יונדאי קונה היברידית המחודשת התייקרה, אך כשמחיר הדלק מזנק מדי חודש…

הג'יפון ההיברידי הקומפקטי של יונדאי חוזר לישראל לאחר היעדרות של שנה, עם עיצוב מחודש ושלל שדרוגים, אך גם עם תג מחיר שצמח עקב ביטול הטבות המס לדגמים ההיברידיים. שווה 150 אלף שקל?

ששי כהן 21 במרץ, 2022
יונדאי קונה היברידית 2022

מדינת ישראל מעודדת מעבר לרכבים ידידותיים לסביבה וחסכוניים בדלק, אך כאשר הכנסות האוצר ממיסוי דלק עמדו אשתקד על לא פחות מ-17.5 מיליארד שקל, אז בריאות הציבור חשובה כל עוד וזה לא בא על-חשבון הכנסות האוצר ממסים. כך קרה למשל שהגרסה ההיברידית והחסכונית בדלק של יונדאי קונה שנחתה לראשונה בחודש מאי 2020 בארץ, הפכה לדגם המבוקש במשפחת הדגמים, אך צמצום משמעותי של הטבות המס לדגמים ההיברידיים בינואר 2021 גרם להתייקרות משמעותית של הדגם, שהפך בין לילה להיות לא רלוונטי לשוק הישראלי. בינואר 2022, במסגרת אותו מיסוי ירוק "המעודד" רכישת דגמים ידידותיים לסביבה, בוטלו כליל הטבות המס לדגמים ההיברידיים, שמעודדים אותנו שוב לחזור לדגמי הבנזין המזהמים יותר ואוהבי הדלק. יחד עם זאת, יבואנית יונדאי לא החליטה לא לוותר על שיווק הדגם ההיברידי והחודש הדגם חזר שוב לאולם התצוגה, הפעם עם תג מחיר התחלתי של 147,900 שקל, הגבוה באופן אבסורדי משהו ממחיר הגרסה ה-100% החשמלית של הקונה. האם יש לה סיכוי להימכר כאן במספרים משמעותיים?

גרסה מחודשת ל-2022

הקונה ההיברידית חוזרת לישראל בגרסת מתיחת פנים שעבר הדגם בשנה החולפת בחו"ל, ועיקרה יישור קו עם שפת העיצוב החדשה של יונדאי, עם הופעה סטייליסטית יותר בחזית ומראה מעודכן מוצלח יותר ההופך אותו לאחד הג'יפונים הקומפקטיים הנאים בשוק. בצידי הרכב תפגשו החל מרמת הגימור השניה לראשונה גם חישוקי גלגלים קלים "18 ("16 בגרסת הכניסה) ורמת הגימור הבכירה כוללת גם אופציה לגג בצבע שחור. האבזור החיצוני כולל כסטנדרט: קיפול מראות חשמלי, תאורת LED קדמית ליום, שמשות אחוריות מושחרות, חיישני ומצלמת רוורס. החל מרמת הגימור השניה, תקבלו גם תאורה חיצונית היקפית מלאה מסוג LED, מסילות גג וכניסה והנעה ללא מפתח. מעבר לכך, מדובר בג'יפון קומפקטי במידות עם 4.2 מטר לאורך, 1.8 מטר רוחב, 1.55 מטר גובה ומרווח גחון של 16.5 ס"מ שמבהיר לכם שהוא לא באמת מיועד לנסיעות שטח ומקסימום לשבילי קק"ל. נפח תא המטען נדיב יחסית לקטגוריה ועומד על 374 ליטר.

