בדרך לארץ? סקודה אניאק החשמלית בגרסה חדשה ומוזלת

סקודה חושפת את האניאק iv50, גרסת כניסה חדשה ומוזלת לרכב הפנאי החשמלי שלה, המצוידת במנוע צנוע יותר וטווח נסיעה עד 365 ק"מ, בתמורה לתג מחיר שעשוי לנוע בארץ סביב ה-180 אלף שקל. האם תגיע גם לכאן?

ששי כהן 30 באפר, 2023
סקודה אניאק IV50

יצרנית הרכב סקודה חושפת גרסת כניסה לאניאק החשמלית, המצוידת במנוע וסוללה צנועים יותר, בתמורה לתג מחיר של קצת פחות מ-40,000 יורו באירופה, שהופך את המכונית לנגישה הרבה יותר עבור הלקוחות באירופה. האם נזכה לראות אותה גם בארץ? מחברת צ'מפיון מוטורס היבואנית נמסר כי הנושא נמצא בבחינה. בהנחה שאכן יוחלט על יבוא הדגם, ניתן בהחלט לצפות לתג מחיר שינוע סביב ה-180,000 שקלים, מחיר שעשוי לתת מענה להצלחה של טסלה מודל Y בגרסת הכניסה החדשה שלה ולהביא לקוחות חדשים רבים לסקודה.


הגרסה החדשה העונה לשם "אניאק iv50", מצוידת בהנעה אחורית ובמנוע חשמלי צנוע יותר המפיק 140 כ"ס (במקום 204 כ"ס בגרסה הנוכחית) ובסוללת 55 קוט"ש (במקום 82 קוט"ש) המציעה טווח נסיעה עד 365 ק"מ לפי תקן ה-WLTP (במקום 517 ק"מ בדגם המוכר). גם מהירות טעינת הרכב בעמדת טעינה ציבורית מהירה DC פחתה כאן ועומדת על 110 קוט"ש, המאפשר טעינת 10-80% מהסוללה ב-36 דקות.

האבזור נדיב כסטנדרט וכולל: חישוקי גלגלים "19 קלים, חיישני חניה היקפיים, תאורה היקפית מסוג LED ועוד, כאשר בתא הנוסעים תפגשו את רמת הגימור "LOFT" הכוללת גם לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך מגע "13, מצלמת רוורס וקישוריות לסמארטפונים. לחובבי מזג האוויר החורפי והגשום, גם המיטרייה המקורית של סקודה נמצאת בדופן דלת הנהג.

שיווק הדגם יחל בשלב הראשון בגרמניה, הולנד ובלגיה ובכוונת היצרן לדחוף את הדגם לשווקים רבים נוספים. נותר לקוות שצ'מפיון מוטורס תדאג להביא אותו גם לארץ ולהציע חלופה זולה לאלו שאינם צריכים את טווח הנסיעה הגדול (כנראה רובנו) ומעדיפים טווח נמוך יותר בתמורה לתג מחיר נגיש יותר.

מחיר סקודה אניאק מתחיל כיום בארץ ב-214,900 שקל.

 

עוד מחדשות רכב