נחשפה פולקסווגן ID3 המחודשת – תשווק הפעם גם בישראל

חלוצת החשמליות בפולקסווגן על פלטפורמת ה-MEB זוכה לדגם מחודש שמטפל קלות במראה החיצוני, אך כולל עדכון משמעותי יותר בתא הנוסעים. הפעם היא צפויה להגיע ביבוא רשמי גם לישראל.

ששי כהן 01 במרץ, 2023
פולקסווגן ID3 החדשה

חודשיים לאחר ששחררה פולקסווגן איורים ראשונים אודות הדור השני של ה-ID3, מפרסמת הבוקר רשמית החברה פרטים מלאים אודות הדגם החדש שאמנם מוגדר ע"י היצרן כדור חדש, אך נראה שמדובר במתיחת פנים קלה מבחוץ ומשמעותית יותר בתא הנוסעים.


ה-ID3 חוגגת כבר יותר מ-3 שנים בעולם והיתה לחלוצת הרכבים החשמליים בעידן החדש של פולקסווגן, אשר פותחו על פלטפורמת ה-MEB הייעודית לדגמים חשמליים ומשרתת כיום כבר ארבעה דגמים, מהם נמכרו ברחבי העולם עד כה כ-600,000 מכוניות. הדגם החדש זוכה לליטוש קל של העיצוב החיצוני המתרכז בעיקר בפגוש קדמי חדש, וויתור על הקישוט שעיטר את קורות C ועדכון ליחידות התאורה האחוריות.

פולקסווגן ID3 החדשה

בתא הנוסעים השינויים מורגשים יותר וכוללים שדרוג מקיף של איכות תא הנוסעים והחלפת מספר משטחי פלסטיק קשיח בפלסטיק רך ואיכותי יותר. כך למשל גם חלקו התחתון של הדשבורד זוכה לציפוי עור טבעוני (סינטטי), דיפוני הדלתות משולבים מעתה עם אלקנטרה, המושבים הקדמיים הוחלפו בחדשים ורשימת האבזור כוללת מעתה גם תאורת אווירה משופרת, מערכת מולטימדיה איכותית יותר עם מסך "12 במקום "10, זיהוי קולי משופר ועוד. בנוסף, חבילת הבטיחות שודרגה (Travel Assist) וכוללת בקרת שיוט אדפטיבית משופרת המתחשבת במסלול הנסיעה, מערכת חניה אוטומטית הזוכרת את עשרות המטרים האחרונים של הנסיעה ומאפשרת חזרה אוטומטית ברוורס על המסלול המדויק (חיוני במיוחד כשנכנסים למשל למגרשי חניה צפופים) וכן תצוגה עילית מדור חדש.

פולקסווגן ID3 החדשה

הדגם ימשיך להגיע עם אותו מנוע חשמלי מוכר המפיק 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ המספק תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות (7.9 שניות בגרסת הטווח הארוך) ומהירות מרבית שהוגבלה ל-160 קמ"ש. היצע הסוללות כולל סוללת 58 קוט"ש בגרסת הכניסה המבטיחה טווח נסיעה עד 426 ק"מ וסוללת 77 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 546 ק"מ. לקוחות החברה באירופה ייהנו גם מהסכם ההתקשרות של היצרן עם מרבית חברות הטעינה הציבוריות, המאפשר התחברות למטען ציבורי וטעינה מיידית ללא שימוש באפליקציות, צ'יפים או הרשמה מוקדמת, בדומה למה שמציעה טסלה ללקוחותיה בעולם בעמדות הסופרצ'רג'ר של החברה. גם יכולות הטעינה הציבורית המהירה (DC) שודרגו בדגם החדש ועומדים על 120 קוט"ש בגרסת הכניסה ועד 170 קוט"ש בגרסה הבכירה, המאפשרים טעינת הסוללה מ-5-80% ב-30-35 דקות בלבד.

פולקסווגן ID3 החדשה

בשונה מהדגם היוצא שהגיע לארץ רק בחסות היבוא המקביל ובמספרים קטנים, הגרסה המחודשת של פולקסווגן ID3 צפויה להגיע לארץ הפעם ביבוא רשמי, אך זה יקרה ככל הנראה רק ב-2024, אז צפויה לה כאן תחרות מצד MG4, אורה פאנקי קאט, רנו מגאן E, פיג'ו 308 החשמלית וככל הנראה דגמים נוספים שיגיעו עד אז.

עוד מחדשות רכב