יונדאי קונה היברידית 2022

תא נוסעים

בתוך הקבינה תמצאו את אותו עיצוב מוכר של הקונה בתוספת שינויים קוסמטיים קלים הכוללים ריפודי מושבים חדשים המשלבים גם בד בצבע אפור בהיר וטסקטורה המכניסה מראה קצת יותר צעיר לרכב. מערכת המולטימדיה עודכנה במסך מגע "8 במקום "7 וכוללת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ופתחי המיזוג הצדדיים הוחלפו בחדשים בעיצוב טורבינה. האבזור כולל כסטנדרט גם בקרת אקלים דיגיטלית, בלם יד חשמלי והגה מצופה עור, והחל מרמת הגימור השניה (Prestige) תקבלו לראשונה גם לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, כניסה והנעה ללא מפתח וחיישן גשם, כאשר רמת הגימור הבכירה מוסיפה מושב נהג חשמלי וכיוונון של מושב נוסע גם לגובה. עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ המרווח לארבעה מבוגרים מספק ולחמישה זה יהיה כבר צפוף. מעבר לכך, תמצאו צמד יציאות USB מלפנים ואחת נוספת עבור היושבים מאחור, איכות הפלסטיקים פשוטה עם שלל משטחי פלסטיק קשיח למגע, אך איכות ההרכבה גבוהה וסביר להניח שתא הנוסעים יזדקן בעתיד בכבוד.

יונדאי קונה היברידית 2022

חסכונית בדלק

הקונה ההיברידית מצוידת באותה יחידת כח מוכרת של הדגם היוצא בשינויים קלים שהפכו אותה להיות ידידותית יותר לסביבה וחסכונית יותר בדלק. מדובר ביחידת כח וותיקה ואמינה למדי (ששירתה גם את האיוניק הפופולרית) ומתחת למכסה המנוע שוכנים מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 139 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים והנעה קדמית. על הכביש מדובר ביחידת כח נעימה ויעילה: בדומה לדגמים היברידיים אחרים, גם כאן הנסיעה מעט חלקה ושקטה יותר, ובחלק גדול מהנסיעות העירוניות שלכם במהירות נמוכה, תמצאו את עצמכם משייטים על חשמל בלבד. למרות שמדובר במכונית שמכוונת בעיקר לחיסכון בדלק, אחיזת הכביש שלה גבוהה, והמומנט הנדיב שזמין לרגל ימין, סיפק בבורר מצבי הנהיגה בבחירה במצב "ספורט" גם הנאה מסוימת מהנהיגה כאשר לקחנו אותה לאזור הררי עם כבישים מפותלים. הביצועים מקובלים למכוניות מהסוג הנ"ל עם 11 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 161 קמ"ש. מי שחפץ בביצועים ספורטיביים יותר, מוזמן לרכוש את הקונה טורבו המפיקה 198 כ"ס ואף זולה יותר לרכישה. נוחות הנסיעה שלה בכבישים שאינם סלולים היטב בינונית וצריכת הדלק שרשמנו בימי המבחן עמדה על 20.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מכובד למדי שעשוי אף להשתפר אם תקפידו על כללי הנהיגה החסכונית.

יונדאי קונה היברידית 2022

 

שווה את הכסף?

בשל ביטול הטבות המס לדגמים ההיברידיים, מחיר יונדאי קונה הייבריד צמח ומתחיל כיום ב-147,900 שקל לגרסת הכניסה המכוונת בעיקר לציי רכב, ממשיך עם תוספת של 2,000 שקל לגרסה האמצעית הנבחנת כאן ומאמיר עד 153,900 שקל לגרסה הבכירה. ביחס אגב למחיר של הדגם לפני שנה, מדובר יחסית בעליה מתונה של כמה אלפי שקלים ובהתחשב בגל ההתייקרויות ששוטף את ענף הרכב כאן, סביר להניח שהיבואן אפילו ספג חלק מההתייקרות. יחד עם זאת, במחיר שנע סביב ה-150 אלף שקל לג'יפון קומפקטי, מדובר בסכום לא מבוטל שעשוי להרחיק חלק מהלקוחות הפוטנציאליים, ובמחיר זול יותר של 143,900 שקל, תוכלו לרכוש באותו אולם תצוגה את הקונה EV החשמלית שמומלצת יותר לכל מי שיש ברשותו חניה פרטית ואופציה להתקנת עמדת טעינה. חשוב לזכור גם שהיצע הג'יפונים ההיברידיים כיום בישראל מצומצם ביותר והמתחרה הישירה שלה -טויוטה CHR עולה אפילו יקר יותר. בשורה התחתונה: עבור מי שמחפש ג'יפון סטייליסטי עם צריכת דלק מצוינת בעידן בו כמעט מדי חודש מחירי הדלק צומחים בשיעור חד, הקונה ההיברידית היא עדיין בחירה טובה מאוד.

 

עוד ממבחני דרכים