עדיין רלוונטית? סקודה סופרב מתחברת לשקע (גרסת פלאג-אין)

מלכת שוק מכוניות המנהלים כבר וותיקה למדי והדור הנוכחי שלה חוגג כבר 7 שנים בישראל. בינתיים היא מתחשמלת בגרסת PHEV שמשדרגת את חווית הנהיגה, צריכת הדלק ופליטת המזהמים, אך האם זה מספיק כדי להחזיק את הדגם עד שיוצג הדור הבא?

ששי כהן 16 באוק, 2022
סקודה סופרב פלאג-אין

מאז שנחת כאן הדור השלישי של סקודה סופרב היא הפכה למלכת שוק מכוניות המנהלים בישראל, חביבת שרי הממשלה, מנכ"לים ושלל לקוחות פרטיים, עד שאיבדה את תואר "הנמכרת ביותר בקטגוריה" לפני כשנתיים ליונדאי סונטה החדשה. נכון להיום משווקת הסופרב בארץ כבר 7 שנים, בהן עברה מתיחת פנים אחת משמעותית לפני 3 שנים ועד שיוצג הדור הבא במהלך שנה הבאה, מתרחבת משפחת הסופרב בגרסת פלאג-אין הייבריד (PHEV) שאמורה להביא לקוחות נוספים לדגם, ובעיקר כאלו שפוזלים לעבר השוק החשמלי, רוצים טעימה מחוויית הנהיגה החשמלית ועדיין לא מעוניינים בחרדת טווח נסיעה.

לא ממש חדשה בארץ

גרסת הפלאג אין של הסופרב כבר לא ממש חדשה בארץ ובמהלך השנה וחצי האחרונות הגיעו לכאן כמה מאות מכוניות במסגרת היבוא המקביל. כעת מצטרפת היבואנית הרשמית עם 2 רמות גימור לבחירה: סטייל המאוד מאובזרת ולורן&קלמנט היוקרתית עוד יותר. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, השינויים מול גרסאות הבנזין והדיזל מתרכזים בחזית הכוללת גריל אטום בסגנון רכבים חשמליים, המשולב בו גם דלת פתח טעינת הסוללה. מעבר לכך, מדובר באותה מכונית אלגנטית ומרשימה למראה, אך העיצוב החיצוני כבר מראה בהחלט את סימני הגיל.
מלכת שוק מכוניות המנהלים כבר וותיקה למדי בשוק והדור הנוכחי שלה חוגג כבר 7 שנים בישראל. בינתיים היא מתחשמלת בגרסת PHEV שמשדרגת את חווית הנהיגה, צריכת הדלק ופליטת המזהמים, אך האם זה מספיק כדי להחזיק את הדגם עד שיוצג הדור הבא?


מרווחת ומאובזרת

עם בסיס גלגלים של 284 ס"מ ותכנון פונקציונלי חכם, תא הנוסעים של הסופרב הוא עדיין אחד המרווחים ביותר, צריך לשבת מאחור כדי להבין את גודל ותחושת המרחב וקל להבין מדוע היא הפכה לחביבתן של שרי הממשלה. גם כאן מדובר בעיצוב שמראה סימני גדיל, אך איכות החומרים וההרכבה הגבוהים, לוח המחוונים הדיגיטלי, מערכת המולטימדיה שאמנם נראית עם מסך גדול, אך כוללת צג מגע "8 בלבד, מספקים סביבת נהג ונוסעים נעימה למדי לשהייה. ראוי לציין לחיוב גם את הנדסת האנוש המצוינת המאפשרת תפעול קליל של מרבית מערכות הרכב מבלי להסתבך בשלל תפריטים בעייתיים או מתגים במקומות לא שגרתיים, וגם התמיכה המלאה בעברית בלוח המחוונים והמולטימדיה תקסום לרבים.

