האטה בשוק? 1,000 הזמנות בשבוע ליונדאי קונה החדשה

בדרך להבטחת היבואן להיות המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה הבאה, מודיעה כלמוביל היבואנית על מכירת כ-1,000 מכוניות מדגמי יונדאי קונה החדשה בשבוע הראשון לשיווק. מי שירצה להזמין אותה כעת, יצטרך לחכות כבר לתחילת 2024.

ששי כהן 18 בספט, 2023
יונדאי קונה החדשה 2023

פתיחה ברגל ימין ליונדאי קונה החדשה. קצת יותר משבוע לאחר שהושקה בארץ, מדווחת כלמוביל היבואנית על פתיחת 1,000 הזמנות לדגם החדש, אשר אמור לטענתה להיות הדגם הנמכר ביותר בשנה הבאה בישראל, עם צפי של 13,000 מסירות בשנה, כל עוד ולא יתקלו בבעיות אספקה מצד היצרן. כדי לעמוד ביעד השאפתני הזה, נדמה שליונדאי כבר חוזים מרשימים למכירת אלפי מכוניות לחברות הליסינג וציי הרכב, כאשר 80% מהם אמורים להיות מהגרסה ההיברידית החסכונית בדלק וידידותית לסביבה, שאולי תיהנה ממעבר של לקוחות פוטנציאליים של דגמים חשמליים בשנה הבאה לעבר רכבים היברידים, בשל העלאת המס על החשמליות מ-20%-ל-35% בינואר הקרוב, מה שעשוי לייקר את המכוניות עוד יותר ואולי להוריד לצערנו מהפופולריות הגואה שלהם על הכבישים בישראל בשנה הבאה.


מנתוני השבוע הראשון עולה כי עד כה הוזמנו כ- 1000 רכבי KONA מתוכם כ- 80% מהדגם ההיברידי עם למעלה מ- 60% בגרסאות המפוארות Supreme, Open sky ואף עשרות הזמנות לדגם המפואר ביותר בגרסת ה- N LINE שמחירו כבר מגיע ל-190,000 שקל!

הדור השני של הקונה הושק בישראל לעת עתה בגרסאות הבנזין וההייבריד, כאשר ברבעון הראשון של 2024 צפויה להצטרף למשפחת הדגם גם הגרסה החשמלית החדשה שייצורה החל בחודש החולף.

את הסיבה לזינוק במכירות הקונה והצפי להפיכתה למכונית הנמכרת בישראל ב-2024, מייחסים ביבואן לצמיחה המרשימה של הרכב בממדים, שהופכים אותו לג'יפון משפחתי מאי פעם, לצד השדרוג המשמעותי של תא הנוסעים, האבזור, הבטיחות והטכנולוגיה, שמגובים בלא פחות מ-12 גרסאות שונות לבחירה כבר עם תחילת השיווק. למרות עליה משמעותית במחיר, (החל מ-161,900 שקל לגרסאות ה-1.6 ליטר בנזין וההייבריד), הודות לגרסת 1.0 ליטר חדשה (החל מ- 144,900 שקל), מעריכים בחברה שהדגם יהנה מזליגה של לקוחות מדגמים כמו טוסון, ספורטאז',CX-5 ואחרים לדגם המעט יותר קומפקטי, אך עדיין זול מהם משמעותית.

נכון לעתה, לקוחות אשר מבקשים לפתוח הזמנה לקונה החדשה מקבלים תאריך אספקה חזוי רק בתחילת השנה.

עוד מחדשות רכב