תגדילו בשקל: מכוניות עם תמחור בעייתי שבתוספת קלה תשתדרגו למשהו טוב יותר מאותו המותג

תופעה מעניינת בשוק הרכב הישראלי: שלל מכוניות חדשות עם תמחור בעייתי, שבתמורה לתוספת זניחה יחסית במחיר, תוכלו להשתדרג לדגם בעל תמורה טובה יותר לכסף באותו אולם התצוגה. הנה כמה דוגמאות.

ששי כהן 02 ביול, 2023
אלפא רומיאו טונאלה

על בעיות התמחור בשוק הרכב הישראלי כבר נכתבו אין ספור כתבות, וכנ"ל גם על המחירים הגבוהים שמאפיינים את הענף, שנובעים ממיסים הזויים מטעם המדינה, רווחים מוגזמים מצד היבואנים, שערי מטבע בעייתיים, וגם היעדר תחרות של ממש מצד יבואני הרכב המקביל, שלרוב מתמחרים די דומה או אף גבוה יותר מהיבואנים הרשמיים. בקיצור, לא חסרות סיבות מדוע אנו משלמים מחירים מהגבוהים בעולם על רכב חדש. אבל הפעם, החלטנו לדבר על מספר דגמים שמוצעים בארץ עם תמחור די בעייתי, לעתים אפילו תמוה, שאם תפקחו קצת את העיניים מסביב באותו אולם תצוגה, תמצאו בתוספת מחיר זניחה למדי רכב עם תמורה טובה יותר למחיר. הנה כמה דוגמאות שמצאנו:


מרצדס A180 החדשה 

באולם התצוגה של מרצדס התייצבה בחודש החולף ה-A קלאס המחודשת לאחר שעברה מתיחת פנים. המחיר ההתחלתי: 309,900 שקל לדגם המצויד במנוע טורבו 1.33 ליטר 136 כ"ס, המצביע על עליה חדה במחיר לעומת הדגם היוצא. אלטרנטיבה הגיונית יותר באותו אולם: מרצדס CLA180 שמוצעת מ-319,900 שקל – תוספת זניחה של 10,000 שקל בלבד. מדוע כדאי לשדרג? אותה שלדה, יחידת כח ואבזור דומה, ממדים גדולים יותר, הופעה מפתה יותר ושוק מקומי חזק יותר. מדוע לא? יהיו כאלו שיעדיפו את המידות הקומפקטיות יותר של ה-A קלאס. בשורה התחתונה: לכו על ה-CLA

מרצדס CLA

שדרוג ממרצדס A180 הקטנה למרצדס CLA180 ידרוש מכם רק 10,000 שקל תוספת

טסלה מודל Y לונג ריינג'

טסלה מודל Y הינה המכונית המבוקשת ביותר כיום של טסלה בישראל. עד חודש אפריל האחרון הבחירה היתה בין דגם הלונג ריינג' בעל הטווח הארוך לבין גרסת הביצועים "פרפורמנס" שנמכרה במספרים קטנים יותר. באפריל עודכן המחירון, נוספה גרסת הנעה אחורית זולה  (224,199 שקל) שהפכה למבוקשת כיום בארץ, ונוצר תמחור בעייתי בצמד הדגמים האחרים. הלונג ריינג' נמכרת החל מ- 270,619 שקל ולצידה מציעה לכם טסלה את הפרפורמנס מ-279,903 שקל – תוספת זניחה של 9,284 שקל. מדוע כדאי לשדרג? מראה חיצוני ספורטיבי יותר, חישוקי "21 במקום "19 וביצועים עדיפים: 456 כ"ס לעומת 384 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות במקום 5 שניות. מדוע לא? למי שהכי חשוב הטווח, אז ללונג ריינג' יתרון קליל בטווח עם 533 ק"מ לעומת 514 בפרפורמנס. בשורה התחתונה: לכו על ה-פרפורמנס אם ההתלבטות היא בין השתיים האלו.

