חדש בארץ: יונדאי קונה חשמלית עם טווח עד 484 ק"מ

יבואנית יונדאי משיקה את גרסת ה-"Long Range" של הקונה החשמלית, המציעה ביצועים משופרים וטווח נסיעה הטוב בקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים, אך בתמורה לתוספת מחיר לא צנועה של 36,000 שקלים.

ששי כהן 15 בדצמ, 2022
יונדאי קונה EV

שנה וחצי לאחר שנחתה בארץ יונדאי קונה EV, הגרסה החשמלית של רכב הפנאי הקומפקטי והמעוצב של היצרן, מרחיבה כלמוביל היבואנית את משפחת הדגם ומתחילה בשיווק הקונה EV LR, גרסת הסוללה הגדולה יותר המבטיחה את טווח הנסיעה הגדול ביותר בקרב הג'יפונים הקומפקטיים החשמליים.


הדגם החדש מצויד בסוללה בקיבולת 64 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 484 ק"מ (לעומת סוללת 39.2 קוט"ש וטווח עד 305 ק"מ בדגם הרגיל), וגם הביצועים שודרגו משמעותית ומזכירים יותר את גרסת הטורבו בנזין של הדגם, עם הספק של 204 כ"ס (לעומת 136 כ"ס בדגם הרגיל) תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות (לעומת 9.9 שניות) ומהירות מרבית של 167 קמ"ש (לעומת 155 קמ"ש).  אל אלו מצטרפים גם פנסי חזית ראשיים בטכנולוגיית LED ובלמים אחוריים הכוללים דיסק מאוורר.

האבזור זהה בין 2 גרסאות הדגם וכולל לוח שעונים דיגיטלי "10.25, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מצלמת רוורס, בורר מצבי נהיגה, שמשות אחוריות מושחרות, חיישני אורות וגשם, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. נפח תא המטען שלה עומד על 332 ליטר.

אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל וכלי רכב, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה אוט' ברוורס, מערכת התרעה על ערנות הנהג, חיווי תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי, 6 כריות אוויר ועוד.

מחיר יונדאי קונה EV LR נקבע על 184,900 שקל, המחיר הגבוה בקטגוריה לעת עתה, אך במקביל ימשיך שיווק הדגם החשמלי הרגיל במחיר של 148,900 שקל. 

עוד מחדשות רכב