במחיר של פולו: סקודה פאביה 2022 החדשה בישראל

הדור הרביעי של הפאביה זוכה לעיצוב חדש ומבטיח להיות מרווח, בטיחותי ומאובזר מבעבר. הדגם יוצע לראשונה בארץ גם בדגמי 1.5 ליטר 150 כ"ס וגרסת "מונטה קרלו" ספורטיבית, אך המחיר מתייקר ויחל מ-115,000 שקל.

ששי כהן 14 ביונ, 2022
סקודה פאביה 2021 החדשה

7 שנים לאחר שהושק בארץ הדור ה-3 של סקודה פאביה, מכונית הסופר-מיני של מותג הרכב האירופאי הפופולרי בישראל בשנים האחרונות, מתחילה צ'מפיון מוטורס בשיווק הדור ה-4 של הפאביה, אשר מגיע לארץ שנה לאחר שנחשף לראשונה בעולם ומבטיח שדרוג משמעותי מול הדור היוצא, אך בעידן המחסור במלאים בשוק הרכב, גם תג מחיר בסיסי שצמח משמעותית.


סופרמיני עם ממדים של משפחתית קומפקטית מהעבר

הדור הרביעי של הפאביה פותח על שלדת קונצרן פולקסווגן MQB-A0 החדשה, ומציע עיצוב חדש ונאה, מודרני ואף אווירודינמי משמעותית מבעבר (0.28cd), המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של סקודה. הממדים צמחו משמעותית עם אורך של 4.11 מטר (11+ ס"מ), רוחב של 1.78 מטר(4.8+ ס"מ), גובה של 1.46 מטר ובסיס גלגלים של 256 ס"מ (9.4+ ס"מ), ולמרות שמדובר במכונית סופר-מיני, היא מקבילה כבר במרווח למשפחתיות קומפקטיות מהעבר. כחלק ממסורת דגמי סקודה להיות גם שימושיים במיוחד, נפח תא המטען צמח משמעותית ועומד על כ-380 ליטר מכובדים ביותר, זהה לנפח תא המטען של פולקסווגן גולף החדשה והנתון הטוב ביותר בקטגוריית הסופר-מיני.

סקודה פאביה 2021 החדשה

רמות גימור

בתא הנוסעים מיישרת הפאביה קו עם שפת העיצוב הנוכחית של היצרן, עם עיצוב "נקי" וכמעט נטול מתגים, ומסך מולטימדיה "8 השולט על מגוון מערכות הרכב. איכות החומרים שודרגה והאבזור נדיב מבעבר וכולל כבר מרמת הגימור הבסיסית "אמבישן" מערכת סאונד עם 6 רמקולים, 2 שקעי USB מלפנים ו-2 מאחור, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים, מחשב דרך וצג נתונים, כוונון גובה למושבים הקדמיים, חישוקי "16 קלים, הגה דו חישורי עם כפתורי למולטימדיה, תאורת אווירה וחלונות אחוריים כהים.

רמת הגימור הגבוהה יותר Style כוללת תוספות של לוח מחוונים דיגיטלי וצבעוני "10.25, כניסה והנעה ללא מפתח (Keyless), חישוקי "17 קלים, מושבים קדמיים עם כוונון גובה ותמיכה לגב התחתון וכן הגה דו חישורי בציפוי עור. גרסה זו תוצע עם אופציה לחבילת Concept Color הכוללת גג, חישוקים ובתי מראות בצבע שחור או אפור.

לראשונה בארץ תוצע גם סקודה פאביה מונטה קרלו, רמת הגימור הבכירה והספורטיבית הכוללת גם הגה ספורט קטום תלת חישורי בציפוי עור, דיפון דשבורד קדמי, מושבי ספורט מעוצבים מבד שחור דמוי קרבון ומראות צד עם כוונון וקיפול חשמלי, מפשיר אדים והכהיה אוטומטית בצד הנהג, גג פנורמי, חישוקי סגסוגת "18 Libra ,גג ובתי מראות בשחור, גריל קדמי מושחר, כיתוב SKODA בשחור על תא המטען, עיטורי Carlo Monte בצידי הרכב, דלתות בשילוב אדום מטאלי דמוי קרבון ומסגרת חלונות מגומי שחור.

סקודה פאביה 2022 החדשה

בטיחות משודרגת

מפרט הבטיחות כולל כסטנדרט מגוון מערכות נרחב: מערכת לניטור מרחק מלפנים אשר מבצע בלימה של הרכב בעת זיהוי סכנה להתנגשות, כולל זיהוי של הולכי רגל, מערכת לתיקוני היגוי למניעת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה אחוריים, Maneuver  Assist לזיהוי מכשולים מאחורי הרכב ולבלימה בעת זיהוי סכנה להתנגשות, ו-9 כריות אוויר.

רמת הגימור Style תעבה את סטנדרט הבטיחות העשיר בפנסי LED קדמיים, מצלמה אחורית, מערכת לזיהוי מכשולים באחורי ובחזית הרכב הבולמת בעת חירום בעת שימוש בחיישני חניה קדמיים ואחוריים.

היצע המנועים

הפאביה תוצע ב-2 גרסאות הנעה לבחירה: מנוע 1.0 ליטר טורבו 110 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים. המהירות המרבית של גרסה זו היא 205 קמ"ש, התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 9.9 שניות וצריכת הדלק עומדת על 17.2 ק"מ לליטר בממוצע. לצידה תוצע לראשונה הפאביה גם עם מנוע טורבו 1.5 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים. המהירות המרבית של גרסה זו היא 225 קמ"ש, התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 8 שניות וצריכת הדלק עומדת על 16.8 ק"מ לליטר בממוצע.

מחירון 

מחיר סקודה פאביה החדשה מתייקר משמעותית ויחל מ-114,990 ₪ לרמת הגימור Ambition עם מנוע 1.0 ליטר (רק 1,000 שקל פחות מפולקסווגן פולו) ו- 122,990 ₪ לרמת הגימור Style. גרסאות ה-1.5 ליטר יעלו 128,990 שקל לרמת הגימור style ו- 134,990 שקל לרמת הגימור הספורטיבית Monte Carlo הבכירה. ומה לגבי מלאים? ככל הנראה יוקצו לישראל רק כמה מאות מכוניות עד סוף השנה. 

עוד מחדשות רכב