עד 40% פחות צריכת דלק: ניסאן ג'וק היברידי בישראל

קרסו מוטורס מתחילה בשיווק הגרסה ההיברידית של ניסאן ג'וק בישראל, המצוידת ביחידה היברידית 143 כ"ס המבטיחה שדרוג הביצועים לצד צריכת דלק של 19.6 ק"מ לליטר וחווית נהיגה חשמלית במרחב העירוני. כמה תעלה?

ששי כהן 09 בנוב, 2022
ניסאן ג'וק היברידי

חברת קרסו מוטורס מרחיבה את משפחת ניסאן ג'וק ומתחילה בשיווקה של הגרסה ההיברידית של הדגם, אשר תתחרה כאן בקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים החסכוניים בדגמים כמו טויוטה C-HR ויונדאי קונה הייבריד. הג'וק ההיברידי הינו גם הרכב הראשון של ניסאן שמגיע עם הלוגו החדש של היצרן.


חווית נהיגה עירונית חשמלית

הג'וק ההיברידי מציע עיצוב שכמעט זהה לגרסת הבנזין שמשווקת כאן כשנתיים וחצי, אך זוכה לעדכונים קוסמטיים קלים למראה החיצוני, עם תוספת של פס רוחב שחור מבריק לגריל הקדמי וספוילר אחורי מעודן יותר האמורים לתרום לאווירודינמיות משופרת של הרכב. בניגוד לגרסת ה-1.0 ליטר טורבו של הדגם הרגיל, הגרסה ההיברידית מצוידת במנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 143 כ"ס המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית חדישה הכוללת ארבעה הילוכים למנוע הבנזין ו-2 לחשמלי. בניסאן מבטיחים שימוש נרחב בהנעה החשמלית בתוך רחבי העיר (עד 80% מהנסיעות העירוניות לדבריהם), וגם אפשרות לנהוג על חשמל בלבד עד למהירות של 55 קמ"ש, לצד הבטחה שכל התחלת נסיעה ממצב עמידה תעשה תמיד על חשמל בלבד. הביצועים שודרגו עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.1 שניות (11.1 שניות בגרסת הבנזין), אך המכונית מרגישה זריזה יותר בזינוק מעמידה בשל המנוע החשמלי שמאיץ אותה במהירויות עירוניות).

ניסאן ג'וק היברידי

צריכת דלק משופרת ב-20%

עם זאת שימוש בסוללה קטנה יחסית (1.2kWh) מספק צריכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר בממוצע, שיפור של עד 40% מגרסת הבנזין של הג'וק אך פחות מרשים מדגמים מתחרים כמו יונדאי קונה הייבריד וטויוטה יאריס קרוס הייבריד שחוצים את רף ה-20 ק"מ לליטר. פליטת ה-CO2 שופרה משמעותית ועומדת על 118 גרם לק"מ בלבד. גם בתוך תא הנוסעים תמצאו שינויים קלילים, לרבות תוספת של כפתור e-Pedal המאפשר נהיגה כמעט על דוושה אחת בלבד, וכן כפתור EV mode המאפשר נהיגה חשמלית מרבית ככל שהסוללה מאפשרת. נפח תא המטען פחת בגרסה ההיברידית ב-68 ליטר ל-354 ליטר.

ניסאן ג'וק היברידי

אבזור

אבזור הדגם כולל תאורה היקפית מסוג LED, כניסה והנעה ללא מפתח, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8, מצלמת רוורס ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים "17 קלים, פנסי LED היקפיים, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, הגה קטום בציפוי עור, חלונות אחוריים מושחרים, בורר מצבי נהיגה ועוד. אבזור הבטיחות קצת פחות מרשים עם התראת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, החלפת אורות אוטומטית ועוד, אך למכונית אין למשל בקרת שיוט אדפטיבית או אפשרות להתראת שטח מת במראות הצד. לפחות היא נהנית מציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

מחירון

מחיר ניסאן ג'וק היברידי תחרותי ונקבע על 147,990 ש״ח, כאשר תוספת לגרסת מרכב עם 2 צבעים וחישוקי גלגלים "19 (במקום "17) תעלה 5,000 שקלים נוספים. לשם השוואה, מחיר טויוטה C-HR מתחיל כיום ב-155,000 שקל ומחיר יונדאי קונה היברידית מתחיל ב-149,900 שקל.