השקה כפולה: יונדאי וניו וקונה היברידית בישראל

צמד מנועי צמיחה חדשים ליונדאי בישראל: יונדאי וניו שמצטרפת באיחור אופנתי לשוק הג'יפונים הקומפקטיים הלוהט (B-SUV) במחיר החל מ-109,900 שקל, ויונדאי קונה ההיברידית שתתחרה בג'יפונים ההיברידים ומציעה 25 ק"מ לליטר במחיר החל מ-139,900 שקל.

ששי כהן 17 במאי, 2020
יונדאי וניו

יבואנית יונדאי פותחת את השבוע עם השקה כפולה, עם צמד ג'יפונים חדשים שיתחרו בקטגוריות הלוהטות בישראל (B-SUV וג'יפונים היברידים) ועשויים להיות מנועי צמיחה מרכזיים של היבואן בארץ בתקופה הקרובה. היבואן תולה תקוות רבות בדגמים החדשים ומציין שהוניו החדש הינו הרכב החשוב ביותר של היצרן שיושק השנה בארץ. מעבר לכך מוסיפים ביונדאי שמוסכי החברה חזרו כבר לפעילות מלאה וגם באולמות התצוגה מגיעים לפעילות סביב ה-75% ביחס לתקופה שקדמה לקורונה, ורק בציי הרכב עדיין נרשמת האטה משמעותית.

יונדאי וניו – באיחור אופנתי לסגמנט הכי צומח בארץ

הדגם הראשון שמושק הוא יונדאי וניו (VENUE), גי'פון עירוני קטן עימו נכנסת החברה לקטגוריית ה-B-SUV הרותחת, שם יתחרה בדגמים כמו קיה סטוניק, סיאט ארונה, פיג'ו 2008 ואחרים. בשונה מ-i20 קרוס ששווקה כאן בעבר בסגמנט והיתה למעשה i20 שזכתה לתוספת של כמה ס"מ בודדים בגובה והתקשתה להיראות כג'יפון, הוניו החדש מציע מרכב מקורי של ג'יפון, עיצוב מודרני ומרשים וישווק עם אופציה למרכב בצביעה דו-גוונית, חישוקי גלגלים "17 קרביים ושלל אפשרויות התאמה אישית, ומידות קומפקטיות שהופכות אותו לכלי עירוני יעיל וקל לנהיגה, עם 4.03 מטר באורך המכונית ו-1.77 מטר רוחב, כאשר בסעיף הגובה נהנה הדגם מנתון נאה של 1.55 מטר גובה. נפח תא המטען מכובד לקטגוריה ועומד על כ-355 ליטר.


הוניו יוצע בארץ עם מנוע בנזין 1.6 ליטר 123 כ"ס ו-15.7 קג"מ עם הזרקה כפולה, מנוע חדש לחלוטין (לא המנוע המוכר מהאקסנט והאלנטרה), המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם חלוקה ל-8 הילוכים ומציע צריכת דלק של 19.6 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית (הנתון של צריכת דלק משולבת יורד כיום  מהמפרט של היצרנים). אבזור הדגם כולל כסטנדרט מולטימדיה "8 עם קישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת רוורס, בורר מצבי נהיגה, שמשות אחוריות כהות, בקרת אקלים, הגה בציפוי עור, חיישני חנייה אחוריים מקוריים, חיישן אורות ועוד.  רמת הגימור פרימיום האמצעית כוללת בנוסף : חישוקי גלגלים קלים "17, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית, תאורת יום מסוג LED ועוד. רמת הגימור הבכירה "סופרים" כוללת בנוסף גם ריפודי מושבים משולבים בד ודמוי עור וצביעה דו-גוונית למרכב. בסעיף הבטיחות מצויד הדגם במפרט המקובל לקטגוריה כיום וכולל: התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, התרעת ערנות  הנהג, החלפת אורות אוטומטית, התרעה על תחילת נסיעה של רכב מלפנים ועוד.

מחיר יונדאי וניו יחל מ-109,900 שקל לגרסת הבסיס, כ-117,900 לגרסת הפרימיום ו-122,900 שקל לדגם הסופרים הבכיר.

יונדאי קונה היברידית – לסגמנט הג'יפונים החסכוניים במיוחד

הדגם השני שמושק בארץ הוא הקונה ההיברידית, אשר ביחס לדגם הרגיל מתמקדת יותר בחיסכון בדלק ובידידותיות לסביבה על חשבון הביצועים  הספורטיביים, ואמורה להתחרות בדגמים מצליחים בארץ כמו טויוטה C-HR וקיה נירו. הקונה ההיברידית מציעה את אותו מרכב קרוסאובר נאה ואופנתי, שזוכה בגרסה ההיברידית שלו לעדכונים קלים למראה החיצוני, עם חזית מעט שונה וחישוקי גלגלים קלים בעיצוב שונה. הדגם יוצע עם יחידת הכח המוכרת של האיוניק ההיברידית, הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר GDI המפיק 105 כ"ס ומנוע חשמלי 42kW המפיק 43.5 כ"ס וסוללת ליתיום יון (הספק משולב של 141 כ"ס), המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל מציע הדגם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות, מהירות מרבית של 160 קמ"ש וצריכת דלק של 25.6 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

הקונה ההיברידית תוצע ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר גרסת הכניסה "פרימיום" כוללת: מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "7 תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות צד חשמלי, הגה בציפוי עור, חיישן אורות, שמשות אחוריות כהות, בקרת שיוט,בלם חניה חשמלי ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר "פרסטיג" כוללת בנוסף: כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורה אחורית מסוג LED, חיישני חניה אחוריים מקוריי, התראה על רכב חוצה מאחור ומערכת התראה על רכב בשטח מת.  המפרט הבטיחותי כולל התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה והתראת עירנות הנהג.

מחיר יונדאי קונה היברידית נקבע על 139,900 שקל לדגם הבסיסי ו-142,900 שקל לדגם המאובזר.



עוד מחדשות רכב