טסלה מודל Y

טסלה מודל Y "פרפורמנס" : רק 9,284 שקל יותר מגרסת ה-Long Range

אאודי A1 ספורטבק

גרסת הכניסה למותג היוקרה אאודי הינה ה-A1 ספורטבק הקטנה שמשווקת כאן עם 3 מנועים לבחירה במחירים החל מ-150,000 שקל לגרסת ה-1.0 ליטר 95 כ"ס החדשה. אם החלטתם ללכת דווקא על גרסת ה-1.5 ליטר 150 כ"ס, אז המחיר יחל מ-189,700 ₪ לגרסה די דלילה באבזור. אלטרנטיבה הגיונית יותר באותו אולם: אאודי A3 ספורטבק שמוצעת מ- 203,400 שקל – תוספת קלה של 13,700 שקל. מדוע כדאי לשדרג? תקבלו מכונית משפחתית האצ'בק גדולה, מודרנית ומרווחת יותר, עם אבזור נדיב יותר ואת אותו מנוע ותיבת הילוכים המספקים ביצועים רק מעט פחות זריזים (8.4 שניות ל-100 קמ"ש במקום 7.9 שניות ב-A1). מדוע לא? לא באמת מצאנו סיבה הגיונית. בשורה התחתונה: לכו על ה-A3 אלא אם אתם מסתפקים בגרסאות הצנועות יותר של ה-A1.

אאודי A1 החדשה

אאודי A1 ספורטבק 1.5 ליטר: תוספת קלה של 13,700 שקל ואתם ב-A3 ספורטבק

טויוטה C-HR

לטויוטה צמד דגמים הפועלים באותו סגמנט של הג'יפונים המשפחתיים C-SUV. ה-C-HR הקומפקטית והסטייליסטית, והקורולה קרוס החדשה – המשפחתית והמרווחת יותר. גרסת הכניסה ל-C-HR המיועדת ללקוחות פרטיים הינה רמת הגימור "C-HIC" שעולה 169,990 שקל. אלטרנטיבה הגיונית יותר באותו אולם: טויוטה קורולה קרוס שגרסת הבסיס שלה מוצעת בדיוק באותו המחיר. מדוע כדאי לשדרג? הקורולה קרוס גדולה, מרווחת ומודרנית יותר, בעלת יחידה היברידית יעילה וחזקה יותר מדור 5 וגם ל-C-HR הוצג בשבוע החולף דור חדש שיגיע לכאן במהלך 2024. מדוע לא? ה-C-HR עדיין יפה, איכותית וסטייליסטית יותר למרות שהיא נמצאת רגע לפני החלפה, וגם הממדים הקומפקטיים שלה יעילים יותר בעיר. בשורה התחתונה: ההיגיון הכלכלי אומר קורולה קרוס, הלב מעדיף את ה-C-HR.

טויוטה C-HR

טויוטה C-HR – רמת הגימור הפופולרית ללקוחות פרטיים עולה בדיוק כמו גרסת הכניסה של הקורולה קרוס הגדולה יותר. מי עדיפה?

אלפא רומיאו טונאלה

המכונית הכי חדשה באולם התצוגה של אלפא רומיאו היא הטונאלה – רכב פנאי קומפקטי שנחת כאן בקיץ הקודם. הרעיון העיקרי: אפשרות להתקדם לג'יפון משפחתי של אלפא במחיר החל מ-219,900 שקל. מצד אחד, המחיר סביר וההופעה לוהטת. מצד שני, מנוע טורבו 1.5 ליטר 130 כ"ס זה לא באמת אלפא. אם החלטתם להשתדרג לגרסת ה-1.5 ליטר 160 כ"ס המשודרגת "Veloce", תיאלצו להיפרד כבר מ-279,900 שקל. אלטרנטיבה הגיונית יותר באותו אולם: אלפא סטלביו  שמוצעת החל מ-289,900 שקל – תוספת זניחה של 10,000 שקל בלבד. מדוע כדאי לשדרג? מעבר לג'יפון משפחתי גדול ומרווח יותר, המצויד במנוע חזק יותר (2.0 ליטר 200 כ"ס) והבטחה לביצועים ו-D.N.A של אלפא רומיאו. מדוע לא? אם תסתפקו בגרסת הכניסה של הטונאלה, וביצועים לא ממש בראש סדר העדיפויות שלכם, אז תחסכו עד 70,000 שקל. בשורה התחתונה: אני הייתי נשאר עם הטונאלה 130 כ"ס ואולי רק משדרג אותה ברמת גימור גבוהה יותר.

אלפא רומיאו טונאלה

בתוספת של 10,000 שקל בלבד מול הטונאלה "VELOCE" בעלת ה-160 כ"ס, תשדרג אתכם לסטלביו הגדולה יותר עם 200 כ"ס.

  • חשוב להזכיר שאלו רק כמה דוגמאות על קצה האצבעות. תהיו צרכנים חכמים יותר. באולם התצוגה תשאלו אם יש דגם אולי אחר שמוצע כעת במבצע, הביאו הצעות של יבואנים מתחרים ותעשו השוואות מדויקות ושעורי בית. בסופו של התהליך, הרווח כולו יהיה שלכם. 

עוד מחדשות רכב