"כוחות האופל": אופל קורסה החשמלית היא אחת הקטנות הטובות ביותר שתמצאו כאן

בעידן בו שלל מכוניות סופרמיני מגיעות לתג מחיר שחוצה את רף ה-130 אלף שקל, מחיר של 145,000 שקל לאופל קורסה החשמלית נראה פתאום קצת יותר הוגן. חוץ מזה, מדובר במכונית מהנה לנהיגה וחסכונית מאוד בעלויות האחזקה שלה.

ששי כהן 28 ביונ, 2022
אופל קורסה חשמלית

אופל קורסה לא ממש פופולרית על כבישי ישראל בשנים האחרונות, אך מדובר באחת ממכוניות הסופרמיני הפופולריות ביותר באירופה שנים ארוכות, והחודש היצרן אף חגג 40 שנה מאז שירדה הקורסה הראשונה מפס הייצור בגרמניה בשנת 1982, ובתקופה שחלפה מאז, נמכרו בעולם יותר מ-14 מיליון עותקים מששת הדורות שלה. בחודש החולף, היא היתה לא רק מכונית הסופרמיני הנמכרת ביותר בגרמניה, אלא גם הגרסה החשמלית שלה היתה למכונית החשמלית הנמכרת ביותר בגרמניה בחודש מאי, תוך שהיא עקפה לראשונה את טסלה מודל 3 מובילת השוק שסבלה מבעיות מלאי עקב הסגר האחרון של סין. אז שנתיים לאחר שלקחנו את הדור השישי של הקורסה למבחן בגרסת הבנזין שלה, החלטנו הפעם לבדוק את הגרסה החשמלית שלה, ויש לזה סיבה מדוע דווקא עכשיו.

אופל קורסה e

לפני כשנה וחצי כשנחתה בארץ הקורסה החשמלית עם תג מחיר של 148,000 שקל, הגבוה משמעותית ממחירי דגמי בנזין או היברידים בקטגורית הסופרמיני, היא מותגה בעיקר כמכונית לפריקים של מכוניות חשמליות שמוכנים לשלם הרבה יותר. יחד עם זאת, וירוס הקורונה, המשבר בשבבים והמשבר הנוסף של אוקראינה, שינו דרמטית את היקפי הייצור בעולם, מחירי מכוניות סופר-מיני רבות כיום חוצה את רף ה-130,000 שקל בגרסותיהן הבכירות (סקודה פאביה מונטה קרלו ב-135,000 שקל, הונדה ג'אז Executive ב-140,000 שקל, פיג'ו 208 GT ב-134,000 שקל ופולקסווגן פולו עם מנוע 1.0 ליטר מטאלית ברמת גימור Style Plus ב-131,000 שקל), כשמנגד הקורסה החשמלית הוזלה ל-145,000 שקל ופתאום לא נראית מאוד יקרה מולם, וזה עוד לפני ההתחשבות בהוצאות האחזקה הנמוכות דרמטית מולן.


עדיין יפה 

למרות שהדור הנוכחי של הקורסה חוגג כבר יותר משנתיים, מפגש עם הקורסה החשמלית חושף סופרמיני מעוצבת שעדיין נראית מצוין ועדכנית, וגם הצבע השחור של רכב המבחן הולם אותה. הממדים קומפקטיים יחסית לקטגוריה עם 4.05 מטר לאורך, 1.74 מטר וגובה של 1.43 מטר ולא מדובר באחת המכוניות המרווחות בסגמנט, וגם תא המטען שלה מסתפק בנפח של 267 ליטר שככל הנראה יספיק לשימושים של משפחות צעירות, רווקים או מבוגרים. הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה "אלגנס" הכוללת מבחוץ תאורה ראשית מסוג LED, חישוקי גלגלים קלים "17 בעיצוב אווירודינמי, חיישני חניה היקפיים, קיפול מראות חשמלי, גג זכוכית פנורמי, ספוילר אחורי וכניסה והנעה ללא מפתח. חבל רק שיחידות התאורה האחוריות כוללות נורות רגילות ולא LED.

