מתחרה לאאודי e-tron: מרצדס EQC בישראל

יבואנית מרצדס משיקה את ה-EQC בישראל, קרוסאובר חשמלי המפיק 408 כ"ס ומציעה ביצועים חמים (5.1 שניות ל-100 קמ"ש) לצד טווח נסיעה של 412 ק"מ ואפס פליטת מזהמים. המחיר יחל מ-499,900 שקל.

ששי כהן 21 באוק, 2020
מרצדס EQC

חברת כלמוביל יבואנית מרצדס, משיקה את מותג ה-EQ החשמלי בישראל ומתחילה בשיווק מרצדס EQC – הקרוסאובר ה-100% חשמלי של היצרן אשר יתחרה כאן בדגמים כמו אאודי e-tron ויגואר i-pace. ה-EQC הינו הסנונית הראשונה של היצרן בפלח החשמליות בארץ ובמהלך 2021 יצטרפו להיצע בארץ 3 דגמים נוספים, לרבות דגם ה-EQS המהווה את ספינת הדגל של היצרן בשוק החשמלי.


ה-EQC נוחת בארץ באיחור אופנתי, הנובע מוירוס הקורונה ששיבש את התוכניות המקוריות של היבואן, ומגיע לארץ קרוב לשנתיים לאחר שנחשף לראשונה בעולם. לצד מרכב קרוסאובר שימושי ואופנתי, מציע הדגם שפת עיצוב שונה בחזית הרכב מהמוכר בדגמי מרצדס. מעבר לכך, מדובר ברכב פנאי גדול מידות עם 4.76 מטר לאורך, 1.88 מטר רוחב, 1.62 מטר גובה ובסיס גלגלים מרשים של 287 ס"מ, אם כי קצר בכמה ס"מ מהמתחרים הישירים. נפח תא המטען עומד על כ-500 ליטרים.

המפרט הטכני של הדגם כולל צמד מנועים חשמליים, האחראים גם להנעה כפולה חכמה לרכב, המפיקים הספק משולב של 408 כ"ס ומומנט של 77.5 קג"מ, המבטיחים ביצועים חמים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות (לא רע לרכב השוקל 2.5 טון) ומהירות מרבית שהוגבלה אלקטרונית ל-180 קמ"ש. יחד עם סוללת ליתיום-יון בקיבולת 80 קוט"ש מציע הדגם טווח נסיעה של 412 ק"מ בין טעינות, כאשר טעינה דרך עמדת טעינה ביתית (Mode 3) אורכת 11 שעות וטעינה דרך עמדת טעינה ציבורית מהירה מספקת 80% מהסוללה ב-40 דקות בלבד, המספקים תוספת של 300 ק"מ נסיעה. יחד עם בחירה בין 5 מצבי נהיגה תוכלו גם לנצל היטב את אנרגיית הבלימה לצורך הארכת הטווח על חשבון הביצועים.

מרצדס EQC

ה-EQC יוצע בארץ ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית תמצאו מפרט עשיר עם לוח שעונים דיגיטלי "10.25 הניתן להתאמה אישית, מסך מולטימדיה מרכזי "10.25, ריפודי עור, גג זכוכית חשמלי, תאורת אווירה, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, תאורת LED מלאה חיצונית, חישוקי גלגלים קלים, דלת תא מטען חשמלית ועוד. אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעת ערנות הנהג ועוד. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי עם ציונים מרשימים של 96% בהגנה על מבוגרים ברכב ו-90% בהגנה על ילדים ברכב.

מרצדס EQC

לדברי גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל: "השקת מותג ה-EQ הינה צעד אסטרטגי חשוב בהרחבת תמהיל הדגמים שלנו לרכבים חשמליים ודגמי פלאג אין. היצרן הכריז על 6 דגמים חדשים בתקופה הקרובה ובניהם EQS,EQE , EQS SUV, EQE SUV המבוססים על הארכיטקטורה החדשה והמתקדמת של מרצדס בתחום החשמל והתוכנה. עד סוף 2021, כחלק מהחזון של מרצדס העולמית, נשיק 3 דגמים חשמליים מלאים נוספים בישראל, ביניהם ספינת הדגל החשמלית ה-EQS הכוללת טווח נסיעה של עד 700 ק"מ. "

מחיר מרצדס EQC יחל מ-499,900 שקל. הרכב יוצע עם אחריות מלאה ל-3 שנים לצד אחריות 8 שנים לסוללה וחבילת שירות שתכלול 3 טיפולים, שירות גרירה וחילוץ ועוד. כמו כן, בכל רכישה כלמוביל תספק עמדת טעינה בהתאם לדרישת הלקוח.



עוד מחדשות רכב