מה דעתכם על הונדה סיוויק קופה חדשה?

מותג הונדה סיים את הרבעון הראשון של 2020 בירידה של 51% במכירות, וזה בהמשך ל-3 שנים רצופות של ירידה במכירות. אז מה קורה כיום להונדה בישראל ומדוע הונדה סיוויק קופה יכולה להיות אחת המכוניות שתחזיר את התהילה למותג בארץ? טור דעה.

ששי כהן 09 באפר, 2020
הונדה סיוויק קופה 2020

צניחה של 51% במכירות הונדה בישראל ברבעון הראשון של 2020, המצטרפת ל-3 שנים רצופות של ירידה במכירות, מציבים את הונדה במקום ה-18 בטבלת מסירות הרכב החדש בישראל, רחוק מאוד משנות הזוהר שלו בארץ ובמיקום ללא ספק נמוך למותג הנהנה ממוניטין מוצלח בעולם. אז מה קורה להונדה, שבעבר היתה נחשקת ומבוקשת במיוחד בישראל, ובשנים האחרונות סובלת מירידה במכירות?


הסיבות לירידה במכירות בישראל

רק 1,170 מדגמי הונדה עלו לכביש ברבעון הראשון של השנה (לעומת 2,405 מסירות בתקופה המקבילה אשתקד), אפילו פחות ממסירות של מותגי יוקרה כמו אאודי ומרצדס, וזה עוד לפני המכה הנוכחית של ווירוס הקורונה שמשתק בימים אלו את שוק הרכב בישראל (ובעולם). הסיבה העיקרית לירידה המשמעותית במכירות בארץ נובעת ממגוון דגמים מצומצם (רק 5 משפחות דגם), והיעדר דגמים במגוון סגמנטים מובילים בישראל, ללא ג'יפון משפחתי בסגמנט ה-C-SUV הפורח שיתחרה בדגמים כמו ספורטאז' טוסון ודומיו, ללא נציגות בסגמנט המשפחתיות ההיברידיות החם (האינסייט ההיברידית מיובאת לארץ בטפטופים בחסות היבוא המקביל), ושימוש בדגמים וותיקים למדי בסגמנטים פורחים כמו הג'יפונים הקומקפטיים (B-SUV), שם מתקשה להתחרות במחיר התחלתי של 150,000 שקל ה-HR-V בדגמים כמו קיה סטוניק וסיאט ארונה שעולים 40,000 שקל פחות, וגם בשוק הסופר-מיני מתקשה הג'אז הוותיקה שהושקה כאן עוד ב-2015 להתחרות בדגמים מובילים כמו טויוטה יאריס, יונדאי i20, סיאט איביזה ודגמים נוספים, שרובם לא רק מודרניים יותר, אלא גם מתומחרים זול יותר.

הונדה e החשמלית

הונדה e : החשמלית המסקרנת של היצרן, בינתיים לא מתקרבת לארץ וחבל

הפיתרון הנדרש: הרחבה משמעותית של היצע הדגמים (ורצוי עם תמחור תחרותי)

בשנה האחרונה הושק כאן רק דגם אחד חדש להונדה, והוא ה-CR-V החדש, רכב פנאי מסגמנט ה-D-SUV, שיכל להתחרות כאן בדגמים מצליחים כמו סקודה קודיאק, קיה סורנטו ופיג'ו 5008, אך הדגם הושק בארץ בשקט בשקט, אפילו ללא הודעה מסודרת לעיתונות, ועם תג מחיר התחלתי של 212,900 שקל, גבוה משמעותית מהדור היוצא, וללא קפיצת מדרגה משמעותית באבזור. רק 125 עותקים שלו עלו לכביש ברבעון הראשון של השנה, מספר נמוך במעט מהסורנטו (135 מסירות) וה-5008 (עם 138 מסירות), אך רחוק מאוד מהקודיאק (2,025 מסירות).

הונדה ג'אז היברידית החדשה

הונדה ג'אז היברידית החדשה – צפויה להגיע לארץ בקיץ הקרוב

נכון לעכשיו, ידוע רק על דגם חדש אחד שצפוי להגיע במהלך השנה הנוכחית והוא הדור החדש של הונדה ג'אז, שצפוי לנחות כאן בקיץ הקרוב, אך הפעם בגרסה היברידית שבמחיר נכון עשויה להיות אחד ממנועי הצמיחה של המותג בשנים הקרובות. בהיעדר מחיר תחרותי, עשוי הדור החדש של טויוטה יאריס שינחת גם הוא בקיץ הקרוב לרכז את מרבית הלקוחות הפוטנציאלים באולמות התצוגה של טויוטה.

