סיאט חוגגת מכירת מיליון SUV בעולם, אך מפספסת סגמנט צומח עוד יותר

6 שנים לאחר שנכנסה באיחור לשוק רכבי הפנאי הצומח, מדווחת סיאט על מכירת ה-SUV המיליון שלה בעולם, ומתגאה בכניסה המוצלחת לשוק האירופאי בו מחצית מהמכירות כיום מרכזים דגמי הפנאי. בדרך, נדמה שהיא מפספסת שוק אחר שצומח במהירות רבה יותר.

ששי כהן 21 באוק, 2022
סיאט SUV

שש שנים לאחר שנכנסה לראשונה סיאט לשוק ה-SUV (רכבי הפנאי השונים) עם דגם האטקה בתחילת הדרך, רושמת החטיבה הספרדית של קונצרן פולקסווגן הישג עם דיווח על מכירת ה-SUV ה-1 מיליון שלה בעולם, למרות שנכנסה באיחור משמעותי לשוק ביחס למרבית יצרני הרכב.


היצע הדגמים של סיאט בעולם כולל כיום שלושה דגמים, האטקה שמתחרה בשוק הקרוסאוברים המשפחתיים (C-SUV), הארונה שמתחרה בשוק הג'יפונים הקומפקטיים (B-SUV) והטראקו (היחיד שאינו משווק בישראל באופן רשמי כיום), המצויד ב-7 מושבים ומשתייך לקטגוריית הג'יפונים המשפחתיים הגדולים יותר (D-SUV).

אחת הסיבות העיקריות לזינוק במכירות דגמי הפנאי של סיאט נוגעת לעובדה הפשוטה שקרוב למחצית ממכירות הרכב החדש אשתקד באירופה (46%), היו של דגמי הפנאי והדגמים המוצלחים של סיאט, ומחיריהם הנוחים סייעו לחדירה מוצלחת לאירופה. בתוך חטיבת סיאט היו אחראים שלושת דגמי הפנאי ל-49% מכלל מכירות החברה בעולם, עם 192,000 יחידות בשנה החולפת.

הדגם המצליח ביותר של היצרן בעולם כיום הוא סיאט ארונה, רכב הפנאי הקומפקטי בהיצע, שמכירותיו עקפו אפילו את האיביזה הפופולרית וממנו נמכרו עד כה כ-481,585 מכוניות ברחבי העולם. גם בארץ הוא נחשב לפופולרי במיוחד, ולאחר מספר שנים בהם החליף מיקום בצמרת עם קיה סטוניק, איבדו צמד הקרוסאוברים הקטנים השנה את הבכורה לטובת טויוטה יאריס קרוס. בספרד, מדינת האם לדוגמה, הוא נחשב כיום לדגם הכי נמכר ומאז הצגתו ב-2017 מכר שם 98,000 יחידות. הדגם השני המבוקש בסדרת דגמי הפנאי של היצרן הוא סיאט אטקה ממנו נמכרו עד כה 435,443 יחידות, וסוגר את הרשימה סיאט טראקו שמסתפק בנתון נמוך משמעותית עם 88,820 מסירות עד כה ברחבי העולם.

לצד ההישג הנאה בשוק רכבי הפנאי, נדמה שסיאט מפספסת סגמנט לא פחות חשוב כיום והוא המכוניות החשמליות. למרות שכבר אצל כל אחיותיה לקונצרן (אאודי, פולקסווגן, סקודה וקופרה) כבר נרשמים דגמים חשמליים שנעים על הכביש וזוכים להצלחה מרשימה, לסיאט אין עדיין כיום אף רכב חשמלי מלא (BEV) בהיצע והצפי של היצרן הוא להציג מכונית ראשונה רק ב-2025.

עוד מחדשות רכב