מאובזר כבר מהבסיס: יונדאי באיון בישראל

יונדאי באיון מצטרף לקטגוריית ה-B-SUV עם מנועי טורבו 1.0 ליטר 100-120 כ"ס ואבזור עשיר כבר מרמת הגימור הבסיסית, ויתחרה כאן בדגמים מצליחים כמו סיאט ארונה וקיה סטוניק. המחיר יחל מ-123,900 שקל.

ששי כהן 01 באוג, 2022
יונדאי באיון

קרוב לשנה וחצי לאחר שהוצג בעולם, מתחילה כלמוביל בשיווק יונדאי באיון החדש בישראל, המצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים (B-SUV) ויתחרה כאן בדגמים מצליחים כמו סיאט ארונה וקיה סטוניק. בהיצע הקרוסאוברים של יונדאי בישראל, הוא מציע אמנם מידות מאוד דומות לקונה (Kona) אך בשעה שהקונה מוצעת כאן רק בגרסאות ספורטיביות והיברידיות יקרות, הבאיון יהיה נגיש יותר לרכישה וישתלב מעל לדגם הווניו במבחר הדגמים של היצרן.


הבאיון פותח על בסיס ה-i20 החדשה ומהווה למעשה את גרסת הג'יפון שלה. לצד עיצוב חיצוני השונה לחלוטין מדגם ה-i20, מציע הדגם מידות חיצוניות ממוצעות לקטגוריה עם אורך של 4.18 מטר, רוחב של 1.77 מטר, גובה של 1.50 מטר ובסיס גלגלים של 258 ס"מ. נפח תא המטען בדגם גדול יחסית לסגמנט ועומד על 373 ליטר, או 343 ליטר צנועים יותר בגרסת ה-Mild Hybrid.

יונדאי באיון

רמות גימור

בתא הנוסעים תפגשו את אותו עיצוב מוכר של ה-i20 אך בשינויים קוסמטיים קלים. הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית "פרימיום" תקבלו תאורת LED קדמית, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינטש התומכת בממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay ומשולבת עם מצלמה אחורית, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 10.25 אינטש בעל תצוגה משתנה, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי, מפתח חכם לכניסה והנעה, בקרת אקלים דיגיטלית, תאורת אווירה פנימית, משענת יד קדמית עם תא אחסון, גלגל הגה מצופה עור, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית עם מאותתים מובנים, בורר מצבי נהיגה Drive Mode, תאורת יום DRL בטכנולוגיית LED, חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור, שמשות אחוריות כהות Privacy Glass, מסילות גג, חישוקים קלים בקוטר 17 אינטש.

רמת גימור Prime Plus כוללת בנוסף: גג בצבע שחור, ואת מערכות הבטיחות BCA, RCCA.

רמת גימור Supreme מוסיפה גם מערכת  Mild Hybrid וכוללת בנוסף גם: תאורת LED אחורית.

יונדאי באיון

בטיחות 

יונדאי באיון יוצע עם חבילת הבטיחות המתקדמת 'SmartSense' של היצרן הכוללת התראת שמירת מרחק, כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית המשולבת במנגנון סיוע לזחילה בפקקים, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי ערנות הנהג, מערכת המזהה השתהות של הנהג ברמזורים במידה והרכב מלפנים כבר החל בתנועה, התראה ויזואלית וקולית על שכחת ילדים במושב האחורי וסייען חניה המספק התראה על שמירת מרחק בכניסה ויציאה מחניה באמצעות מערך חיישנים היקפיים. החל מרמת הגימור השניה תקבלו גם זיהוי תנועה בשטחים מתים ומניעת התנגשות ומערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור הכוללת גם בלימה אוטונומית ברוורס. בנוסף, לדגם ציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

מנועי טורבו 1.0 ליטר

הבאיון ישווק בארץ בגרסאות טורבו בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים המשודכות לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. גרסת הכניסה מפיקה 100 כ"ס ומציעה תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב- 11.7 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק של 18.1 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. הגרסה החזקה יותר מפיקה 120 כ"ס וכוללת גם טכנולוגיה היברידית קלה 48V לצמצום פליטת המזהמים וצריכת הדלק (Mild Hybrid) ומציעה גם ביצועים משודרגים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות, מהירות מרבית של 185 קמ"ש וצריכת דלק של 18.5 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

מחירון

מחיר יונדאי באיון נקבע על 123,900 שקל לגרסת ה-Premium, כ-129,900 שקל לגרסת ה-Prime Plus ועד ל-133,900 שקל לגרסת ה-Supreme הבכירה.

עוד מחדשות רכב