בדרך לקאמבק? פורד פוקוס אקטיב X בישראל במחיר תחרותי!

פורד פוקוס חוזרת לישראל בדור חדש, אך בגרסת קרוסאובר ספורטיבית "אקטיב X", בתצורת האצ'בק או סטיישן שימושית, עם מנוע טורבו 1.5 ליטר 182 כ"ס, גיר אוטומטי פלנטרי 8 הילוכים וחבילת אבזור עשירה כסטנדרט. המחיר תחרותי ויחל מ-131,900 שקל.

ששי כהן 07 במאי, 2020
פורד פוקוס אקטיב X

חברת דלק מוטורס מתחילה בשיווק פורד פוקוס אקטיב X, גרסת הקרוסאובר הספורטיבית של המשפחתית הפופולרית שלה בחו"ל, שנוחתת בישראל ומכוונת להתחרות בדגמים כמו קיה אקסיד, מאזדה CX-30  ודגמים נוספים. הפוקוס אקטיב X הינה הסנונית הראשונה בגל דגמים חדשים של פורד שעושים את דרכם ארצה, ובחודשים הקרובים צפויים לנחות כאן גם האקספלורר והקוגה החדשים, ובהמשך גם פורד פומה.

הפוקוס אקטיב X החדשה תשווק בישראל בגרסת האצ'בק בעלת עיצוב ברוח הקרוסאוברים הספורטיביים וכן בגרסת טורר (סטיישן) שימושית, הזוכות למראה קשוח ומפתה למדי, עם חבילת עיצוב חיצונית דמוי שטח הכוללת פגושים אגרסיביים יותר למראה, קשתות גלגלים מודגשות, חישוקי "17 ספורטיביים, סט חצאיות צד ויציאת מפלט כפולה מאחור. בפורד מצהירים שלא מדובר רק בחבילת "כאילו לשטח", אלא ביכולות שבילים פלוס, הודות לבורר תוכניות נהיגה הכולל צמד מצבי שטח. מעבר לכך, ביחס לפוקוס המשפחתית החדשה שלא מגיעה בשלב זה לארץ, הן גם גבוהות יותר ב-7 ס"מ ונהנות ממידות משפחתיות עם 4.4 מטרים באורך (4.7 מטר בטורר), 1.84 מטר ברוחב ו-1.51 מטר גובה (1.54 מטר בטורר). בסעיף השימושיות מציעה המכונית נפח תא מטען של 341 ליטר בגרסת ה-5 דלתות או 565 ליטר בגרסת הטורר השימושית יותר.


בתוך תא הנוסעים מצוידת הפוקוס אקטיב X בסביבת נהג ונוסעים מודרנית ונעימה למראה, הכוללת בין השאר מולטימדיה מקורית עם מסך צף "8, וחוגת הילוכים המחליפה את ידית ההילוכים המסורתית. עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, מדובר גם באחת המכוניות המרווחות בקבוצה, וגם רמת האבזור גבוהה כסטנדרט וכוללת: חישוקי גלגלים "17 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, בלם יד חשמלי, מולטימדיה עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, קיפול מראות חשמלי, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים (אך ללא פתחי מיזוג אחוריים משום מה), פנסי חזית LED, פנסי ערפל LED וחותמת תאורה LED, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה בתא הנוסעים ועוד.

פורד פוקוס אקטיב X

האבזור הבטיחותי כולל את חבילת ה-FORD Co-Pilot360 הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית המתריעה ומתקנת סטייה מנתיב, סיוע אקטיבי להתחמקות ממכשול, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה, החלפת אורות אוט', התרעת עייפות הנהג ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

פורד פוקוס אקטיב X

בישראל ישווקו דגמי האקטיב X אך ורק עם המנוע החזק בהיצע, טורבו 1.5 ליטר המפיק 182 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, המציעים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות או 8.6 שניות בדגם הסטיישן, מהירות מרבית של 209 קמ"ש וצריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מרווח הטיפולים של הרכב נאה ועומד על טיפול כל 30,000 ק"מ או 24 חודשים המוקדם מבינהם.

פורד פוקוס אקטיב X

מחירי פורד פוקוס אקטיב X תחרותיים מאוד ונקבעו על 131,900 שקל לגרסת ההאצ'בק ו-134,900 שקל לגרסת הטורר. בעידן הקורונה היבואן מתקשה להעריך (כמו כולם) מה צפי המכירות של הדגם לשנה הראשונה לשיווק, אך מעריך שיהיה מדובר בדגם הנמכר ביותר של פורד בארץ, עם פניה הן ללקוחות פרטיים והן לציי רכב.



עוד מחדשות רכב