נחשף יונדאי טוסון החדש 2021 – ישווק גם בגרסה היברידית

הדור הרביעי של יונדאי טוסון נחשף רשמית ומבטיח לצד עיצוב חדש ומפתה, סטנדרט חדש בעולם הג'יפונים המשפחתיים ולראשונה גם גרסאות היברידיות ופלאג-אין שיציעו שיפור משמעותי בצריכת הדלק. בישראל בשנה הבאה.

ששי כהן 15 בספט, 2020
יונדאי טוסון החדש 2021

5 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של יונדאי טוסון , רכב הפנאי הנמכר ביותר של היצרן בעולם, אשר מכר מאז שהוצג הדור הראשון שלו בשנת 2004 יותר מ-7 מיליון עותקים, מהם 1.4 מיליון באירופה, וגם בארץ זכה להצלחה מרשימה וכיכב בשנים האחרונות קבוע ברשימת 10 הדגמים הנמכרים ביותר, חשפה הלילה יונדאי את הדור הרביעי והחדש של הטוסון שיגיע לשווקים ב-2021.


דור 4

הדור הרביעי של הטוסון זוכה לעיצוב חדש לחלוטין, ברוח שפת העיצוב החדשה של היצרן, עם הופעה הרבה יותר מפתה, חזית מרשימה עם תאורת LED ייחודית המשתלבת בגריל הקדמי, קווי עיצוב שריריים יותר ובמידה מסוימת גם מראה יותר יוקרתי. הדגם פותח על שלדה חדשה ויוצע ב-2 גרסאות מרכב, כאשר לשוק האירופאי וגם אלינו הוא יגיע בגרסה הקצרה יותר, ועדיין גדולה יותר מהדור היוצא, עם 4.5 מטר לאורך, 1.86 מטר רוחב, 1.65 מטר גובה ובסיס גלגלים של 268 ס"מ. גם נפח תא המטען צמח ועומד על 620 ליטר מכובדים מאוד לקטגוריה.

יונדאי טוסון החדש 2021

תא נוסעים

גם בתוך תא הנוסעים מציע הטוסון החדש מהפכה של ממש, עם עיצוב חדש לחלוטין, איכות חומרים גבוהה מבעבר ומראה כללי בניחוח יוקרתי. כך למשל תוכלו למצוא בדגם החדש לוח שעונים דיגיטלי "10.25 הניתן להתאמה אישית, ידית הילוכים מסוג Shift by Wire, מולטימדיה מרכזית עם מסך "10.25 השולט על מגוון גדול של מערכות הרכב וכולל חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, ההגה החדש שאותו פגשנו כבר בסונטה החדשה, קווי עיצוב מודרנים כולל לפתחי המיזוג, בקרת אקלים דיגיטלית עם אופציה ל-3 אזורי אקלים, אופציה לריפודי עור, גג זכוכית פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מושב נהג חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה ב-64 צבעים ועוד.

יונדאי טוסון החדש 2021

בטיחות

גם בסעיף הבטיחות מציע הטוסון שדרוג של ממש עם התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית משופרת, זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, זיהוי רכב בתוך צומת, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי עם שמירה על מרכב נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות, כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה ועוד.

אופציה לגרסאות היברידיות

הטוסון החדש זונח סוף סוף את יחידות הכח הוותיקות של הדור הנוכחי וזוכה לשלל יחידות כח חדשות ומודרניות. היצע הדגמים יחל עם גרסת הבנזין 1.6 טורבו המפיקה 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים ידנית, גרסה שלא רלוונטית לצערנו לישראל. הגרסה האוטומטית של המנוע הנ"ל המצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, כוללת גם יחידה מיקרו היברידית 48V ותוצע גם בגרסת 180 כ"ס חזקה יותר, המבטיחים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.3 שניות בדגם ה-150 כ"ס או 9.4 שניות בדגם החזק יותר.

יונדאי טוסון החדש 2021

לראשונה בדגם יוצעו גם גרסאות היברידיות מעניינות, כאשר הראשונה היברידית רגילה הכוללת מנוע טורבו 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ, אשר יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, מציעים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ומהירות מירבית של 193 קמ"ש. הדגם זה יוצע גם בגרסת הנעה כפולה כאופציה. נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים טרם נחשפו.

בהמשך יוצע הטוסון גם בגרסת PHEV (פלאג-אין הייבריד) המפיקה 265 כ"ס ויכולה לנסוע על חשמל בלבד למשך כמה עשרות ק"מ. גם הפרטים על הדגם הנ"ל יסופקו בהמשך.




עוד מחדשות רכב