מבחן דרכים: פולקסווגן טוארג 2019 החדש

פולקסווגן לאלפיון העליון: הדור השלישי של הטוארג, מיישר קו עם מתחרים משוק היוקרה ומציע SUV גדול, חזק, מפנק ועמוס בטכנולוגיה, אך האם הלקוחות יסכימו להפקיד חצי מיליון שקל עבור מכונית בלי סמל יוקרה?

ששי כהן 15 באפר, 2019
פולקסווגן טוארג 2019

פולקסווגן בישראל 2019

לא ברור כ"כ לאן הולך מותג פולקסווגן בישראל בתקופה האחרונה: היצע הדגמים הצטמצמם משמעותית עם הפסקת היבוא של דגמי החיפושית, הג'טה, השירוקו ואפילו הטיגואן 1.4 ליטר שריכז את מרבית מכירות הדגם בארץ (899 מתוך 1,094 מדגמי הטיגואן אשתקד היו מדגמי ה-1.4 ליטר), ואם זה לא מספיק, אז מתחילת השנה אין גם את הפאסאט בארץ. היצע הדגמים בארץ כולל כיום רק ארבעה משפחות דגמים (ללא חטיבת המסחריות) כאשר הגולף המשפחתית היא היחידה שנמכרת לעת עתה בכמויות משמעותיות. התוצאה: רק 1,213 מדגמי פולקסווגן (כולל מסחריות) נמכרו כאן ברבעון הראשון של 2019, לעומת 1,748 מסירות ברבעון המקביל אשתקד. הטוארג החדש שהושק כאן בסוף 2018, לא יהיה הדגם שיציל את מכירות המותג בארץ, אולם לאחר מספר ימים בחברתו, ללא ספק מדובר במקדם תדמית חיובית למותג המנומנם.


סגנון מוקפד

הדור השלישי של פולקסווגן טוארג הוא סוג של יצירת מופת. בראש ובראשונה, עם אורך של 4.87 מטר, רוחב של 1.98 מטר, גובה של 1.64 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 290 ס"מ, מדובר ב-SUV גדול ממדים, שיחד עם עיצוב מודרני, גריל עמוס כרום, פנסי חזית מרשימים מסוג LED IQ Matrix וחישוקי גלגלים בקוטר "18, מייצרים נוכחות על הכביש ואפקט הגעה מרשים. לא מדובר אמנם בעיצוב ראוותני בנוסח אאודי Q8 או מרצדס GLE קופה, אולם ללא ספק מדובר במכונית יפה ואלגנטית עם מראה היי-טקי מאופק.

פולקסווגן טוארג 2019

פנסי חזית מסוג מטריקס LED עם 128 נוריות בכל פנס, המציעים תאורה מתקדמת בכל תוואי שטח

מסך מרכזי "15 !

המתמקמות במושב הנהג של הטוארג החדש תלווה ללא ספק בהכרזת WOW גם עבור אלו שמורגלים במכוניות יוקרה. בפולקסווגן הלכו על כל הקופה וויצרו את סביבת הנהג המתקדמת ביותר בה נתקלנו ב-SUV יוקרתי, עם עיצוב בסגנון תא טייס ושילוב ייחודי בין לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המגע המרכזי הענק בגודל של "15, היוצרים תחושה של מסך אחד ענק ומרשים מאוד לפי כל קנה מידה. (ולחשוב על זה שבתור ילד ההורים שלי התגאו בטלויזיית "14 שרכשו לחדר השינה שלהם…). מעבר לכך, הודות לטכנולוגיית ה- Innovation Cockpit, השליטה על כל מערכות הרכב נעשית דרך מסכי המגע, ונרשם מיעוט דרמטי במתגים אמיתיים בדשבורד. יחד עם תצוגה עילית יעילה ואפשרות לתפעל מספר מערכות של הרכב גם באמצעות מחוות יד, מדובר בסיסת נהג כמעט עתידנית ומאוד מרשימה, גם אם נדרש יותר זמן ללימוד תפעול המערכות ולא הכל אינטואיטיבי.

פולקסווגן טוארג 2019

תא נוסעים טכנולוגי, מסך מרכזי "15 !

מושבים קדמיים עם פונקציית עיסוי

מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים יוקרתי בְּכָל רֲמַ״ח אֳבָרָיו: איכות החומרים גבוהה ביותר, איכות ההרכבה ללא דופי, והתחושה היא של יותר פרימיום מפרימיום. נראה כאילו לקחו תא נוסעים של אאודי והחליפו את הלוגו על ההגה לפולקסווגן. הודות למידות החיצוניות הגדולות, מדובר גם בתא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים, הנהנים ממושבים רכים ומפנקים, לצד שלל תאי אחסון שימושיים ותא מטען ענק בנפח 810 ליטר (לפני קיפול המושבים האחוריים). הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה במיוחד, הכוללת רשימת אבזור ארוכה למדי, הכוללת בין השאר: בקרת אקלים מפוצלת עם 4 איזורים, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען, מערכת לסיוע לחנייה עם חיישנים היקפיים ומערכת מצלמות 360 מעלות, מתלי אוויר אדפטיביים, מושבים קדמיים חשמליים עם פונקציית חימום,איוורור, מסאז' וזכרונות למושב הנהג, גג שמש פנוראמי עם הפעלה חשמלית, פנסי LED ראשיים MATRIX עם 128 נורות LED מתכווננות לפי הדרך (כולל מעבר לאורות גבוהים אוטומטית כשניתן, והבטחה למניעת סינוור הרכבים שמגיעים ממול).

