אופל קורסה מתחדשת: מעוצבת, חזקה וחסכונית יותר

מכונית הסופרמיני הפופולרית של אופל זוכה למתיחת פנים של אמצע החיים הכוללת עיצוב מחודש, ביצועים משופרים, טווח נסיעה שצמח ל-402 ק"מ בגרסה החשמלית, והצטרפות של גרסה היברידית 48V להיצע.

ששי כהן 24 במאי, 2023
אופל קורסה 2024

4 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי והשישי של אופל קורסה, מתעדכנת מכונית הסופרמיני הפופולרית של היצרן במתיחת פנים מקיפה, אשר עשויה לחזק את מעמדה בשוק הקטנות מול המתחרות החדשות. עבור אופל העולמית מדובר ברב מכר של החברה כבר 40 שנה, כאשר בשנתיים האחרונות היא הובילה גם את מכירות הקטגוריה בגרמניה ובחודש החולף אף היתה למכונית הנמכרת ביותר בגרמניה. בארץ, היא מסתפקת בשנים האחרונות בכמויות צנועות הרבה יותר.


הקורסה החדשה זוכה לעיצוב מחודש לחזית הרכב, הכולל מראה מודרני יותר, חיבור של פס שחור מבריק בין צמד יחידות התאורה בחזית בסגנון האסטרה החדשה, ואופציה ליחידות תאורה ראשיות מתקדמות מסוג מטריקס LED. מאחור נרשמים עדכונים קוסמטיים שונים וכיתוב שם הדגם מופיע בגדול לרוחב דלת תא המטען במקום בקטן כמו בדגם הנוכחי. בתא הנוסעים רושמת המכונית עיצוב מחודש, כאשר השינויים המשמעותיים הם החלפת ידית ההילוכים האלקטרונית במתג קטן, דיפונים בעיצוב מעט שונה ומולטימדיה חדשה ואיכותית יותר בעלת מסך מגע "10, שפותחה על פלטפורמת ה-Snapdragon Cockpit של קוואלקום וכוללת הבטחה לתפעול מהיר ואינטואיטיבי יותר לצד קישוריות לסמארטפונים גם אלחוטית ועוד.

אופל קורסה 2024

היצע המנועים מתעדכן ואל גרסת הטורבו בנזין 1.2 ליטר המוכרת שתוצע עם תחילת השיווק בחו"ל תצטרף בתחילת השנה הקרובה גם יחידת הכח החדשה של היצרן הכוללת מנוע טורבו 1.2 ליטר 3 צילינדרים המפיק 100 או 136 כ"ס לבחירה, שיוצע בשילוב לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 הילוכים (במקום אוט' פלנטרית כיום) ותוספת של מערכת היברידית 48V. לפי אופל, יחידת הכח החדשה תספק ביצועים טובים יותר לצד הפחתה בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.

אופל קורסה 2024

הגרסה המעניינת יותר היא הקורסה החשמלית (קורסה e) שרושמת שדרוג משמעותי עם מנוע חשמלי חדש המפיק 156 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ, שאמנם לא צפוי לשפר את התאוצה (שללא ספק זריזה מאוד כבר כיום עם -8.1 שניות ל-100 קמ"ש), אך מציע יחד עם סוללה מעודכנת גם טווח נסיעה גדול יותר שצמח לעד 402 ק"מ. לצידו תוצע גם הקורסה החשמלית 136 כ"ס המוכרת שמציעה טווח נסיעה עד 357 ק"מ. צמד הדגמים יתמכו בטעינה מהירה המבטיחה לדברי היצרן טעינת 20-80% מהסוללה בכחצי שעה בלבד.

אופל קורסה החדשה תגיע לשווקים הראשונים באירופה כבר בחודשים הקרובים, אך לארץ היא תגיע ככל הנראה רק במהלך 2024.

עוד מחדשות רכב