יבוא דגמים מהונדה ארה"ב

הנושא הזה הרבה יותר מסובך עבור 'מאיר' היבואנית בישראל. לפני כמעט כשנה נפתח שוק הרכב הישראלי למכוניות בתקינה אמריקאית, מהלך אשר אמור היה לספק כאן שלל דגמים אמריקאים שייבואם לארץ נמצע עד כה בשל בעיות תקינה, להגביר את התחרות ולהוביל גם לירידת מחירים. בסיכום כמעט שנה ראשונה לפתיחת השוק, נרשמו קצת יותר מ-100 מכוניות בחסות חברות היבוא המקביל, עם דגמים כמו הונדה אינסייט לשוק המשפחתיות ההיברידיות, הונדה אקורד לשוק המנהלים ההיברידיות והונדה אודיסיי לשוק המיניוואנים המפוארים. הבעיה היא שהיצרן אינו מקצה את הדגמים הנ"ל לשיווק ע"י היבואן הרשמי בישראל, בשל הפרדה מוחלטת בין הונדה אמריקה להונדה אירופה, אשר אינה מאפשרת שיווק ישיר ורשמי של הדגמים האמריקנים בארץ. תחשבו למשל אם הונדה ישראל היתה מתחילה לייבא ביבוא מקביל דגמים של הונדה אמריקה? (גם כלמוביל יבואנית מרצדס בישראל מתחרה בשוק היבוא האישי עם דגמים שמגיעים מדילרים באירופה).

הונדה סיוויק קופה 2020

הונדה סיוויק קופה 2020- החל מ- $21,050 בארה"ב

חושקים בהונדה סיוויק קופה?

בהנחה שיבואנית הונדה היתה מצליחה לפרוץ את מחסום יבוא הדגמים מארה"ב, ייתכן והיינו זוכים לפגוש כאן דגמים כמו הונדה סיוויק קופה, מכונית אשר שווקה כאן בשנות ה-90 וזכתה להצלחה מרשימה במכירות, וגם היום בעידן הג'יפונים סביר להניח שהיתה נמכרת יפה, בהנחה שהיתה זוכה לתמחור תחרותי. מחירה בארה"ב מתחיל ב-$21,050 לגרסת 2.0 ליטר ידנית 158 כ"ס, ומגיע ל-$23,600 לגרסת 1.5 ליטר טורבו 174 כ"ס אוטומטית, המצוידת באבזור עשיר כולל אפילו גג נפתח, מחיר הזהה בארה"ב למחיר גרסת ה-5 דלתות 1.5 ליטר טורבו, שמחירה בישראל עומד על 145,900 שקל.

גם האינסייט ההיברידית יכלה להיכנס כאן לשוק המשפחתיות ההיברידיות הרותח, ולהתחרות בטויוטה קורולה ויונדאי איוניק שמוכרות כאן סביב ה-10,000 מכוניות כל אחת מדי שנה. אולי הגיע הזמן להחזיר לארץ גם את הונדה אקורד בגרסה היברידית ואת הסיוויק סדאן שעזבה את ישראל לפני מספר חודשים, ובינתיים זכתה בחו"ל לגרסה מחודשת. בארה"ב הסיוויק נחשבת כיום למכונית הנוסעים הנמכרת ביותר, וגרסת הסדאן שלה שנמכרה עד אשתקד בארץ, החזיקה מחצית ממכירות הסיוויק כאן.

הונדה סיוויק סדאן 2020

הונדה סיוויק סדאן 2020 – מתיחת פנים קלה ותוספת מערכות בטיחות מתקדמות

ומה עם הונדה e החשמלית?

לכל הפחות היינו רוצים לראות בארץ עוד השנה את הונדה e המכונית החשמלית החדשה, הראשונה והמסקרנת של היצרן, שדגמים ראשונים שלה החלו להימכר כבר בשלל מדינות באירופה. אמנם היא לא צפויה להפוך כאן לאיזה להיט במכירות בשל צפי לתג מחיר גבוה, אולם היא ללא ספק עשויה לשדר חדשנות וכניסה לעידן חדש בהונדה, ולמשוך קהל לאולמות התצוגה שעשוי להפוך למקדם מכירות לשאר דגמי היצרן. עדיין לא מאוחר להצית מחדש את הדמיון.




עוד מחדשות רכב