ב.מ.וו i7 בישראל – "הפעם באנו להיות שחקן מרכזי"

מכונית הפאר של ב.מ.וו מתחדשת בדור שביעי אשר יוצע בתחילה בגרסה חשמלית (i7) המפיקה 544 כ"ס ומבטיחה טווח נסיעה עד 625 ק"מ, לצד פינוקים שטרם נראו כאן (דלתות נפתחות ונסגרות בלחיצת כפתור) ושיתוף פעולה נרחב עם שפע של קריסטלים מבית סברובסקי. המחירים ממשיכים לטפס.

ששי כהן 24 בנוב, 2022
ב.מ.וו i7 בישראל

חברת דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו, השיקה הבוקר את סדרה 7 החדשה בישראל, המחליפה את הדור היוצא ששווק כאן מאז 2015. הדור השביעי של ספינת הדגל של היצרן פותח על פלטפורמה חדשה התומכת בכל תצורות ההנעה (דיזל, פלאג-אין הייבריד וחשמלי) וכולל לראשונה גם את שפת העיצוב החדשה שתלווה את דגמי ה-"GKL" החדשים (ר"ת של Grand Klasse) שמהווה את דגמי הקצה של היצרן, לרבות ה-X7 החדש שיגיע לכאן במהלך השנה הבאה. סדרה 7 החדשה תתחרה כאן בראש ובראשונה בדגמי מרצדס S קלאס ו-EQS, ולדברי היבואן: "הפעם לא באנו לנגן כאן כינור שני, אלא להיות שחקן מרכזי בשוק מכוניות הפאר".


את סדרה 7 החדשה תוכלו לרכוש עם 2 חבילות עיצוב חיצוניות לבחירה (ספורטיבית או אלגנטית), והפעם רק בגרסה הארוכה הצומחת עוד יותר (5.39 מטרים לאורך ו-1.95 מטר לרוחב), כאשר עם גובה של 1.57 מטר, הוא אפילו גבוה יותר מכמה קרוסאוברים קומפקטיים. בחברה מתגאים שלמרות הצמיחה בממדים הדגם דווקא יעיל ואווירודינמי יותר, עם מרכב חלק הכולל ידיות פתיחת דלתות שקועות ושלל אלמנטים שהצליחו להפחית את מקדם הגרר ל-0.24cd בלבד.


בחזית הרכב תפגשו את "גריל הכליות" המפורסם שממשיך לגדול בעקביות (מה יהיה?), אך הפעם זוכה למסגרת תאורת LED ייחודית ותאורת יום הכוללת פנסי קריסטל נוצצים שפותחו בשיתוף פעולה עם Swarovski וכוללים אפקט הגעה מרשים, ואת פנסי הדרך הראשיים בחרה החברה דווקא להצניע במיקום תחתון ונסתר.  לראשונה תוכלו להזמין את הדגם בצביעה דו-גוונית בסגנון של רולס רויס.