 סקודה סופרב פלאג-אין

סופרב פלאג-אין L&K

כבר מרמת הגימור הבסיסית תקבלו אבזור עשיר הכולל בין השאר גם גג שמש חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חישוקי "18 קלים, תאורת LED מלאה מבחוץ ומבפנים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בקרת אקלים עם 3 אזורים ופתחי מיזוג אחוריים, כאשר הגרסה הבכירה שנבחנת כאן כללה גם מושבי עור מלא, כאשר הקדמיים מחוממים ומאווררים, מצלמות 360 מעלות וחישוקי "19. אבזור הבטיחות כוללת את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק, אך הדגם נבחן לפני 7 שנים ארוכות במבחן הריסוק האירופאי ואז זכה לציון מלא של 5 כוכבים.

סופרב פלאג-אין L&K

טווח נסיעה שחוצה את ה-800 ק"מ עם טנק מלא וסוללה טעונה במלואה

90 ק"מ לליטר? 

את הנתונים הדמיוניים של יצרני הרכב אודות צריכת הדלק הממוצעת של דגמי ה-PHEV אנו מכירים, ואת זה שבמציאות הלקוחות לא מתקרבים לכך גם את זה אנחנו יודעים, אך ללא ספק הסופרב פלאג-אין הינה הגרסה החסכונית וידידותית ביותר לסביבה במשפחת הדגם, וצריכת הדלק במציאות משתנה מאוד בין לקוח ולקוח. היצרן מצהיר על עד 59 ק"מ נסיעה על חשמל בלבד עד שמתרוקנת סוללת ה-13 קוט"ש שלו, אך בפועל בכל פעם שהטענו את הסוללה הציג לנו המחשב טווח מירבי של 49 ק"מ שתורגם בנסיעה מעודנת ל-45 ק"מ במציאות. כך שמי שנוהג עד 50 ק"מ בממוצע ביום ודואג להטעין מדי יום את הסוללה (בערך 3.5 שעות בעמדה ביתית תלת פאזית), כנראה יפגוש את תחנת הדלק אחת לכמה חודשים. מי שנוהג עד 100 ק"מ ביום, יראה נתונים מרשימים סביב ה-30 ק"מ לליטר ומי שמעל, ידרדר כנראה עד לאזור ה-14 ק"מ לליטר בממוצע שגם זה נתון נאה. מעבר לכך, יחידת הכח כוללת מנוע טורבו 1.4 ליטר ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים (השידוך המוצלח ביותר לדברי היצרן לדגמי PHEV) ועל הכביש תפגשו ביצועים נאים עם הספק של 218 כ"ס, ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות שהופכים את הרכב לזריז וחזק מספיק לצרכי היום יום. כל עוד ויש לכם מספיק חשמל בסוללה, תיהנו גם מנסיעה שקטה וחלקה במיוחד, ובסעיף המתלים, רושמת המכונית נוחות נסיעה מצוינת, בין השאר הודות למערכת מתלים אדפטיבית. טווח הנסיעה של הרכב אגב כאשר הוא מתודלק ומוטען עומד על יותר מ-800 ק"מ.

סופרב פלאג-אין L&K

חזית שנראית רגילה, אך כוללת גריל אטום ופתח טעינה מובנה בו

החל מ-244,500 שקל

מחיר סקודה סופרב PHEV מתחיל ב-244,500 שקל לגרסת ה-"סטייל" וגבוה רק ב-13,000 שקל ממחיר גרסת ה-2.0 ליטר בנזין באותה רמת גימור. מחיר גרסת ה-L&K הנבחנת כאן עומד על 258,500 שקל וגבוה רק ב-6,000 שקל מגרסת ה-2.0 ליטר באותה רמת גימור. בהנחה שיש באפשרותכם חניה פרטית ואופציה להתקנת עמדת טעינה, תוספת המחיר סבירה בהחלט ולדעתנו מומלצת, ובתמורה לכך, תקבלו את כל היתרונות המוכרים של הדגם, בתוספת טעימה מהעידן החשמלי, נסיעה חלקה ושקטה יותר, וחיסכון ניכר בהוצאות התדלוק ובמיוחד עבור אלו שהק"מ היומי שלהם אינו גבוה. בשורה התחתונה, למרות הוותק של הדגם והעיצוב שמתחיל להתיישן, עדיין מדובר במכונית מנהלים שנמצאת בפסגת הקטגוריה.

עוד ממבחני דרכים