אאודי A3 סדאן 2021 החדשה במבחן דרכים

חצי שנה לאחר שהושק הדור הרביעי של אאודי A3, מצטרפת להיצע גם גרסת הסדאן המשפחתית והאלגנטית יותר, עם תא נוסעים טכנולוגי ויחידה מיקרו היברידית שמציעה שיפור של ממש בצריכת הדלק מול הדור היוצא, אבל האם היא שווה 212,000 שקל?

ששי כהן 03 בפבר, 2021
אאודי A3 סדאן 2021

חצי שנה לאחר שהושק בארץ הדור החדש של אאודי A3, המשפחתית הקומפקטית והיוקרתית של היצרן, מתרחבת משפחת ה-A3 עם הגעתה גם של גרסת הסדאן החדשה, המהווה את תג הכניסה הזול ביותר לדגמי הסדאן של אאודי בעולם ואמורה להביא בארץ קהל חדש למותג ממעמד הביניים פלוס.

ספורט-אלגנט

למרות שה-A3 נמצאת כבר בדור הרביעי שלה בעולם, במקרה של הסדאן מדובר בסה"כ בדור השני של הדגם בעולם, המחליף את הדור הראשון שהושק בארץ ב-2013. העיצוב בדגם החדש מיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של אאודי, ומציע מראה ספורט-אלגנט משובח, עם קווים נאים והופעה מרשימה, בוודאי עם כל תאורת ה-LED ההיקפית, חישוקי הסגסוגת הקלים "17, ומן הסתם גם בצבע השחור של רכב המבחן שהצליח לסחוט גם מבטים מהסביבה. ביחס לדגם היוצא, מדובר גם בצמיחה קלה של הממדים החיצוניים, עם אורך של 4.5 מטר, רוחב של 1.81 וגובה של 1.39 מטר, אך יחד עם זאת, עם בסיס גלגלים קצר ביחס למקובל, שעומד על 262 ס"מ בלבד. ביחס לגרסת הספורטבק (5 דלתות), מדובר אגב בתוספת של 15 ס"מ לאורך, המתבטאים כולם בחלק האחורי של הרכב, עם תא מטען שצמח מ-380 ל-425 ליטר, ועדיין כולל גלגל רזרבי.


תא נוסעים טכנולוגי

מהפכה של ממש מול הדור היוצא תמצאו בעיצוב תא הנוסעים שעבר קפיצת מדרגה (או שתיים-שלוש…) בדגם החדש, ומציע תא נוסעים מאוד איכותי ומעוצב, עם טכנולוגיה מרשימה ונינוח של רכב הייטק עם לוח שעונים דיגיטלי "10.2, מולטימדיה מקורית "10.1 עם צג מגע איכותי, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, וכן ידית הילוכים אלקטרונית קטנה ודשבורד עם אופי ספורטיבי המכוון לנהג. מעבר לכך, האבזור כולל כסטנדרט חיישני אורות וגשם, תאורת LED מלאה מבחוץ ומבפנים, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, התנעה בכפתור, פתחי מיזוג אחוריים, בקרת שיוט ועוד, ובסעיף הבטיחות גם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ו-6 כריות אוויר. מה עם קצת תלונות? ביחס למכונית יוקרה שעולה יותר מ-200,000 שקל, מרגיז לראות שאין Keyless מלא (רק התנעה בכפתור), אין מצלמת רוורס ואין שטח מת במראות הצד. הדגם מוצע עם חבילת אבזור אחת בעלות של 10,500 שקל, הכוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים כפולת אזורים וגג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלית, והיינו בהחלט מצפים לראות את זה כלול במחיר.

אאודי A3 סדאן 2021

תוספת של מערכת Mild-Hybrid

את השינוי העיקרי מתחת למכסה המנוע, תמצאו בשידוך החדש של המערכת המיקרו-היברידית 48V של היצרן, המצטרפת למנוע הטורבו 1.5 ליטר 150 כ"ס המוכר של היצרן ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים עם 7 ההילוכים. ביחס לדור היוצא, למרות שמדובר במערכת היברידית סופר קומפקטית, מדובר בדגם הרבה יותר חסכוני, שמצליח בשיוט בין-עירוני לנוע סביב ה-17-18 ק"מ לליטר, ובסופו של מבחן ובשילוב הרבה נסיעות עירוניות, התייצבה צריכת הדלק שלו סביב ה-12.5 ק"מ לליטר בממוצע. בסעיף הביצועים, עם 8.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, מדובר במכונית זריזה למדי, בעלת אחיזת כביש טובה, המאפשרת אפילו הנאה מסוימת מהנהיגה בכבישים מפותלים. בניגוד לאוקטביה ולסיאט לאון החדשות החולקות איתה אותה פלטפורמה ויחידת כח, ה-A3 מצוידת במתלה אחורי רב חיבורי, המשפיע קלות לטובה על נוחות הנסיעה, אולם עדיין מדובר ברכב גרמני עם מתלים קשיחים יחסית. בסעיף החובה, בידוד הרכב מרעשי חוץ לא מושלם כפי שהיינו מצפים מרכב יוקרה.

אאודי A3 סדאן 2021

שווה את הכסף?

במחיר החל מ-212,000 שקל בו מוצעת ה-A3 סדאן החדשה, מצד אחד מדובר בהתייקרות של 14,000 שקל מול גרסת ה-5 דלתות של הדגם, אך מצד שני מדובר במחיר זול בכ-40,000 שקל מול גרסת הסדאן הבאה של אאודי, ה-A4, כאשר מי שפחות חשוב לו ממדים גדולים יותר יכול לחסוך כאן הרבה כסף. בשורה התחתונה, מדובר כאן במשפחתית יוקרתית יפה, איכותית ונעימה מאוד לנהיגה, כאשר נקודת התורפה העיקרית של הרכב נוגעת לרמת האבזור הנמוכה יחסית ביחס למה שאתם מצפים לקבל ברכב יוקרה, וזאת לצערנו גם תלונה שמופנית לכל המתחרות שלה בקטגוריה.



עוד ממבחני דרכים