פולקסווגן טוארג 2019

Emergency Assist

רשימת האבזור הבטיחותי מרשימה לא פחות כשלצידן של מערכות הבטיחות המתקדמות הכמעט סטנדרטיות שיש היום (בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנציב, בקרת שיוט אדפטיבית וכו'), מצוידת המכונית גם במערכת עזר למקרה חירום, היכולה להשתלט על חלק ממערכות הרכב במקרה חירום, ובמידה שהיא מזהה חוסר שליטה של הנהג, בשלב הראשון היא תתריע ויזואלית וקולית, ובמידה ולא תזהה תגובה, הרכב יעצר עצמאית ויופעלו אורות חירום. אל אלה מצטרפים גם מערכת בלימה אוטונומית הפועלת גם בצמתים ומערכת לביצוע חניות אוטומטיות בניצב ובמקביל.

פולקסווגן טוארג 2019

עם הנעה כפולה מתקדמת, מנוע חזק ומתלי אוויר המשדרגים משמעותית את מרווח הגחון, גם טיולי שטח באים בחשבון

למה ככה חזק

אם כבר הזכרנו בתא הנוסעים את דגמי אאודי, אז גם מתחת למכסה המנוע מצויד הטוארג החדש במנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטרים V6 שנלקח ישירות ממחסני אאודי. הספק המנוע 286 כ"ס ב-3,500 סל"ד ולמנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה 4X4. על הכביש מדובר בלא פחות משייט תענוגות. מנוע הדיזל שקט כמעט כמו במכונית היברידית, ומציע זינוק מרשים מעמידה עם 6.1 שניות בלבד ל-100 קמ"ש וכושר צבירת קמ"שים למהירות לא חוקית בתוך שניות בודדות, וללא שום סימן מחשיד שאתם נוהגים במהירות הגבוהה מהמהירות המותרת. כדאי להשתמש בבקרת השיוט עם מגביל המהירות כדי למנוע סיכוי גבוה לאיבוד הרישיון, כי גם במהירויות גבוהות, הרכב משדר בטיחות ויציבות מושלמת. עם מומנט אדיר של 61.1 קג"מ, המתקבל מ- 250-3,250 סל"ד, מדובר גם במנוע גמיש ואימתני, המושך את הרכב הלא קל (2.25 טון לפני נוסעים), כאילו מוצמד לו מנוע סילון בחזית. כמובן שלא מדובר ברכב ספורטיבי לתקיפת אזורים הרריים עם כבישים מסתלסלים, אך ללא ספק מדובר ברכב חזק מאוד שאפילו ימרח לכם חיוך על השפתיים אם תלחצו אותו קצת. יחד עם מתלי אוויר כסטנדרט, מדובר גם בספינת תענוגות שמגהצת את הכבישים ומייצרת נוחות נסיעה מעולה, לצד יכולות משופרות בנסיעת שטח, עם אפשרות לחצות מעברי מים בגובה עד חצי מטר במצב רגיל, או 58 ס"מ בהגבהה המקסימלית במתלי האוויר, יחד עם זוויות גישה ונטישה של 31 מעלות ומרווח גחון שבהנמכת המתלים למינימום לטובת נהיגה ספורטיבית בכביש מציע מרווח גחון של 14.8 ס"מ, או במקסימום של 25.8 ס"מ בנסיעת שטח. בסיום ימי המבחן, נרשמה גם צריכת דלק נאה של 10 ק"מ לליטר בממוצע.

10 ק"מ לליטר בממוצע במבחן – מכובד בהחלט

ממכונית העם למכונית האלפיון העליון

כשמסכמים את המבחן ומגיעים לשורת המחיר, כ-499,900 שקל ! אז כל הטוב הזה שתואר כאן בכתבה עומד בפני המבחן המכריע: האם לקוחות יסכימו לשלם כחצי מיליון שקל על רכב המתיימר להיות יוקרתי אבל אין לו סמל יוקרתי בחזית? בסופו של דבר הרי מדובר בסוג של אאודי Q7 שעוצב מעט שונה, חולק עימו שלל מכלולים משותפים, לרבות המנוע והגיר, ואפילו לא פחות מאובזר ממנו. אז מדוע לא לקנות אאודי? כי אם תוותרו על סמל היוקרה בחזית ותסתפקו בסמל של "מכונית העם", תוכלו לחסוך בדיוק 120,000 שקל. גם בקרב לקוחות אמידים מדובר בלא מעט כסף, אך רובם יחליטו מן הסתם ללכת על אאודי. כך או כך, בשלושת החודשים הראשונים של 2019, עלו לכביש כ-21 מדגמי הטוארג החדש, לעומת 9 בלבד מהדור היוצא בכל שנת 2018. מציאה או לא?


עוד ממבחני דרכים