עם יותר מ 1,500 מכוניות שסופקו בארבעה חודשים הראשונים לשיווק , וזמן אספקה של יותר מחצי שנה , צוברת קיה פיקנטו מעריצים רבים . מדוע ולמה ?
חצי שנה לאחר שנחתה בארץ הפיקנטו של קיה , מסתמנת המכונית כאחת המכוניות החשובות של קיה בארץ בשנים הקרובות , והביקוש הגבוה לא עומד בקצב האספקות של היצרן . הפיקנטו צוברת מעריצים רבים , אך יחד עם זאת מספקת ליבואן גם שלל בעיות עקב חוסר עמידה בזמני אספקה ועיכוב של שבועות ארוכים במסירה , בעיה אשר פחתה מעט לאחרונה עקב הגדלת הכמויות שהגיעו לארץ . אז מה יש בפיקנטו שהופך אותה לרכב היחיד בארץ בקטגורית המיני אשר נהנה / סובל מרשימת אספקה ארוכה במיוחד ? את הדגם האוטומטי כבר בחנו בעבר , הפעם נתמקד בגרסה הידנית הזולה.
בראש ובראשונה , קיה פיקנטו היא מכונית מעוצבת ונאה למדי , אשר נהנית מפרופורציות טובות ומראה אשר לא מסגיר בקלות את היותה מכונית מיני . למרות הכמויות הגדולות שכבר נעות על הכבישים , היא עדיין מעוררת עניין ברחוב ובמהלך ימי המבחן ששהתה אצלנו , נשאלנו עליה לא מעט . על העיצוב חתום פיטר שראייר , המעצב הראשי של החברה , אשר מצליח להנפיק בקצב מרשים דגמים חדשים ליצרן הקוריאני בזה אחר זה , ואחראי לא מעט לשינוי התדמיתי של קיה בעולם ולעליה המטאורית בביקוש . למרות אורך של 3.59 מטר , ורוחב של 1.59 מטר , מצליחה המכונית להיראות גדולה במציאות ולזכותה אפשרות להסיע עד 5 נוסעים ברכב , לא משהו ברור מאליו במכוניות מיני אשר חלקן מסתפקות בארבעה מושבים בלבד . נפח תא המטען עומד על 200 ליטר .
בתוך תא הנוסעים , מציעה הפיקנטו סביבת נהג נעימה ללא התחכמויות מיוחדות , אשר נעדרת מקוריות או ייחוד מסוים . יחד עם זאת , הנדסת האנוש טובה , איכות ההרכבה גבוהה גם היא ורק ריבוי משטחי הפלסטיק הקשיחים , מסגיר את היותה מכונית זולה . הפיקנטו הידנית משווקת בארץ עם רמת גימור אחת בלבד : LX הבסיסית הכוללת 4 חלונות , נעילה ומראות חשמליים , מחשב דרך , הגה כח חשמלי , מערכת שמע מקורית עם יציאות USB ולנגן חיצוני . האבזור הבטיחותי מלא וכולל 6 כריות אויר ובקרת יציבות ולמרות שהיא זכתה באופן רשמי לארבעה כוכבים בריסוק , היא זכאית לכוכב החמישי עקב ציוד בבקרת יציבות , מה שלדעתEuroNCAP היה מעניק לה את הציון המירבי.
בנסיעה
מצוידת במנוע צנוע בנפח 1.0 ליטר 3 צילינדרים , בעל הספק של 69 כ"ס , מציעה הפיקנטו תנועה עירונית זריזה למדי אשר הופכת מעט יותר מסורבלת אם הרכב עמוס נוסעים . הביצועים הרשמיים לא מרשימים על הנייר עם תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 14.4 שניות , אולם בפועל , היא מרגישה זריזה יותר במציאות . הבעיה היא שעם הניסיון לחסוך בעלויות ולהציע רכב זול , נחסך כאן גם השימוש בחומרי בידוד והמכונית רועשת יחסית ובמיוחד אם אתם ממהרים קצת ומושכים הילוכים .
המהירות המרבית עומדת על 150 קמ"ש, ונסיעה בכביש 6 במהירות של 120 קמ"ש עם ארבעה נוסעים ברכב , התנהלה ללא בעיות מיוחדות וללא רגשות נחיתות של המנוע הקטן . עם זאת , נסיעות מהסוג הנ"ל אינן מומלצות לרכב באופן קבוע ואינן יעשו בנוחות גבוהה. השטח העירוני הוא סביבתה הטבעית של הפיקנטו עם גיחות בין עירוניות מדי פעם .
נוחות הנסיעה ממוצעת למקובל במכוניות מיני זולות , מה שאומר מתלים קשיחים יחסית ובידוד מרעשי חוץ לא מוצלח במיוחד . אחיזת הכביש דווקא טובה יחסית ומאפשרת נסיעה בטוחה גם במהירויות גבוהות יחסית ללא חשש כלשהו ואפילו ההגה לא מנותק לגמרי מהנעשה בכביש .
תצרוכת הדלק הממוצעת במהלך ימי המבחן , עמדה על 14 ק"מ לליטר וכללה הרבה שעות פקקים , מזגן ולפחות שלושה מבוגרים ברכב . עם זאת תצליח הפיקנטו להשיג נתונים טובים יותר עם נסיעה רגועה יותר והחלפת הילוכים בזמן בדיוק כפי שיורה לכם הרכב בלוח השעונים בכל פעם שתצטרכו להעלות הילוך לטובת חיסכון בדלק . כלל ידוע הוא שהגורם האנושי אחראי לא מעט לתצרוכת הדלק בפועל ותצרוכת הדלק בין אנשים שונים על אותו הרכב יכולה לתת תוצאות שונות בעשרות אחוזים !
לסיכום
גרסת הבסיס של קיה פיקנטו , המצוידת במנוע 1.0 ליטר וגיר ידני , מספקת רכב עירוני יעיל וחסכוני אשר מגובה בעיצוב נאה ואבזור מכובד . בצד השלילה סובלת הקיה מנוחות נסיעה מעט נוקשה ומתא נוסעים לא שקט במיוחד . מחיר קיה פיקנטו ידנית עומד על 61,900 ₪ , מחיר אשר היה תחרותי מאוד עם הגעתה לארץ , והפך מעט פחות תחרותי בחודשים האחרונים עם הוזלת מרבית המתחרות למחיר של 59,900 ₪ . מצד שני , לזכות הפיקנטו אחריות בת 7 שנים ! , היחידה בסגמנט ובנוסף , מעניקה החברה אשראי נדיב ללא ריבית והצמדה אשר שווה כמה אלפי ₪ אם אתם נזקקים למימון דרך הבנק . בשורה התחתונה , קיה פיקנטו היא להיט ישראלי ויעיד עליה זמן האספקה הארוך שעומד כעת על אפריל 2012.