בניגוד לתחזית: יונדאי i10 החדשה תשווק בארץ עם גיר רובוטי

חברת כלמוביל תשיק בחודשים הקרובים את יונדאי i10 החדשה עם תיבה רובוטית חד מצמדית, בשוק המעדיף באופן מובהק תיבה אוטומטית פלנטרית. האם המהלך עלול לחרוץ את גורלה של מכונית המיני הנמכרת ביותר כיום?

ששי כהן 11 בנוב, 2019
יונדאי i10 החדשה

היצע דגמי המיני מתכווץ

שוק הרכב הישראלי מחבב מכוניות מיני עם גיר אוטומטי פלנטרי. שלושת הדגמים הנמכרים ביותר בסגמנט המיני השנה הם יונדאי i10 שמסרה כאן בתשעת החודשים הראשונים של השנה כ-7,667 עותקים, מה שהפך אותה לראשונה גם למכונית המיני הנמכרת ביותר בארץ, כשאחריה קיה פיקנטו עם 7,362 מסירות ושברולט ספארק עם 3,026 מסירות. אחת הסיבות העיקריות להצלחת שלושת דגמי המיני הנ"ל, נעוצה בציודן של המכוניות בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, מהסוג האהוב על הישראלים ומרכב חמישה מושבים.


שאר הדגמים המצוידים בתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד בודד ולרוב גם עם ארבעה מושבים, סובלים מביקוש נמוך דרמטית, עד כדי כך שבחודשים האחרונים פסק היבוא של דגמי פיג'ו 108, סיטרואן C1, וסוזוקי סלריו, המצטרפים לדגמים כמו סקודה סיטיגו וסיאט מיי שעזבו אותנו קודם. אפילו טויוטה שלרוב מוכרת את דגמיה ללא בעיות בשוק הישראלי, מתקשה למכור את האייגו הקטנה, שמסרה כאן בסה"כ 397 מכוניות מתחילת השנה. לצידם משווקים גם פיאט 500 ואופל אדם שמצוידות גם הן בגיר רובוטי חד מצמדי, אבל במקרה שלהן מדובר במכוניות מיני אופנתיות ומעוצבות שמצליחות למכור כאן כמה מאות יחידות מדי שנה, בעיקר הודות למראה החיצוני הסטייליסטי.

גם יונדאי i10 החדשה עוברת לרובוטי

לצערה (כנראה) של כלמוביל יבואנית יונדאי, הדור החדש של ה- i10 שנחשף בחודש החולף בעולם, מצויד גם הוא לראשונה בגיר רובוטי חד מצמדי, אשר אמור לחזק את מכירותיו של הדגם באירופה, שם תיבת רובוטית לא נחשבת לקללה והלקוחות האירופאים יודעים להעריך את יתרונותיו של הגיר הרובוטי החד מצמדי, המתאפיינים בעלות רכישה ואחזקה זולים יותר ונתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים משופרים משמעותית.

עם חשיפת הדור החדש של ה-i10 נשמעו עוד דיווחים מקומיים שלארץ הוא יגיע כנראה עם התיבה האוטומטית הקלאסית, אולם בשבוע שעבר הצהיר מנכ"ל כלמוביל שהדגם החדש יגיע לארץ דווקא עם התיבה החדשה, אך הוסיף שמדובר בתיבה חדשנית שממש לא אמורה להרתיע את הלקוחות והתנהגותה כמעט זהה לתיבה אוטומטית פלנטרית, ושונה מאוד מהתנהגות התיבות הרובוטיות של המתחרות. בכל מקרה, המפרט הישראלי יכלול מנוע 1.2 ליטר שמפיק 84 כ"ס ומשודך לתיבת אוטומטית-רובוטית עם 5 הילוכים (5AMT), ויציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-15.8 שניות, מהירות מרבית של 171 קמ"ש, תצרוכת דלק של 18.1 ק"מ לליטר לפי תקן ה-WLTP החדש והמחמיר, נתון צריכת דלק הזהה לדגם הנוכחי, רק שהוא נמדד לפי תקן ה-NEDC הפחות מחמיר.

מעבר לכך, צפויה ה-i10 להיות מעט יותר מרווחת ושימושית, מאובזרת מתמיד עם מולטימדיה מקורית עם מסך"8 תומכת אפל ואנדרואיד, אופציה לטעינה אלחוטית לסמארטפון, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד, לצד קפיצת מדרגה משמעותית בסעיף הבטיחות עם ציודו לראשונה של הדגם בחבילת בטיחות מקורית מתקדמת הכוללת התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, החלפת אורות אוטומטית והתראת עירנות הנהג.

איך יגיבו הלקוחות לשינוי? מעניין מאוד יהיה לראות. מצד אחד, מדובר באחד הדגמים הנמכרים ביותר של כלמוביל בארץ, וקשה לראות אותם מוותרים עליו בקלות. מצד שני, נסיון העבר מוכיח שתיבות רובוטיות מהסוג הנ"ל ממש לא התקבלו כאן באהדה, ואפילו קהל לקוחותיה המאוד נאמנים של טויוטה קורולה נטש את הדגם בעבר (2008) כשצוידה המכונית בגיר רובוטי, שמהלך שגרר שנה מאוחר יותר ציודו של הרכב בתיבה האוטומטית האהובה. האם הסיפור יחזור שוב גם ב-i10? ימים יגידו.



עוד מחדשות רכב