לְהַחְזִיר עֲטָרָה לְיָשְׁנָהּ: יבואנית MG מתכננת להסתער מחדש על שוק החשמליות

חלוצת החשמליות הסיניות אמנם איבדה את הבכורה בשוק עקב בעיות מלאי משמעותיות, אך מתכננת להסתער מחדש על שוק החשמליות ותשיק בחודש הבא קרוסאובר ספורטיבי, משפחתית האצ'בק וגם את מכונית הסטיישן החשמלית הראשונה בישראל.

ששי כהן 23 באפר, 2023
MG 4 בנמל אילת

תמונה ראשית: MG 4 בנמל אילת. צילום: מתוך פייסבוק על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

מותג MG משווק בארץ מאז שנת 2010 ונחשב לחלוץ מותגי הרכב מסין וגם הראשון שהציע כאן מכונית סינית חשמלית מלאה, עם דגם ה-MG ZS EV שהושק כאן בשנת 2020 ואף נהנה באותה שנה מתואר 'החשמלית הנמכרת ביותר בארץ'. ב-2021 איבדה MG את התואר לטובת טסלה מודל 3 ואשתקד לטובת ג'ילי גיאומטרי C.  מי שהיתה חלוצת החשמליות הסיניות בארץ ואף נמכרה היטב, סבלה בשנה וחצי האחרונות מבעיות הקורונה ומשבר השבבים שכמעט עצרו לחלוטין את אספקת ה-ZS EV לארץ.


למרות זאת, MG סגרה אשתקד שנת שיא בישראל, עם זינוק של 72% במסירות הודות לדגם ה-EHS (פלאג-אין) ממנו נמסרו כאן כ-5,047 מכוניות וסייעו ל-MG להתמקם במקום ה-13 והמכובד בטבלת המסירות, ולמרות היעדר רכב חשמלי מלא באולם התצוגה. נתון מעניין נוסף שסיפק דגם ה-EHS: מדובר היה בדגם שהשיג שיא מכירות שנתי בכל קבוצת לובינסקי לא רק ב-2022,  אלא מאז ימיה העליזים של פיג'ו 206 לפני כ-20 שנה !

אבל יבואנית MG בהחלט לא מתכננת לוותר על שוק החשמליות המלאות (BEV) וכבר בחודש הבא צפויה להסתער כאן מחדש על שוק החשמליות עם השקה משולשת שתכלול דגמים חשמליים ל-3 קטגוריות שונות.

MG 4 – משפחתית האצ'בק

הדגם הראשון וככל הנראה זה שיקח את ההובלה מבחינת המכירות, הוא MG 4 – משפחתית האצ'בק חדשה שפותחה כדי להתחרות בדגמים כמו פולקסווגן ID.3 ורנו מגאן E-TECH (ששתיהן זלגו לארץ עד כה רק בחסות היבוא המקביל), וכן בדגם האורה פאנקי קאט ששיווקו החל לאחרונה ע"י כלמוביל (ובינתיים ללא ההצלחה המצופה). ה-MG 4 תשווק כאן ב-2 גרסאות חשמליות לבחירה: 170 כ"ס המצוידת בסוללת 51 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 350 ק"מ וגרסת 204 כ"ס המצוידת בסוללת 64 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 450 ק"מ. אל אלו מצטרפים עיצוב חיצוני מרשים, תא נוסעים מרווח ומאובזר, חבילת בטיחות מתקדמת וגם דיווחים מחו"ל על מכונית איכותית שאפילו מהנה לנהיגה. היבואן מצפה לרב-מכר חדש בשוק החשמליות, אך כדי לספק את הסחורה, נדמה שהיא תצטרך לתג מחיר תחרותי באמת. הציפיות בשוק הן למחיר התחלתי סביב ה-140,000 שקלים.

MG 4

MG 4 החשמלית – פוטנציאל ללהיט מקומי

MG 5  – משפחתית סטיישן חשמלית ראשונה בישראל

לצידה של ה-4, תחל היבואנית בשיווקה של ה-MG 5 – מכונית הסטיישן החשמלית הראשונה בישראל. במקרה הזה, העיצוב החיצוני שגרתי יותר ופחות מפתה, אך במחיר נכון היא יכולה לשחק בציי הרכב במספרים נאים, כאשר בשנים האחרונות אנו עדים לשלל מכוניות סטיישן שהפכו להיות חלופות זולות לטנדרונים-מסחריות של טכנאים רבים בארץ (כמו למשל טויוטה קורולה סטיישן כרכב של טכנאי בזק). הפסקת שיווקה של הקורולה סטיישן בארץ בימים אלו עשויה ליצור חלל כניסה נוח עבור ה-MG 5 שצפויה להציע כאן מנוע חשמלי 184 כ"ס המספק ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות, טווח נסיעה סביב ה-400 ק"מ ואבזור נדיב.

MG 5 סטיישן

MG 5 סטיישן בנמל אילת. צילום: מתוך פייסבוק על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

MG מארוול R – קרוסאובר משפחתי עם ביצועים ספורטיביים

הדגם השלישי ששיווקו צפוי להתחיל בחודש הבא, הוא MG מארוול R, אשר במידה מסוימת יכול להתחרות בטסלה מודל Y. המידות החיצוניות נדיבות (קצת יותר גדול מדגם ה-EHS), העיצוב נאה (למרות שמדובר כבר ברכב וותיק בעולם) והמפרט הטכני כולל 3 מנועים חשמליים, המספקים הנעה כפולה וביצועים חמים עם הספק של 288 כ"ס, תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות וטווח נסיעה סביב ה-400 ק"מ. תא הנוסעים כולל אבזור עשיר, כאשר גולת הכותרת היא מסך מולטימדיה ענק ואנכי בגודל "19.4. יחד עם זאת, כדי להימכר במספרים משמעותיים, לנוכח הפחתת המחירים החדה של המודל Y בתקופה האחרונה, המארוול R יזדקק לתג מחיר תחרותי ורחוק מאוד מתג המחיר שהוצמד לו ע"י חברות היבוא המקביל, שייבאו אותו במספרים קטנים לארץ במחירים שנעים סביב ה-249-275 אלף שקל.

MG מארוול R

MG מארוול R בנמל אילת. צילום: מתוך פייסבוק על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

השקת הדגמים החדשים בארץ צפויה כבר בתחילת מאי. בהנחה שהדגמים החדשים יתומחרו אטרקטיבי והיבואן לא יסבול מבעיות מלאי, יחד עם ה-EHS וה-ZS EV הוותיקים, עשויה MG לצמוח גם השנה במכירות, אך בדרך תצטרך להתמודד מול התחרות הגוברת בשוק, חזרתם של מבצעי הרכב בתקופה שלאחר סיום משבר השבבים ובעיות המלאי בקרב חלק גדול מיבואני הרכב, וכמובן בתקופה כלכלית מורכבת, הכוללת סימני האטה וריבית גבוהה במיוחד המקשה על רכישה במימון.

 

עוד מחדשות רכב