בשנת 1993 הציגה קיה את הדור הראשון של הספורטאז', רכב הפנאי-שטח הראשון מתוצרת היצרן שהבטיח יכולות שטח המלוות בנוחות נסיעה המזכירה מכונית פרטית, עם עיצוב סטייליסטי וממדים קומפקטיים. מדובר היה גם ברכב הראשון מפיתוח עצמאי של היצרן שהופנה ליצוא, שהציג גם חידושים בטיחותיים כמו כריות אוויר לברכיים הראשונות בעולם. הדגם זכה להצלחה גדולה מהמצופה וגם ביסס את מעמדה של קיה בצפון אמריקה.
הדור השני של הספורטאז' שהגיע לשוק ב-2005 צמח משמעותית במידות ואיבד את מרבית יכולות השטח, לכאורה 2 מהיתרונות המרכזיים של הדור הראשון, אך הציע תא נוסעים מרווח יותר, התקדמות נוספת בבטיחות ובאיכות ומנועים חזקים יותר, שהובילו אותו להכפיל את מכירות הדור היוצא.
הדור השלישי שהוצג ב-2010, היה זה שאחראי לזינוק הדרמטי של מכירות הדגם בעולם, בראש ובראשונה בשל העיצוב המתקדם ופני ה-"אף נמר" שהופיעו לראשונה בדגם וסחפו אחריהם לקוחות רבים בעולם. גם בישראל זה היה הדגם שאחראי לזינוק המרשים במכירות המותג ולתדמית היצרן בשוק המקומי, לא מעט כאמור הודות לעיצוב המקורי והמוצלח שאף זיכה את הדגם בפרסי עיצוב רבים בעולם. זאת היתה גם הספורטאז' הראשונה שזכתה לציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap ואפילו כיכבה בסקרי אמינות של מכון המחקר האמריקאי הנחשב J.D. Power. עד שירדה מפס הייצור, נמכרו ממנה יותר מ-2 מיליון עותקים בעולם.
הדור הרביעי הגיע לשוק ב-2015 וסימן רף חדש בעיצוב, בנוחות ובאיכות הרכב, כאשר לראשונה צויד גם בחבילת מערכות מתקדמות אקטיביות. הדור הזה גם הפך לדגם הנמכר ביותר של היצרן בעולם מאז 2015, תואר אותו הוא מחזיק עד היום. גם בארץ היא כיכב לא רק כרכב הפנאי-שטח הנמכר ביותר, אלא גם כאחת המכוניות הנמכרות ביותר בכלל מכל הקטגוריות. ב-2016 הוא היה גם הרכב הנמכר ביותר בישראל עם 14,072 יחידות.
הדור החמישי והנוכחי של הספורטאז' הגיע לשוק רק בשנה שעברה, ולצד עיצוב חדש השתדרג בתא נוסעים טכנולוגי באווירת פרימיום בדגמים המהודרים ולראשונה גם זכה לגרסאות היברידיות רגילות ופלאג-אין אשר מפחיתות את צריכת הדלק ופליטת המזהמים ומעניקות טעימה מהעולם החשמלי. כחלק מהשינויים המשמעותיים שעובר שוק הרכב בישראל בשנתיים האחרונות, הספורטאז' יצא אמנם מרשימת עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל, אולם עדיין מככב בקטגוריית הג'יפונים המשפחתיים במספרים נאים.
לרגל אירוע חגיגות ה-30 שנה, השיקה קיה מהדורה מיוחדת לדגם הכוללת מפרט משודרג עם שמשות אקוסטיות ועבות יותר המסייעות להגברת הבידוד והשקט בתא הנוסעים, לצד 8 כריות אוויר (תוספת של 2 כריות צד במושבים האחוריים), ריפודי זמש יוקרתיים למושבים, לוגו 30 שנה על משענות הראש הקדמיות ומספר צבעים חדשים לדגם המלווים בציפוי שחור מבריק לכמה משטחים חיצוניים נוספים. שיווק הדגם יחל תחילה בקוריאה ובהדרגה יגיע לשווקים נוספים, וכנראה גם לארץ.