אופל קורסה חשמלית

תא נוסעים

בתוך הקבינה תפגשו סביבת נהג ונוסעים מעוצבת ונעימה לשהיה. איכות החומרים וההרכבה טובים, המושבים רכים יחסית ונוחים אך עם בסיס גלגלים של 254 ס"מ, המרווח בספסל האחורי מצומצם יחסית וגם התקרה לא מיטיבה עם מישהו גבוה מהממוצע שישב שם. האבזור עשיר וכולל גג זכוכית פנוראמי שאינו נפתח חשמלית, עם וילון שגם הוא לא חשמלי (דווקא אהבנו את הרעיון הידני בסגנון רטרו), מולטימדיה מקורית עם מסך "10 וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס,  חיישני אורות וגשם, בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד. בסעיף הבטיחות, רושמת המכונית מפרט מרשים עם התראת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, החלפת אורות אוט', התראת שטח מת במראות הצד ובקרת שיוט אדפטיבית. הדגם נבחן במבחן הריסוק של EuroNcap וזכה ב-4 כוכבי בטיחות.

אופל קורסה חשמלית

על הכביש

כמו במרבית החשמליות שבחנו בשנים האחרונות, גם נהיגה בקורסה e מספקת חווית נהיגה מהנה ומפנקת. הנסיעה השקטה כמעט לחלוטין, יחידת הכח החלקה ונטולת הויברציות והביצועים המצוינים הם משהו שקל להתרגל אליו ונדמה שכל מי שיעבור לנהוג ברכב חשמלי, יהיה לו מאוד קשה לחזור חזרה לרכב מונע בדלק. הספק המנוע החשמלי עומד כאן על 136 כ"ס, המומנט המרבי עומד על 26.5 קג"מ ומדובר במכונית זריזה מאוד המאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות בלבד. גם כאשר הגענו לכבישים מפותלים והרריים, גילינו מכונית מתמסרת, עם אחיזת כביש גבוהה יחסית והגה שאפילו די מתקשר, שסיפקו מכונית מהנה לנהיגה ואפילו די נוחה. ברצפת הרכב מותקנת סוללת הרכב בקיבולת של 50 קוט"ש, שלפי נתוני היצרן מספקת טווח נסיעה עד 335 ק"מ בין טעינות. במבחן שלנו התקרבנו לנתון של 300 ק"מ במציאות וזה בהחלט יפה. חשוב לזכור שכמו בכל רכב חשמלי, טווח הנסיעה מושפע מאוד מאופי הנהיגה של הנהג, ומסוגי הדרך בהם תנהגו, טמפרטורה חיצוני ועוד. ככל שהנסיעה תהיה מעודנת יותר ועם כבישים מישוריים יותר, כך תגיעו לנתונים מרשימים יותר. זמן הטעינה של הסוללה דרך עמדת טעינה ביתית עומד סביב ה-7.5 שעות ושימוש בעמדת טעינה מהירה יכול לספק טעינה מ-20% ל-80% תוך חצי שעה בלבד.

אופל קורסה חשמלית

לסיכום

אופל קורסה החשמלית היא סופר-מיני מעוצבת, מאובזרת ומהנה מאוד לנהיגה. למעשה, קשה לי לחשוב היום על סופרמיני היברידית או מונעת בנזין בארץ המספקת חווית נהיגה מפנקת בסגנון שלה. אל אלו מצטרפים עלויות אחזקה נמוכות משמעותית מול דגמי בנזין ואחריות מלאה של 4 שנים או 120,000 ק"מ לכל הרכב, או 8 שנים או עד 160,000 ק"מ לסוללה. אז נכון שתג מחיר של 145,000 שקל הוא גבוה מאוד למכונית סופרמיני, אך עם פערי מחיר שהצטמצמו משמעותית כיום מול דגמי בנזין או הייבריד, בתוספת החיסכון הניכר הצפוי בהוצאות האחזקה לאורך שנים, הקורסה החשמלית מציעה היום אופציה מעניינת מאוד למי שמחפש אחר מכונית קטנה, חסכונית ומהנה לנהיגה.

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים