מיקרו היברידית, אך מציעה צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים. אם נוסיף לחבילה גם את מוניטין האמינות והסחירות הטובים המלווים את הסוויפט בארץ, נדמה שיש לנו כאן עסקה עם תמורה טובה לכסף.



עוד ממבחני דרכים