ב.מ.וו i7 בישראל

תא נוסעים 

את הכניסה לתא הנוסעים תקבל אתכם בברכה "תאורת שטיח דיגיטלי" דינמית בצידי הרכב, וכחלק מהחידושים גם דלתות הרכב יפתחו או יסגרו בלחיצת כפתור כדי שחלילה לא תתאמצו. סביבת הנהג והנוסעים מציגה פרשנות עדכנית לשפת העיצוב "Shy Tech" אותה פגשנו כבר ב-iX החשמלי, ועיקרה עיצוב נקי יותר עם מיעוט יחסי של מתגים וגימורי קריסטל שונים לחידוד האווירה היוקרתית. לוח המחוונים הדיגיטלי "12.3 חובר למסך מרכזי "14.9, ואלו כוללים תמיכה מלאה בעברית ומערכת הפעלה OS8 חדשה עם תפעול בסגנון סמארטפון, כאשר כל מערכות הרכב הוגדרו כאפליקציות עם ממשק שלטענת היצרן יהיה הרבה יותר ידידותי וקל לשימוש. לראשונה תוצע המכונית עם אפשרות לריפודי מושבים מבד קשמיר, ואלו שיעדיפו את ריפודי העור, יוכלו למצוא גם אופציה ירוקה יותר עם מושבי עור סינטטי חדשים שנראים ומרגישים בדיוק אותו הדבר. את החבילה הכוללת משלימים תאורת אווירה נרחבת ומערכות שמע יוקרתיות מתוצרת Bower&Wilkins, ויושבי המושבים האחוריים (כנראה האנשים החשובים ברכב), ייהנו משפע של מקום (בסיס גלגלים שצמח ל-321 ס"מ), גג זכוכית פנורמי מואר, כורסאות עם הדום נשלף בסגנון מחלקה ראשונה, ומסכי מגע "5.5 בצורת טלפון חכם המובנים בדלתות האחוריות ושולטים פחות או יותר על כל דבר. במהלך השנה הבאה תוצע גם חבילת בידור נרחבת הכוללת מסך אחורי "31 הנשלף מתקרת הרכב !

ב.מ.וו i7 בישראל

מכונית שמכוונת גם לנהג (ולא רק לנוסע החשוב שיושב מאחור)

עם תחילת השיווק בארץ תוצע רק גרסת ה-i7 החשמלית המלאה, המצוידת בצמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 544 כ"ס והנעה כפולה, אשר יאיצו את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות. טווח הנסיעה עומד על 590-625 ק"מ לפי נתוני היצרן והסוללה תומכת גם בטעינת DC מהירה בעוצמה עד 195 קוט"ש המאפשרת באופן תיאורטי לפחות טעינת 170 ק"מ בעשר דקות בלבד. אל אלו מצטרפים מתלי אוויר ובולמים אדפטיביים, היגוי ביחס משתנה, אופציה להיגוי אחורי והבטחה לנסיעה שקטה וחלקה, אך עדיין עם D.N.A מסורתי של ב.מ.וו, המבטיח את חווית הנהיגה המושלמת. בעוד כחצי שנה, יצטרפו להיצע גם דגמי פלאג-אין הייבריד, עם מנועי 3.0 ליטר בנזין וצמד מנועים חשמליים, המפיקים 490 כ"ס בגרסת ה-750e, או 571 כ"ס בגרסת ה-760e, שניהם עם הנעה כפולה, תיבה אוטומטית 8 הילוכים ותאוצה ל-100 קמ"ש מתחת ל-5 שניות, לצד אפשרות לנסוע על חשמל בלבד עד 89 ק"מ (שיפור של יותר מ-50% לעומת הדור היוצא). בב.מ.וו מספרים שלמרות שמדובר בספינת תענוגות נינוחה ושקטה, היצרן לא וויתר כאן על ה-DNA הספורטיבי והמסורתי שלו, ומדובר גם במכונית לחובב הנהיגה. בניגוד למקובל בחו"ל שם מרבית בעלי הדגם יושבים מאחור, לדברי היבואנית בארץ רק סביב ה-15% מרוכשי הדגם משתמשים בנהג צמוד.

ב.מ.וו i7 בישראל

מחירון

מגמת ההתייקרות בענף הרכב אינה פוסחת על מחירי ב.מ.וו סדרה 7 שממשיכים לטפס ונקבעו על 1.25 מיליון שקל לגרסת ה-i7 החשמלית, החל מ-990,000 שקל לדגם ה-750e והחל מ-1.05 מיליון שקל לדגם ה-760e. מדובר אגב במחירים שמעודכנים כבר לינואר 2023 אז יחלו אספקות ה-i7. היבואן לא מספק תחזית מכירות  אך מצהיר שיצליח למכור כל רכב שיקבל מהיצרן בעידן בו הביקוש עולה על ההיצע.

עוד מחדשות רכב